کد خبر: ۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در 23 دیماه سالگرد عملیات کربلای 6 و یاد شهیدان آن عملیات را باید گرامی داریم
سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: منطقه عملیات کربلای 6 که در بخش سومار محدود بود از شمال به رودخانه کنگاکوش، از جنوب به مرز ایران و عراق، از شرق به ارتفاعات زرنه و از غرب به نفت شهر قرار دارد.

محمدی بیان داشت: در چارچوب راهبرد عملیات در منطقه غرب با هدف کاهش تمرکز دشمن در جنوب و تجزیه قوای دشمن، هم زمان با عملیات کربلای 4 عملیات کربلای 6 طراحی و نیروی زمینی ارتش با انتخاب منطقه سومار و نفت شهر آماده عملیات شد.

وی در ادمه تصریح کرد:  بر اساس طرح مانور زمان آغاز عملیات 48 ساعت پس از شرع عملیات کربلای 4 تعیین شد اما با توقف عملیات کربلای 4 زمان انجام این عملیات به تعویق افتاد و قرار شد پس از عملیات کربلای 5 آغاز شود. سرانجام 6 روز پس از آغاز عملیات کربلای 5  در 23/10/1365 عملیات کربلای 6 با رمز یا فاطمه زهرا(س) توسط یگان های ارتش شروع شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این عملیات نیروهای خودی به علت بمباران های شیمیایی دشمن در شرایط دشواری قرار گرفتند خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام  توانستند بخشهایی از ارتفاعات شمال شرقی نفت شهر و پل های ارتباطی منطقه و رودخانه کنگاکوش و40 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی آزاد شد.

شایان ذکر نتایج عملیات کربلای 6 به شرح زیر می باشد:

مناطق آزاد شده 40 کیلومتر مربع،تلفات وارده به دشمن 3000 نفر کشته و زخمی، تجهیزات منهدم شده از دشمن 13 فروند هواپیما، 3 فروند بالگرد، 20 دستگاه تانک و نفربر و چندین انبار مهمات و تعداد زیادی خودرو. غنائم بدست آمده عبارتند از؛ ده ها دستگاه تانک و نفربر و تعداد زیادی انواع سلاح سبک و مهمات .

نام:
ایمیل:
* نظر: