آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز:
استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز گفت: اگر کسی برای حضور در تشییع شهدا اکراه داشته باشد، این شخص دوست ندارد، شعائر الهی عظمت پیدا کند.

محمد جواد سلمان‌پور، استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز با اشاره به حضور شهدا در استان فارس گفت: ما در قبال شهدا وظایف سنگین و متعددی داریم و باید شهدا را زنده و شاهد بر اعمال خود، اجتماع، دولت و مسئولان بدانیم.


وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که راه و هدف شهدا را بشناسیم و ادامه بدهیم، خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم شهدا با چه هدفی و به فرمان چه کسی رفتند تا بتوانیم هدف و مقصد شهدا را به سرانجام برسانیم.


استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه شهدا نیازی به ما ندارند؛ بلکه ما به شهدا نیاز داریم، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن مبنی بر اینکه شهدا زنده هستند، می‌توان فهمید که شهدا می‌آیند تا بدی‌های روح انسان‌ را پالایش کنند.


سلمان‌پور با بیان اینکه شهدا مانند خون در رگ‌های جامعه هستند و نقش پالایشگر را دارند، افزود: با توجه به اینکه شهدا در باطن انسان تاثیر می‌گذارند، حضور شهدا در استان فارس هم می‌تواند بدی‌هایی که در دل جامعه رسوب کرده است، برطرف کنند.


وی با اشاره به اینکه لازم است مسئولان و مردم در راستای تشییع شهدا قرار بگیرند، بیان داشت: تشییع صد شهید در استان فارس به معنای قرار گرفتن در تشییع روح شهدا است و شهدا مانند نور خورشید که بر همه می‌تابد می‌توانند بر روح مردم اثر بگذارد.


استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز با بیان اینکه تشییع شهدا یک حمام روح است، خاطرنشان کرد: حضور شهدا در این برهه از زمان که به دلیل نزدیک شدن به انتخابات و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین شروع اجرا برجام یک مقطع مهم است، می‌تواند آثار بسیار مبارکی داشته باشد.


سلمان‌پور با اشاره به اینکه در این مقطع از زمان نیاز ما به حضور شهدا را دوچندان می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این زمان بیشتر از هر زمان دیگر به حضور شهدا نیاز داریم، باید دعا کرد برای کسانی که این شرایط را در این زمان فراهم کردند.


وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب نشان داده است که مردم در انتخابات حضور باشکوهی دارند، افزود: با توجه به اینکه در زمان انتخابات برخی افراد رفتارهای نادرستی از خود نشان می‌دهند، حضور شهدا باعث اصلاح این رفتار‌ها می‌شود همچنین اخلاق و سیاست اسلامی را راه‌اندازی می‌کنند و این کمک می‌کند تا یک انتخاب شهدایی داشته باشیم.


استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه بعد از ۱۲ سال استقامت ملت ایران، توانستیم امتیازات اندکی از استکبار جهانی بگیریم، بیان داشت: این عقب‌نشینی استکبار را مدیون شهدا هستیم و باید با استقامت، تلاش و کوشش شهدا گونه، از این فرصت استفاده کنیم تا اهداف شهدا را ادامه دهیم.


سلمان‌پور با بیان اینکه حضور شهدا در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که شهدا هزینه پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: شهدا هزینه گسترش پرچم جمهوری اسلامی در دنیا هستند و اگر جمهوری اسلامی پیشرفت کرده است از خون شهدا است.


وی با اشاره به اینکه حضور شهدا در استان نشان دهنده تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام(ره)، مقام معظم رهبری و اسلام است، تصریح کرد: تشییع یک شهید، برافراشته شدند یک پرچم از انقلاب اسلامی، استقامت و پایداری است.


استاد دانشکده الهیات دانشگاه شیراز با بیان اینکه هم خودم و هم خانواده و اطرافیانم در تشییع شهدا روز پنج شنبه که یک علمداری و تعظیم شعائر الهی است، شرکت خواهیم کرد، گفت: اگر کسی برای حضور در تشییع شهدا اکراه داشته باشد، این شخص دوست ندارد، شعائر الهی عظمت پیدا کند.


سلمان‌پور در پایان بیان داشت: حضور پرشور و پر شعور در تشییع شهدا نشان دهنده پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: