آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
استاد علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور شیراز:
استاد علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور شیراز گفت: حماسه ۹ دی یک انقلاب فرهنگی و سیاسی بر اساس الگوهای دینی است.

علی شجاعی فرد، استاد علوم‌سیاست بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور شیراز با بیان اینکه حماسه ۹ دی به عنوان یک نقطه عطف در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این حماسه در تاریخ کشور و همچنین در گفتمان‌ سیاسی کشور ثبت شده است.

 

وی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ و هتک حرمت به شهدا وارکان نظام حمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: بصیرت وهوشیاری مردم ایران همچنین ولایت پذیری آن‌ها از مقام‌معظم‌رهبری در مقابله با استکبار باعث شده است تا حماسه ۹ دی رقم بخورد.

 

استاد علوم‌ سیاست بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور شیراز با بیان اینکه مردم کشور ایران همیشه آگاه و هوشیار هستند، افزود: حماسه ۹ دی باعث شد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر انقلاب و کشور در برابر خطرات پیش رو بیمه شود.

 

شجاعی‌فر با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم ایران و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اما همیشه مشارکت مردم و حفظ انسجام‌ آن‌ها در مقابله با تفرقه‌اندازی‌های دشمن مانع از پیروزی دشمن شده است.

 

وی با بیان اینکه روح استکبارستیزی همچنان در بین مردم وجود دارد، بیان داشت: این روح استکبار ستیزی به نسل جوان‌ هم منتقل شده است و روز به روز شاهد افزایش حضور جوانان در عرصه‌های تاثیر گذار کشور هستیم و این خود نشان از پیروزی و بصیرت مردم ایران در مقابل دشمنان است و باعث رشد و شکوفایی کشور می‌شود.

 

استاد علوم‌ سیاست بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور شیراز با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی یک حماسه فرهنگی و سیاسی بر اساس الگوهای دینی است، خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی به عنوان یک نماد انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی است وباعث ایجاد انقلاب فرهنگی  در کشور شده است.

 

شجاعی‌فر با بیان اینکه حماسه ۹ دی باعث شکوفایی فکری جوانان و گسترش روز افزون اندیشه فکری آن‌ها نسبت به انقلاب شده است، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در مواقع تاثیر گزار کشور نشان از مردم‌سالاری دینی و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی در پایان تصریح کرد: روحیه همبستگی و انسجام مردم در مقابل دشمن ضامن بقا و رشد معنوی نظام جمهوری اسلامی همچنین باعث افزایش معنویت سیاسی در کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: