آخرین اخبار
کد خبر: ۷۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
واکنش دانشگاه‌های فارس به اعدام شیخ نمر؛
دانشگاهیان دانشگاه های فارس در بیانیه‌های جداگانه ضمن محکوم کردن فاجعه اعدام شیخ نمر باقر النمر نوشتند: اعدام شیخ نمر، تير خلاصی بر پيكره وهابيت است.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان فارس در واکنش به اعدام عالم برجسته شیعی آیت الله شیخ نمر باقر النمر که توسط مزدوران و دست نشانده های استکبار جهانی، آل سعود به شهادت رسید بیانیه های جداگانه ای صادر و این اقدام را شدیدا محکوم کردند.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آباده اعدام باقرالنمر را محکوم کرد

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آباده در بیانیه ای نوشت: روی سخن من با شما طلبه ها و دانشجویان مذهبی و متدین است روی سخن من علمایی هستند که بابصیرتشان همیشه در صحنه حضور دارند و خلق حماسه می کنند،اعدام شیخ نمرثمره سکوت ما در زمانی بود که حکم اعدام شیخ نمر را اعلام کردند و شهادت ایشان نتیجه عدم اعلام موضع به موقع ماست و درست بعد از هفته وحدت و در زمانی که سردمداران به ظاهر حقوق بشردر تفریحات سال نو خود به سر می برند ،عربستان حکم اعدام رهبر شیعیان را عملی می کند.

 

در این بیانیه آمده است: حاکمان ظالم عربستان چشمان خود را بر وحدت و حرکت های برادرانه شیعه و سنی بسته اند و اعدام شیخ نمر را زمینه ای برای اعدام شیخ زکزاکی می داند. ولی بیداری سرکوب شدنی نیست و ما شیعیان شاگردان نسل به نسل روح الله ایم و با حرکت های خود نشان می دهیم که عربستان با اعدام شیخ نمر فقط قبری مهیا می نماید برای حکومت موروثی خودش.

 

در بخش پایانی این بیانیه نوشته شده است: ما دانشجویان بسیجی به عربستان و همپیمانانش ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه اعلام می داریم دیگر در برابر ظلم و جور آنان به مسلمانان ساکت نخواهیم نشست و همگی کفن پوش به سوی آنان حرکت می کنیم.

 

دانشجویان بسیجی فراشبند: اعدام شیخ نمر،آتشفشان درون ما را روشن کرد

 

بسیج دانشجویی شهرستان فراشبند در پی شهادت شیخ نمر بیانیه ای صادر کرد و نوشت: این مصیبت فراموش نشدنی، نفرت پایان ناپذیر و فزاینده ای را از استکبار و آل سعود در دل های ما دانشجویان پدید آورد و این آتشی که از این فاجعه بر پیکره امت اسلامی وارد ساخت، آتشفشان درون ما را بیدار کرد و به حول و قوه الهی سیلی محکم انتقام خود را بر صورت خبیث آل سعود خواهیم زد و این پلیدی و کثیفی عربستان که مایه ننگ جهان اسلام است را در دنیا فریاد خواهیم زد و بار دیگر دولت مردان خودمان را در خصوص دیپلماسی در پیش گرفته هشدار خواهیم داد.


بسیج دانشجویی مرودشت: آل سعود زمینه نابودی خود را فراهم کرده است

 

بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت در پی شهادت شیخ نمر بیانیه ای صادر کرد و نوشت: ما دانشجویان  بسیجی نیز ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) ارواحنا فداه، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و سایر شیعیان ایران و جهان اعلام میداریم، بی شک آل سعود با تجاوز به یمن،کشتن کودکان بی گناه،سرکوب مردم آزاده، نقش آفرینی در رخ دادن فاجعه منا و تروریسم پروری، زمینه نابودی خود را فراهم کرده و با لبریز شدن کاسه صبر مسلمانان، شاهد حذف این رژیم غاصب خواهیم بود و این حرکات ناشیانه را چیزی جز دست و پا زدن بیهوده برای بقا نمی دانیم.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در ضمن از دستگاه دیپلماسی کشوری درخواست داریم که با جدیت تمام و نگاهی دور از سازش برای جلوگیری از پایمال نشدن خون شهیدان راه حق و ولایت و سرافرازی جبهه مقاومت از مجاری بین المللی و رسمی پیگیری جنایات آل سعود باشند و لحظه ای  از احقاق حقوق مسلمانان دریغ نکنند، لازم می دانیم نرمش بیش از حد دیپلماسی در قبال عربستان کاهش یابد و سطح روابط دو کشور نیز تا حد ممکن تنزل پیدا کند.

 

بسیج دانشجویی داراب: اعدام شیخ نمر، تير خلاصی  بر پيكره وهابيت است

 

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي شهرستان داراب نیز در پی شهادت شیخ نمر بیانیه ای صادر کرد و در این بیانیه نوشت: شیخ نمر فریاد معصومانه کودکانی است که صدای پدرانشان دیگر گوش آنها را نوازش نمی کند و ندای زنانی ا ست که از حقوق ابتدایی خود محروم بوده و آه دل مادرانی است که جگرگوشه آن‌ها در کنج زندان های رژیم آل سعود محبوس است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: آل سعود با اين عمل شنيع خود تير خلاص را برپيكره وهابيت ملعون زده و ان شاالله جهان اسلام به زودي صداي خرد شدن استخوانهاي صهيونيستهاي عربستاني را خواهد شنيد.

 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بسيج دانشجويي شهرستان داراب هم صدا با ولي امر مسلمين جهان حضرت امام خامنه اي (مد ظله) و مراجع عظام تقليد وساير مسلمانان جهان ضمن محكوميت اين عمل خبيثانه رژيم وهابي صهيونيستي عربستان، از دستگاه ديپلماسي و وزارت امور خارجه مي خواهد تا با بهره گيري از تمام توان و ظرفيتهاي جمهوري اسلامي شديد ترين واكنش را نسبت به اين اقدام انجام دهد.


بسیج دانشجویی علوم پزشکی فسا: آل سعود با کشتار شیعیان می خواهد بر تنه این درخت تنومند تبرسرکوب و خفقان بزند

 

در بیانیه بسیج دانشجویی علوم پزشکی فسا در محکومیت اعدام شیخ نمر آمده است: شیعه را بکشید، شیعه را سر ببرید، شیعه به کشتن عادت دارد، شیعه به سر دادن عادت دارد ،شیعه به خون دادن عادت دارد، شیعه درختی دارد که از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون فقط با خون شهیدانش آبیاری شده است؛ از خون قهرمان شش ماهه کربلا تا ببرغران قطیف عربستان، شیخ نمر، از مدافعین حرم افغانی تا سفیدرو ترین سیاه پوست دنیا، شیخ زکزاکی.


در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون نیز آل سعود و آل خلیفه و سگ صفتان آمریکایی و اسراییلی وهر احد دیگری که حتی لحظه ای فکر تعدی به شیعه از ذهنش رد شده است بداند شیعه هرگز انتقام جو نیست؛ اما حافظه بسیار خوب و دیدگان تیزبینی دارد که هیچ تحرکی براو پوشیده نیست؛ ما شیعیان شیران بی باکی هستیم که در میدان جنگ زاده می شویم و در میدان جنگ نیز به دیدار معبود خویش می رویم پس حد و حدود خود را بدانید و از آن تجاوز نکنید که به امر رهبرعزیزمان سید علی خامنه ای عکس العمل سخت و خشن مان را نشانتان خواهیم داد.

 

بسیج دانشجویی فسا: خون پاک شهید شیخ نمر، وحدت امت اسلامی را تقویت می کند


در بیانیه بسیج دانشجویی فسا نیز در محکومیت شیخ مسلمان شهید عربستان، آیت الله نمر آمده است: شورای تبئین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان فسا، این اقدام را خلاف مصالح عمومی مسلمانان جهان می داند و این اعمال را محکوم می نماید و از همه اندیشمندان جهان می‌خواهد  از کنار چنین فجایعی نظاره گر و بی تفاوت نگذرند.  

 

در ادامه این بیانیه نوشته است: همچنین از سازمانها و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان انتظار است با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت سبوعانه بموقع موضعگیری کرده و با محکومیت شدید آن به وظیفه خود عمل کند.

 

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تردیدی نیست خون پاک این شهید والامقام، وحدت امت اسلامی را تقویت خواهد کرد و با طنین انداز شدن پیام راستین و آگاهی بخش شیخ نمر در جای جای سرزمین حجاز، پرچم مقاومت و مبارزه آن روحانی جلیل القدر به دست آحاد ملت مسلمان عربستان به ویژه جوانان غیور حجازی برافراشته نگه داشته شده و در آینده ای نه چندان دور انتقام سختی از جنایتکاران آل سعود گرفته و سقوط و فروپاشی پایه های این رژیم تروریست پرور، منفور و ضد اسلام را رقم خواهد زد.

 

بسیج دانشجویی پاسارگاد: اهداف خصمانه رژیم آل سعود در قبال شیعیان برکسی پوشیده نیست

 

بسیج دانشجویی پاسارگاد نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن فاجعه شهادت شیخ نمر باقر النمر نوشت:گمان نکنید که ما به جوامع بین المللی شکایت خواهیم کرد زیرا جامعه بین المللی و حقوق بشر که دم از رعایت حقوق بشر و احترام وحمایت از حقوق بشر می زند هنوز فرق بین تروریست و مدافع حقوق بشر را نمی فهمند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این مدعیان باید از خود خجالت بکشند و از مقام خود استعفا دهند زیرا در دفاع از حقوق بشر فقط پز و ادعایش را دارند.ما خود انتقام شیخ نمر را خواهیم گرفت واز رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اش میخواهیم که این بار برخلاف مواضع قبلی از لاک خود بیرون آمده وغیرتمندانه که اگر غیرتی دارند مقابل این واقعه تلخ بایستند وخواستار مجازات عوامل اعدام آن شیخ عظیم الشأن شوند وانتقام جویی کنند تا باعث کمی تسلی خاطر دل‌های اندوهگین شوند.

 

در پایان این بیانیه نیز نوشته شده است: در آخر این واقعه ناگوار و تلخ را محضر امام زمان(عج) و نائب بر حقشان امام خامنه ای(مدظله) تسلیت میگوییم وبا صدور بیانه در محکومیت اعدام شیخ نمر به موج منتقمان آن شیخ بزرگ می پیوندیم.

 

بيانيه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه پيام نور فارس درپي شهادت آيت الله نمر

 

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه پيام نور استان فارس نيز با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت اقدام خبيثانه آل سعود در به شهادت رساندن آيت الله نمر رهبر شيعيان عربستان، تاكيد كرد دانشگاهيان ايراني ، بويژه اساتيد، دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها اين ظلم را بي پاسخ نخواهند گذاشت.

 

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: شهادت مظلومانه ايشان به فضل الهي و به همان گونه كه خود پيش بيني مي‌كرد گامي مهم در مسير حركت به سوي به ثمر نشستن بيداري اسلامي درعربستان و ديگر كشورهاي منطقه خواهد بود؛ امت اسلام اعم از اهل تشييع و اهل تسنن از اين اقدام وحشيانه و ددمنشانه سعودي نخواهند گذشت و به زودي رژيم سعودي تاوان سختي براي اين اقدام غير انساني خود پرداخت خواهد كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: