کد خبر: ۷۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

در سوم فروردين ماه سال 1343 در تيره ي «علي شاه قلي» از «طايفه ي باصري» در روستاي مبارک آباد از توابع شهرستان «پاسارگاد» استان فارس چشم به جهان گشود. پدرش کشاورز و دامدار و مادرش خانه دار بود. دوران کودکي را در آغوش مادر سپري کرد. تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در زادگاهش با موفقيت طي نمود و دوره ي متوسطه را در دبيرستان ولي عصر«عج» شيراز به پايان رساند و موفق به أخذ مدرک «ديپلم علوم تجربي» شد.

در دوران انقلاب اسلامي بود که نسبت به مظالم رژيم پهلوي به وسيله ي دبيرانش آگاه شد و به ميدان مبارزه آمد. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با تلاش جمعي از جوانان روستا پايگاه مقاومت را در روستا راه اندازي کرد و در گشت هاي شبانهحضوري فعال داشت.

با آتش جنگ در مرزهاي ايران و عراق وي از اولين مبارزاني بود که به منطقه ي «قصرشيرين»، «سر پل ذهاب» و منطقه ي «فاو» اعزام شد و مدت نه ماه مشغول دفاع از مرزهاي کشور شد. در سال 1365 به خدمت سربازي اعزام شد و مدت بيست ماه در «لشکر نوزده فجر» در «شلمچه» و «جزيره ي مجنون» به دفاع از ميهن اسلامي پرداخت و سرانجام در اثر تک دشمندر تاریخ 4 تیر ماه سال 1367 به شهادت رسيد.

پيکر پاک و مطهرش مفقود و پس از سي و سه ماه شناسايي و بر دستان مردم شهيـدپـرور و عشـاير منطقه با شکوه خاصي تشييع و در «گلزار شهداي مادرسليمان» آرام گرفت.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: