کد خبر: ۷۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
شهدا خط قرمز همه مردمند کاری به این حزب و آن حزب ندارند، کسی حق تعرض به شهدا را ندارد، جریان شهید و شهادت و تکریم شهدا مال این حزب و آن حزب یا این شهر و آن شهر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، اساتید دانشگاه های فارس در نامه ای خطاب به عموم مردم استان فارس، شهدا را مایه عزت و احترام جامعه دانستند و آنها را به بزرگداشت مقام شهدا دعوت کردند.


بسم الله الرحمن الرحیم

اگر شهدا نبودند بر سر نوامیس ما چه می‌آمد؟

زمانی وقتی نام شهید و شهادت به میان می امد افرادی با آنکه مخالف بودند به مصلحت خودشان هم که شده سکوت می کردند و خود را موافق نشان می‌دادند ولی اکنون به مقام شهید و جایگاه شهادت جسارت می‌شود و کار به جایی می‌رسد که برخی با تشیع شهدا در شهری خاص به طور علنی مخالفت می‌کنند.

چه کرده‌ایم که زبان باطل را به سمت شهدا تیز کرده‌ایم؟!

باید بینینم ما چه کرده‌ایم که زبان باطل را تیز کرده اند آن هم به سمت کسانی که جان و مال و زندگی و جوانی خود را به خاطر دین داده‌اند.

اگر شهدا نبودند اکنون زنان ما را به جای زنان عراقی به کنیزی می بردند، اگر شهدا نبودند بر سر نوامیس ما چه می‌آمد، چرا نمی‌خواهیم اینها را بپذیریم و چرا ما اینها را فراموش کرده‌ایم؟!زمانی که هر کدام از پای این بسیجیان را به جیپی می‌بستند و می کشیدند و یا به تنشان شیشه می‌‌کشیدند که به مقدسات توهین کنیدو آنها با این همه شکنجه حاضر به این کار نمی‌شدند،کسانی که اکنون با تشیع آنها مخالفت می‌کنند کجا بودند؟

اگر شهدا نبودند الان این صندلی و مقام و منصب و مسئولیتی که شما به آن تکیه زده اید وجود نداشت؟ /اگر شهدا نبودند آیا در و دیواری باقی می‌ماند که ما بخواهیم از آن محافظت کنیم ؟!

برخی مسئولین که می‌گویند چرا می‌خواهید شهدای را که متعلق به این شهر نبودند را در این شهر تشیع کنید، موقعی که شهدا جان و زندگی خود را دادند کجا بودند؟ اگر شهدا نبودند الان این صندلی و مقام و منصب و مسئولیت وجود داشت؟، اگر این‌ها نبودند دشمن برای ما هویت دینی جا می‌گذاشت؟، اگر اینها نبودند در و دیواری باقی می‌ماند که ما بخواهیم از آن محافظت کنیم؟!

شهدا خط قرمز همه مردمند/ جریان شهید و شهادت مال این حزب و آن حزب نیست

شهدا خط قرمز همه مردمند کاری به این حزب و آن حزب ندارند، برخی از این خط قرمز هم کنار می روند به زعم اینکه جو گیر شده اند. کسی به شهدا حق تعرض ندارد، جریان شهید و شهادت و تکریم شهدا مال این حزب و آن حزب یا این شهر و آن شهر نیست.

نگذاریم شهدا غریبانه دفن شوند

چه مهمان نواری بکنیم چه نکنیم آقای خودشان هستند و آبروی خودشان را حفظ کزده‌اند، اینها در مردانگی تا پایان؛ پای اربابشان ماندند؛حالا ما هستیم و اینشهدا اگر می‌خواهیم مهمان نوازی کنیم در تشییع پای کار بیاییم، کم نگذاریم و کار به حرف این و آن نداشته باشیم؛ اگر اینها نبودند عزت و شرفی نداشتیم و هر چه داریماز صدقه سر این شهداست، اینها مردانه ایستادند و آبروی ما بچه شیعه‌ها را جلوی بعثی‌ها خوب خریدند، نگذاریم غریبانه تشییع شوند.

بزرگداشت شهدا در حقیقت بزرگداشت خودمان هست که در گیر ظواهر زشت و زیبای دنیایی شده ایم که آرام آرام ما را با خود می برد و به آن فکر نمی کنیم.

ایرانی چه ترک، لر، عرب و عجم، بلوچ و فارس، گیلک و خراسانی، شیعه و سنی و ... می ایستد و ادای تواضع و احترام می کند و خوب می داند که چقدر به آنها مدیون هستیم. نکند روزی فرا رسد که در این کشور به بهانه هایی از این احترام سرباز بزنیم،

ما اساتید دانشگاه های فارس در مراسم تشیع شهدا در هر کجای استان فارس که باشد شرکت می کنیم و همگان را به شرکت در این مراسم دعوت می کنیم


انتهای خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: