کد خبر: ۷۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سردار ابراهیمی گفت: شهدا همواره به ما می‌گویند استوار، صبور و مقاوم باشید و مبادا حرکت انقلابی ما فراموش شود یعنی آن روح استکبارستیزی باید همیشه در مردم ما زنده بماند.
به گزارش تنویر، خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به حضور کاروان 94 پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با عنوان «شاهدان بصیر» در این استان گفت: بحمد الهی استان فارس با حضور شهدای گمنام عطرآگین شده است ضمن اینکه این ایام نیز مصادف با سالروز عملیات‌های کربلای 4 و 5 است که به سالروز عملیات والفجر 8 نیز نزدیک می‌شویم.

وی به استقبال گسترده مردم فارس از این کاروان اشاره کرد و افزود: مردم قهرمان، قدرشناس و شهید پرور استان فارس، امروز نقش خانواده‌های شهدای گمنام را بازی کردند و جای آن‌ها را پر کردند؛ خواهران، مادران، پدران، پسران همگی نقش خواهران، مادران، پدران و پسران شهدا را ایفا کردند و در این راه سنگ تمام گذاشتند و تمام نقاط استان فارس را عطرافشانی و نورافشانی کردند.

ابراهیمی با تصریح اینکه مردم فارس با این استقبال باشکوه از شهدا، بار دیگر عملیات کربلای 4، 5 و والفجر 8 را معماری کردند و ساختند، ورود کاروان شهدا را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و گفت: من از طراحان این حرکت عظیم فرهنگی قدردانی می‌کنم چرا که این حرکت بعد از تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری و اجلاسیه سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، سومین حرکت فرهنگی ارزشمند و دشمن‌شکن ما در استان فارس بوده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانده سپاه فجر فارس عنوان کرد:‌ در این میان نباید از همکاری و توجه سردار باقرزاده، فرمانده ستاد مفقودین نیروهای مسلح نیز غافل شد و در این زمینه باید قدردانی کرد که این مسئله را به خصوص برای فارس رقم زدند.

وی با بیان اینکه بحمد الهی مسئولان فرهنگی استان فارس نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشته و همه به صحنه آمدند، گفت: به یاری مردم شیراز در روز پنج‌شنبه، اول بهمن نیز بار دیگر با حضور خود عملیات‌های کربلای 4 و 5 دیگری را رقم می‌زنند تا روح شهدایشان شاد شود ضمن اینکه نتیجه و برکت معنوی این حرکت عظیم نیز قطعاً خواهیم دید.

ابراهیمی به پیام شهدا در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: شهدا همواره به ما می‌گویند استوار، صبور و مقاوم باشید و مبادا حرکت انقلابی ما فراموش شود یعنی آن روح استکبارستیزی باید همیشه در مردم ما زنده بماند و این مهم‌ترین پیام شهداست چرا که تقدیم این همه شهید و پیکرهای بی‌نام و نشان همگی محصول جنایات استکبار است بنابراین مردم ما نیز هیچگاه این مسئله را فراموش نخواهند کرد به خصوص دشمنی‌های آمریکا، صهیونیست و منافقان نباید از ذهن مردم شهیدپرور و ولایتمدار ما فراموش شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تأکید بر اینکه ما باید مراقب باشیم تا این نگاه ما را تغییر نداده و به اصطلاح استحاله فرهنگی در ما به وجود نیاورند، گفت: پیام این شهدا که قرص و محکم با آن تفکر بسیجی و روحیه استکبارستیزی به مقابله با دشمن برخاستند همین است لذا باید مراقب باشیم که فرهنگمان دچار تغییر و استحاله نشود و تفکر و تصمیم ما را تغییر ندهند و همچنان پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم و بیانات ایشان را آویزه گوشمان قرار دهیم و مراقب باشیم تا دشمن ورود نکند و خدای نکرده ما را از یاد و خاطره شهدا و سبک زندگی آنان جدا نکند.

وی همچنین به پیام این استقبال گسترده مردم فارس از شهدا نیز اشاره کرد و گفت: پیام این استقبال و شور و حضور این است که مردم قدرشناس شهدا و مدیون آن‌ها هستند و این امنیت پایدار محصول از جان گذشتگی و ایثار شهدای ما است.

ابراهیمی بیان کرد: حرکتی که چند روز پیش نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلایم در خلیج فارس نسبت به استکبار داشت نیز محصول خون شهداست و اگر شهدای ما نبودند، شاید امروز سپاه نمی‌توانست این‌گونه در آب‌های خلیج فارس بدرخشد و دشمن را زبون کند و در حقیقت نیروهای مسلح ما با این حرکت سپاه عزیز شدند چراکه بیانگر آمادگی و قدرت آنان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان ابراز کرد: پیام امروز ما این است که همانطور که مردم از شهدای خود استقبال می‌کنند، قطعاً در پشت سر بسیج، سپاه و مسئولان ارزشمند نظام نیز خواهند ایستاد.
نام:
ایمیل:
* نظر: