آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
بسیج دانشجویی صفاشهر:
بسیج دانشجویی دانشگاه صفاشهر اعلام کرد: 16 آذر سال 1332 نمايانگر روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام عزيز است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های صفاشهر به مناسبت روز دانشجو 16 آذر بیانیه ای صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

 

16 آذر سال 1332 نمايانگر روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجويان ايران در پرتو اسلام عزيز است، شايد آن روز كه سنگ فرش‌هاي دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها و ... به پا خواهند خاست و هميشه پوشالين امپراطوري شرق وغرب را در هم خواهند شكست.

امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبارستیزی نیاز دارد و اما استقلال دانشجوی امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد. چرا که دانشجو است و باید مستقلا جریان اجتماعی فراتر از گروه و حزب ایجاد نموده و آرمان‌های توام با واقع‌نگری را تا تحقق نهایی به پیش ببرد که در غیر این صورت ابزار دست گروه‌ها و احزاب که به دنبال کسب، حفظ و افزایش قدرت می‌باشند قرار خواهد گرفت و فاصله زیادی از ویژگی اصلی این جنبش یعنی استقلال پیدا خواهدنمود.

 

عقلانیت و نشاط، سیاسی بودن، مطالبه‌گری و نقد منصفانه و کارشناسانه، عدالت‌خواهی، فسادستیزی، ایجاد روحیه امید و مبارزه با یاس از دیگر مولفه‌هایی است که پرچمداران جنبش دانشجویی باید به دوش بکشند تا پس از تبدیل شدن آن به گفتمان غالب نصب‌العین عموم دانشجویان قرار گرفته و به تبع هدایت و پویایی مسولان از یک سو، پیشرفت عادلانه کشور را از سوی دیگر به همراه داشته باشد.

 

بررسی اجمالی تاریخ از زمان شهادت سه دانشجوی شهید، بزرگ‌نیا، شریعت رضوی و قندچی تاکنون نشان می‌دهد که سیاست‌های استکباری نه تنها تغییر نکرده بلکه روزبه روز بر میزان آن در قبال کشور مستقل ایران افزایش یافته است. دانشجویان در چنین ایامی به همه دنیا ثابت کردندند که همیشه در مقابل استکبار می ایستند وبا اگاهی خود هرگز اجازه نخواهند  داد که دشمنان در امور داخلی وخارجی کشورشان نفوذ کنند واما دشمنان وبد خواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند دانشگاهها سنگر جنگ نرم است وما دانشجویان بسیجی افسران جنگ نرم همانند گذشته پشت سر مقام معظم رهبری امام خامنه ای مقتدا شعیان جهان اسلام ایستاده ایم وولایت را چراغ راهمان قرار داده و هر کدام از ما ریز گردهایی هستیم که با اشارتی از سوی اماممان پیوسته می گردیم وطوفانی خواهیم شد که ریشه استکبار را از بیخ وبن بر کنیم وباتلاق نفاق را خشک خواهیم کرد.

 

ما دانشجویان بسیجی دانشگاهها  های صفاشهر با بزرگداشت یاد وخاطره شهدا دانشجو وامام شهیدان وروز دانشجو جامعه دانشگاهی را به همدلی ویکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه وتلاش برای پیمودن هرچه بیشتر قله های رفیع علم وفناوری توام با تبعیت از علوم اسلامی وارزشهای اخلاقی ودینی دعوت کرده وسر بلندی ،عزت وپیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی  خواستاریم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: