آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی فارس2؛
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه فارس گفت: به هیچ عنوان اجازه تضعیف رهبری را نمی دهیم.

دومین جلسه از سلسله جلسات پاتوق مطالبه گری ویژه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با حضور آیت الله علی شیخ موحد، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه فارس برگزار شد.

در این جلسه که نزدیک به 3 ساعت طول کشید، شیخ موحد به سوالات دانشجویان پاسخ داد و مواضع خود را در قبال برخی اشخاص و اتفاقات بعد و قبل از انقلاب مشخص کرد.

عده ای با انتخابات در اول انقلاب مخالف بودند

آیت الله علی شیخ موحد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه گفت: در پیروزی انقلاب، اکثر گروه ها در سال 57 نظرشان این بود که امام راحل یک عده ای را به عنوان مسئول انتخاب کند که کشور اداره شود و انتخاباتی برگزار نشود و استدلال این بود که هیچ کجای دنیا بعد از انقلاب انتخابات نمی کنند.

وی ادامه داد: با وجود این که در جلساتی عده زیادی بودند که انتخابات را در این برهه قبول نداشتند و سیاسیون نیز با این انتخابات مخالف بودند، امام قبول نکرد که انتخابات برگزار نشود و به فاصله خیلی کم انتخابات را راه انداخت.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز افزود: مردم 98.2 درصد رای به "اری" دادند و این ناباور بود و مردم به این رسیدند که حرف امام درست بود و باید زود انتخابات می شد.

در انتخابات نباید با عقل مردم بازی کرد

موحد اضافه کرد: یکی از نقاط مثبت انتخابات این بود که مردم احساس کردند که انقلاب رای خودشان است. دو نکته در انتخابات خیلی مهم است که یکی این که کسی با عقل مردم بازی نکند. معنایش این است که مردم ملتفت هستند و می فهمند که اوضاع چی هست و کاملا مردم می فهمند.

اصل قضیه انتخابات برای این است که مردم باشند

وی اظهار کرد: مردم این را می توانند بفهمند که غرب دلش نمی خواهد ما باشیم و خود مردم می فهمند.اصل قضیه انتخابات برای این است که مردم باشند.

در تئوری های انقلاب دچار نواقص هستیم

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز با بیان این که ما در انقلاب یک نواقصی از لحاظ اجرا و تئوری داریم و این را نمی شود منکر شد، بیان کرد: چه در دانشگاه ها و چه در سیستم اجرایی ها، همه این جا نواقصی داریم؛ ما در جهاد بخواهیم ادعا کنیم بدون نقص هسیتم، بی خود است و اگر کار درستی کرده بودیم مسئله آب این گونه نبود.

تلاشم کرده ام که در جهاد کشاورزی نقطه ضعفی نداشته باشم

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این که مردم با این می فهمند که نواقص هستند اما بازم پای انقلاب و نظام هستند، گفت: باید پاسخی که به مردم می دهیم، ببینند مردم این را می پذیرند یا نه؛ ما تصمیم گرفتیم در جهاد نقطه ضعف نگداشته باشیم و امروز هیچ نقطه ضعفی ندارم و از جهاد کشاورزی فقط یک حقوق گرفته ام و تمام.

از جامعه مدرسین از من خواستند که کاندیدا بشوم

شیخ موحد با اشاره به این که من در انتخابات نمی خواستم بیایم و صادقانه حرف می زنم، گفت: شب چهارشنبه از قم و از طرف جامعه مدرسین گفتند باید بیایید و 2 ساعتی تقریبا با ما صحبت کرد و من قانع شدم و در روز آخر ثبت نام انتخابات، ثبت نام کردم.

معترضین راه عاقلانه بروند و متین حرف بزنند

وی در بخش اول صحبت های خود با اشاره به اعتراضات برخی ها به نظام و انقلاب، گفت: برخی حرکاتی که عده ای می کنند مشکل را حل نمی کند و این ها باید راه عاقلانه بروند و متین حرف بزنند که مشکلات حل بشود.

سوال: چه می شود که شیخ علی موحد انقلابی قبل از انقلاب در مقابل فتنه 88 سکوت می کند؟

در ابتدای بخش پرسش و پاسخ، یکی از دانشجویان با صراحت کلام با اشاره به این که رهبر انقلاب فرمودند خبرگان کلید دار انقلاب است و ما امام را به صراحت کلام در مقابل دشمنان می شناسیم، گفت: گلوگاه های زیادی از ابتدای انقلاب تا کنون این نظام اسلامی گذارانده است و یکی از بزرگترین این گلوگاه ها فتنه 88 بوده است و مشخصا سوال بنده این است که چه می شود آیت الله شیخ علی موحد در قبال فتنه 88 سکوت اختیار می کنند و بیانیه های جامعه مدرسین و همچنین علمای شهر را امضا نمی کنند؟ نظر حضرتعالی در مورد فتنه 88 چیست؟؟

گُتره ای مبارزه نمی کنیم/من معتقد به مبارزه اصولی ام

آیت الله موحد در پاسخ به این سوال گفت: ما در مبارزه ها اصول عقلی را رعایت می کنیم و گتره ای مبارزه نمی کنیم. زمان طاغوت هم همین جور بوده است و روی اصول مبارزه می کرده ام. در شیراز آن گونه نبوده است که مبارزه نکنیم بلکه مبارزه ماثر می کردیم. همه می دانستند که من وابسته نزدیک شهید دستغیب بودم.

پای هستی انقلاب ساکت نمی نشینم

وی با اشاره به ابتدای انقلاب و نامه شهید دستغیب به آیت الله مشکینی مبنی بر عزل ع.م.د از دادستانی شیراز، گفت: تا زمانی که پای هستی انقلاب است، من ساکت نمی نشینم. پیغام من به ایشان این است که نکنید و این راه ها فایده ای ندارد و اگر یک اشکال درست هم داشته باشید راه حلش این نیست.

در فتنه 88 سکوت نکرده ام و جلسات متعددی با دوستان دانشگاهی گرفتم

موحد ادامه داد: هدفم این است که دوستانش را برگردانم. در 88 سکوت نکردم و جلسات بسیار متعددی با دوستان دانشگاهی گرفتم و صحبت برای آن ها کردم و این مسئله مسئله ای نیست که بدانید آمریکایی ها بدون هدف آمده اند. مردم از کسی تعقل دیدند، صحبت های او را می پذیرند.

در لیست جامعه مدرسین هستم

موحد در پاسخ به سوالی که زمزمه هایی است که شما در لیست جامعه قرار ندارید و اگر این گونه باشد، انصراف می دهید، بیان کرد: جامعه مدرسین لیست داده است و بنده جز 5 نفر قطعی هستم و هیچ شبهه ای در این لیست نیست. اگر در لیست نبودم و خودشان فشار نمی آوردند من نمی آمدم.

در مورد زمین خواری سه نفر از نزدیکان یکی از مسئولان فارس به ایشان نامه نوشتم

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی که حضرتعالی چندی پیش در مورد زمین خواری در شیراز کدهایی داده بودید، آیا این کد ها با انتخابات ربطی دارد، گفت: در یکی از مصاحبه ها از من سوالی کردند و کد هایی را از زمین خواری در شیراز گفتم. من اطلاع موثق داشتم و به یکی از مسئولین شهری رساندم که برخی از این ها آدم های درستی نیستند و نامه ای به ایشان نوشتم و گفتم این کار ها را نکنید و اسم آن ها را بردم و گفتم دارند تقلب و تصرف می کنند.

رهبری معصوم نیست اما فصل الخطاب است

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوال جریان تحریف خط امام و نزدیکی این افراد با امام راحل و این که امروز مواضع این ها 180 درجه با امام و رهبری فرق دارد، گفت: 80 نفر در خبرگان رهبری، رهبری را به عنوان رهبر انتخاب کردند و ایشان دیگر فصل الخطاب است و اگر کسی خواست غیر این فصل الخطاب بگیرد به مقتضی می شود جلوی این ها ایستاد.

موحد ادامه داد:برای ایستادن در مقابل آن ها، شرطش پاک بودن است. رهبری معصوم نیست اما فصل و الخطاب این قضیه است و هیچ معنایی ندارد در مقابل ابشان بایستند.

من با تمام وجود به شما ارادت دارم

وی با اشاره به سفر رهبر انقلاب به شیراز و حضور در نهار با رهبری گفت: آقا که به استان فارس آمدند سه بار با بنده تماس گرفتند که نهار را به محضر رهبر انقلاب بروم. در آن جلسه آقای هاشمی و دیگر دوستان هم بودند و بنده به رهبری گفتم "با تمام وجود به شما ارادت دارم".

کسی بخواهد با رهبر انقلاب مقابله کند مقابل او می ایستیم

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز افزود:رهبر انقلاب فصل الخطاب ما است و اگر کسی بخواهد با رهبر انقلاب مقابله کند، ما مقابل او می ایستیم و کوتاه نمی آییم.

جضور من در انتخابات هوای نفس نیست

شیخ علی موحد در پاسخ به سوالی که چرا باید به شما فشار بیاورند که حضور پیدا کنید و خودتان احساس تکلیف نکردید، گفت: من وقتی دیدم آمدنم هوای نفس نیست، در انتخابات حضور پیدا کردم. من 70 سال دارم و متولد 1325 هستم و وقتی استدلال هایی برای حضور من در انتخابات آوردند آن ها را پذیرفتم. جامعه مدرسین لیست 5 نفره ارائه داده است که من نیز در این لیست هستم و اتفاقا در این لیست یک نفر بوشهری است که خیلی آدم خوبی است.

با شورای رهبری مخالفم/ اصلا شورایی کردن غلط است

وی در پاسخ به سوالی که نظر شما درباره شورای رهبری که آقای هاشمی مطرح کرده اند چیست و ارتباط شما با هاشمی و این سیاست های هاشمی چگونه است، گفت: من با شورای رهبری مخالفم و این اصلا درست نیست و من این را به هاشمی نیز گفته ام. ما با هم روابط نزدیکی به دلیل این که در دانشگاه آزاد بودم، داریم و هاشمی به من اظهار علاقه زیادی می کنند.

موحد ادامه داد: ما توقع داریم حرف هایی که آقای هاشمی می زند مفهوم داشته باشد. بنی صدر نابخرد در کل دورانش یک حرف درستی می زد و می گفت "شورا رهبری غلط و کشک است" و این حرف بسیار درست است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز بیان کرد: این مبحث شورای رهبری اصلا در قانون اساسی نیست اما اصلا شورا یعنی چه؟ یعنی رهبری 12 خط دارد و در هر کدام یکی حرف آخر را بزند؟اصلا مفهوم شورا یعنی چی؟؟

وی با اشاره به شورا در قرآن کریم و این که تصمیم گیر باید یک نفر باشد، تصریح کرد: این حرف های قبل پرده است و وقتی پرده پهن شد این حرف ها را نمی زنند و این را که مطرح می کنند، می دانند در ایران و روحانیت جواب نمی دهد. روحانیت وقتی تشخیص بدهد این حق است دیگر هیچ چیزی قبول نمی کنند و به هیچ عنوان حرفشان را تغییر نمی دهند.

خاطره موحد از نظارت بر نهادی زیر نظر رهبری

موحد با اشاره به خاطره ای که مجلس خبرگان رهبری تصمیم گرفت بر نهاد های زیر نظر رهبری نظارت کند و محضر ایشان رسیدیم، اظهار کرد: به ایشان گفتیم مجلس تصمیم گرفته است که به نهاد های زیر نظر شما نظارت کند و ایشان قبول کردند و گفتند "بفرمایید ولی جاهایی که احتمال تضعیف نظام مثل ارتش هست من اجازه نمی دهم". مجلس خبرگان نیز دیدند حرف ایشان کاملا صحیح است و این را پذیرفتند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر شما و آقای هاشمی به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنید و هاشمی کاندیدای ریاست خبرگان شود به وی رای می دهید یا خیر، گفت: اگر هاشمی به خبرگان راه پیدا بکند نمی تواند کار خاصی بکند چون همه روحانیت تصمیم های خودشان را دارند و زیر بار کسی دیگر نمی روند. اگر در این جایگاه فردی قوی تر باشد که بتواند مجلس را اداره کند، به هاشمی رای نمی دهم.

وی ادامه داد: من در کل دوران زندگی جز هیچ گروه، جناح، باند و حزبی نبوده ام.من یک آخوند هستم و شخصیت من خیلی بالاتر از این هست که به جناح و باند و گروهی بروم.

به هیچ عنوان اجازه تضعیف رهبری را نمی دهیم

موحد اضافه کرد: در خبرگان رهبری فکر می کنیم و ما محال است بگذاریم رهبری به هیچ عنوان و توسط هیچ شخصی و در هیچ شرایطی تضعیف بشود.

نظریه آیت الله خویی در باب عدم موفقیت پروژه ولایت فقیه را قبول ندارم

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی که گفته می شود شما نیز مثل آیت الله خویی گفته اید نظریه پروژه ولایت فقیه موفق نبوده است، بیان کرد: خیر، من این نظریه را قبول ندارم و آیت الله خویی هم اگر این نظریه را تجربه کرده بود این حرف را نمی زد.

وقتی رهبری انتخاب می شود دیگر بر خبرگان هم ولایت دارد

شیخ موحد در پاسخ به سوالی که آیا اعضای مجلس خبرگان باید ولایت مدار باشند و یا ناظر بر رهبری ، گفت: فسفله وجودی خبرگان رهبری برای این است که مردم ایران دیگر نمی شود مثل زمان امام همه یکی را انتخاب کنند و به این دلیل حکومت ابتر نماند و این مجلس بتواند فرد جایگزین را پیدا کند.

نظرات رهبر انقلاب برای خبرگان فصل الخطاب است

وی ادامه داد: فلسفه خبرگان رهبری این است که بیانید بگویند چه کسی افضل است.بعد از انتخاب رهبری انقلاب،ایشان وقتی چیزی می گویند باید سمعا و طاعتا باشد. خبرگان جایگاهش نسبت به آقا این است و وقتی انتخاب کردند، رهبر انقلاب بر همه امت و خبرگان ولایت دارند.

کمیته تشخیص شرایط رهبری در همه جلسات خبرگان تشکیل می شود

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز ادامه داد: همه جلسات خبرگان، یک کمیته بلافاصله تشکیل می شود که آیا رهبری شرایط را دارد و یا خیر و این را گزارش می کنند. در دوره قبل که من در خبرگان بودم هیچ ایرادی در طول دوره مجلس خبرگان از رهبری انقلاب گرفته نشد و در این دوره نیز که از دوستان خودم در خبرگان پرسیدم ایرادی به رهبری گرفته نشده است.

علی شیخ موحد در پاسخ به سوالی که آیا در مورد رهبر آینده فکری کرده اید و نظرتان راجع به هاشمی و سید حسن خمینی چیست، اظهار کرد: من راجع به رهبر آینده هیچ فکری نکردم و هیچ کسی در نظرم نیست. بارز ترین شرایط رهبر آینده یکی سابقه اش است که باید با امام باشد و بداند که خصوصیات امام چه بوده و انقلاب را درک کرده باشد.

وی ادامه داد: سید حسن خمینی از جایگاه رهبری و شرایط رهبری بسیار بسیار فاصله دارد و هاشمی رفسنجانی هم نمی تواند وارد این وادی بشود و فاصله اش با این جایگاه بسیار زیاد است.

هاشمی و سید حسن خمینی بسیار از جایگاه رهبری فاصله دارند

علی شیخ موحد در پاسخ به سوالی که آیا در مورد رهبر آینده فکری کرده اید و نظرتان راجع به هاشمی و سید حسن خمینی چیست، اظهار کرد: من راجع به رهبر آینده هیچ فکری نکردم و هیچ کسی در نظرم نیست. بارز ترین شرایط رهبر آینده یکی سابقه اش است که باید با امام باشد و بداند که خصوصیات امام چه بوده و انقلاب را درک کرده باشد.

وی ادامه داد: سید حسن خمینی از جایگاه رهبری و شرایط رهبری بسیار فاصله دارد و هاشمی رفسنجانی هم نمی تواند وارد این وادی بشود و فاصله اش با این جایگاه بسیار زیاد است.

حضور زنان در خبرگان منع شرعی و عرفی ندارد

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به حضور زنان در خبرگان رهبری گفت: حضور زنان در خبرگان منع فقهی و عرفی ندارد و می توانند در مجلس خبرگان باشند.

وی در ادامه اشاره به جناح های چپ و راست اول انقلاب و اکنون کرد و تصریح کرد: امروز حرف های چپ و راست هر دو درست نیست. اتفاقات مجلس ششم که رخ داد به یکی از این ها گفتم شما عقلتان کم نیست که این کار ها را کردید. اگر اعتراضی دارید عقلی و درست بیان کنید.

خبرگان ولی فقیه را کشف می کند و نه انتخاب

شیخ علی موحد در پاسخ به سوالی که گفته می شود که خبرگان رهبری ولی فقیه زمان را کشف می کند و نه انتخاب، گفت: کشف معنایش این نیست که طرف خواب ببینند؛ کشف معنایش این است که ما عقیده مان این است کسی به مرجعیت نمی رسد مگر مورد نظر امام زمان (عج) باشد و اکثر مراجع کنونی اسلام مورد نظر امام زمان (عج) هستند.

خداوند ولایت حضرت آیت الله خامنه ای را به دل امام و خبرگان انداخت

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز ادامه داد: در باب ولایت، خداوند به دل علما می اندازد و این معنی کشف است. رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به دل خود امام افتاد و به دل مجلس خبرگان نیز افتاد. کشف به این معنا در آخوندی کاملا قبول داریم.

وی در مورد این که آقای هاشمی با مواضع کنونی اش مورد رنج جریان انقلاب شده است و آب در آسیاب دشمن می ریزد، گفت: کاری کنید که هاشمی رفسنجانی در جامعه مخاطب نداشته باشد؛ اگر آدم سیاسی است و مخاطب نداشته باشد و جو جامعه را نگاه می کند و دیگر اثری نخواهد داشت.

موحد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: من به آقای روحانی رای ندادم و رای خودم را به دکتر ولایتی دادم.

از بد حادثه زمینی که خریدیم پس از سال ها بالاشهر شد

وی در پاسخ به سوالی که چرا شما در بالاشهر شیراز زندگی می کنید و این از عرف ساده نشینی علما به دور است، گفت: بنده از ارثیه پدری یک زمین و 7 باب مغازه در خیابان زند به من رسید و این را فروختم تا زمین مالک بگیرم و زمین واگذاری نباشد. به همین دلیل زمینی در فرهنگ شهر در سال 62 متری 800 تومان خریدم و کل هزینه زمین در آن زمان 2 میلیون 400 هزار تومان شد و امروز در این خانه با سه فرزندم زندگی می کنم و در کنار هم هستیم.

در ادامه یکی از دانشجویان گفت: حاج آقا متاسفانه از بد حادثه الان همون مکان بالا شهر شد که شیخ علی موحد با خنده ای تایید کردند.

متاسفانه امروز در کشور حزب نداریم و باید به لیست ها اعتماد کنیم

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به دو نکته فکر کنید، گفت: در انتخاب ها به سوابق، اعضای خانواده و خصوصیات فرد نگاه کنید و این مورد فکر کنید.

شیخ علی موحد ادامه داد: امروز در کشور ما حزب نداریم و ما به کسانی که اعتماد داریم و لیست معرفی می کنند اعتماد کنیم و رای بدهیم و الا اگر اعتماد ندارید به لیست ها رای ندهید.


نام:
ایمیل:
* نظر: