کد خبر: ۷۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

سال 1344 در خانواده اي مذهبـي و متدين عشايري از «ايل خمسه» از «طايفه ي باصـري» و تيره ي «علي شاه قلي» در روستاي «مبارک آباد» از توابع شهرستان پاسارگاد استان فارس به دنيا آمد. کودکـي او در دامن طبيعت سپري شد و با هفتمين سال زندگيش در «دبستان عشايري مبارک آباد» مشغول به تحصيل شد. دوره ي تحصيلات راهنمايي را در روستاي مادرسليمان و متوسطه را در «دبيرستان بيست و دو بهمن سعادت شهر» سپري کرد.

پس از اتمام تحصيلات متوسطه هم زمان در«تربيت معلّم» و «پليس راه» پذيرفته شد، ولي نياز مملکت خود را در جبهه هاي جنگ ضروري تر دانست و در لباس سربازي پس از آموزش نظامي به جبهه هاي جنوب کشور اعزام شد.

سرانجام در تاريخ 21تیر ماه سال 1367 در «جبهه ي فکه» به دست نيروهاي عراق اسير شد و در دوران اسارت بارها مورد شکنجه ي بي رحمانه و طاقت فرساي بعثيان کافر قرار گرفت تا سرانجام به شهادت رسيد.

چهارده سال پيکرش در سرزمين عراق ماندگار شد و پس از سال ها چشم انتظاري، پيکر پاک و مطهرش در سال 1381 در فضاي آکنده از عطر کربلاي حسيني به وطن بازگشت و بر روي دستان مردم قدرشناس و عشاير منطقه با شکوه خاصي تشييع گرديد و در «گلزار شهداي مادرسليمان» به خاک سپرده شد.
/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: