کد خبر: ۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
حسن زاده در جمع فرهنگیان بسیجی ناحیه یک شیراز/
حسن زاده مسئول بسیج فرهنگیان فارس در نشست بصیرتی فرهنگیان ناحیه یک شیراز گفت: دشمن برای جذب افراد مراکز تعلیم و تربیت را می گیرد و تنها راه مقابله با آن این است که شما نیز از همان ادبیات وارد شوید و بر مبنای سر فصل های دینی دست به تعلیم و تربیت بزنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سرهنگ پاسدار حمید حسن زاده در نشست بصیرتی که به مناسبت گرامیداشت حماسه 9دی و به همت بسیج فرهنگیان ناحیه یک شیراز در سالن فاطمیه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار گردید به تشریح بصیرت حسینی و گفت: این روزها واژه نفوذ را زیاد می شنوید نفوذ خود یک فتنه است و مقابله با فتنه بصیرت می خواهد شما تصور می کنید فتنه نفوذ از کجا شروع می شود و کلید آن از کجا زده می شود؛ از مراکزی که آموزش می دهند و پرورش می دهند.

وی با بیان اینکه اولین شاخصی که در بصیرت حسینی باید به آن پرداخت مقابله با فتنه نفوذ است اضافه کرد: در بحث فتنه نفوذ نقطه شروع و آغازین همان جایی است که دشمن آغاز کرد؛ دشمن از کانون نخبگان آغاز کرد و در این راستا اولین دانشگاه کشور، دانشگاه تربیت معلم بود که به دست انگلیسی ها تاسیس شد تا نخبگان را پرورش و آموزش دهند.

حسن زاده خاطر نشان کرد: دشمن برای جذب افراد مراکز تعلیم و تربیت را می گیرد و تنها راه مقابله با آن این است که شما نیز از همان ادبیات وارد شوید و بر مبنای سر فصل های دینی دست به تعلیم و تربیت بزنید.

وی خطاب به فرهنگیان متذکر شد: نقش خود را خوب دریابید. دشمن در مرحله نفوذ از نوک هرم شروع نکرد دشمن از کف جامعه سرباز می گیرد آن هم از جایی که آموزش و پرورش جامعه در دستان اوست، با هدف تعریفی نو و جدید از دین.

وی ادامه داد: با نگاهی تقریبا معاصر به تاریخ کشور به این نکته می رسیم که دشمن با دین به جنگ دین می آید. اگر با نام بی دینی در مقابل دین بایستد همه با او مقابله می کنند. مانند داعش که با شعار الله اکبر به میدان آمد؛ با نام دین باید دین را پاک کرد، با نام کفر که نمی شود دین را پاک کرد.

وی اضافه کرد: ریشه فتنه در دو گروه خلاصه می شود اول هوای نفسانی که فرمانده سپاه شیطان است و مبنای آن جهل است و دوم بدعت در مفاهیم نظری که در فهم کج اندیشی می شود و برداشت ها اشتباه است.

حسن زاده در ادامه به بیان سخنانی از حضرت امام (ره) پرداخت که می فرمایند: ضخیم ترین پرده جهل،پرده جهلی است که به واسطه علم ایجاد می شود. فرد گمان می کند که عالم است و به واسطه علمش به یک نکته درایت می کند اما دریغ که آن نکته فتنه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این دو ویژگی در دو عنصر جهل و تحجر خود را به جامعه نشان می دهد که دو راهبرد دشمن ملحد و مشرک در عملیات نفوذ در جوامع دین مدار است.جهل با عدم فهم و بدعت با کج فهمی در جامعه کج فهمی ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با عَلَم دین به جنگ دین می آید، بسیار هوشیار باشید ادامه داد: راهکار کجاست و چاره چیست؟ شما ناچار هستید از همان راهی که دشمن وارد شد وارد شوید. و از همان جایی که ضعف شد نقطه قدرت را تقویت و شروع کنید. بنابراین باید برخی ازمفاهیم را با برخی دیگر جابه جا کنیم. همان گونه که حضرت امام(ره) در زمانی که انقلاب کرد چند واژه را با هم عوض کرد و در دنیایی که همه از شهریار مدنی و جامعه مدنی و شهروند مدنی صحبت می کردند امام از واژه امت اسلامی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دشمن هفت ویژگی را از هفت شاخص دیگر جدا می کند تا امر فتنه را کامل کند ابتدا در ذهن کوشش می کند جهاد فکری را از آن طرف خاکریز آغاز کند، دشمن می کوشد تا دین را از آخرت جدا کند، واقعیت را از ارزش، اخلاق را از اقتصاد، معاد را از معاش، اخلاق را از سیاست و حقوق فردی را از تکلیف جدا کند.

این مقام مسئول اذعان داشت: ما در امر نظام سازی در بعد تربیت سه نظام تربیتی دارم نظام تربیت دینی، نظام تربیت اخلاقی و نظام تربیت مدنی. مبنا در شریعت نظام اخلاقی است. یعنی باید و نباید را از ارزش ها و ضد ارزش ها می گیرد.انسان اخلاقمند حتما ابتدا دین باور و سپس دین مدار است.

بنابراین دشمن کوشش می کند که اخلاق را از سیاست جدا کرده و در نهایت آنچه که مهم است دین را از دولت جدا کند. شما اگر می خواهید امر تربیتی انجام دهید باید یک مهندسی معکوس انجام دهید.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس متذکر شد: یکی از تفاوت های فریب خواص بعد از رحلت پیامبر که تکرار شد؛ اما در جامعه ما مردم در مقابل آن ایستادند این بود که با لغزش خواص مردم نلغزیدند بلکه مردم مانع لغزش خواص هم شدند. در حالی که در زمان امام علی مردم از خواص پیروی کردند و لغزیدند. چرا که دولت ما، مردم ما، حکومت ما یک حکومت مکتبی است.

وی تصریح کرد: ما باید درک و ادبیات رایج در جامعه را با این مفاهیم بروز رسانی کنیم و به تعبیر دیگر در حوزه نظر تمامی احکام اسلام عقلانی است اما در مرحله اجرا می بایست ارزشی باشد.

در عصر فتنه دشمن از دو واژه جهل و تحجر بهره می برد تا از بدیهیات انقلاب عبور کند.

حسن زاده در تکمیل صحبت های خود گفت: در واحد های آموزشی ما رفتارهای غیر دینی بیشتر در مقطع پیش دبستانی ها خود را نشان می دهد. این درحالی است که ما نزدیک به دو هزار کلاس درس غیر انتفاعی بویژه در این مقطع داریم. اصلا به فکر نخبه سازی و نخبه پروری در این مقطع سنی هم هستیم آیا در این خصوص برنامه ای داریم.

عاشورا برای من و شما عرصه آموزش است. آنجاست که باید دانش آموزان را به سوی ارزش ها رهنمون ساخته و از ضد ارزش ها بازگردانیم. و یکی از مصادیقی که فتنه در مجموعه آموزش و پرورش دنبال می کند این نکته است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: دشمن در نفوذ کوشش می کند در عین تکثرگرایی، یک هم گرایی در سازش کاری ایجاد کند. بنابراین ما برای مقابله باید روزمرگی را کنار بگذاریم و مسئولیت گرایی را جایگزین آن بنماییم . تکلیف گرایی باید به جای منافع حقوقی فردی قرار بگیرد.

وی در پایان با طرح سوالی گفت: جایگاه آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و در حوزه نظری کجاست؟

در امر استکبار ستیزی فرهنگ سازی دینی در موضوع اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی برای خود می بینید؟

/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: