کد خبر: ۷۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
مدیرکل قرآن،عترت و نماز:
مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات که تاکنون به صورت منطقه ای و در سطح اداره های کل آموزش و پرورش استان ها برگزار شده، برای نخستین بار در سطح وزارتخانه آموزش و پرورش انجام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پانا، محمد رضا مسیب زاده در چهارمین  کار گروه نیروی انسانی و فضا سازی قرآن،عترت و نماز  که در قم برگزار شد اظهارداشت: امسال سه شعار و اصل حاکم در برنامه های اداره کل قران و عترت وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه فعالیت های پیش بینی شده اداره کل قران و عترت وزارت آموزش و پرورش می بایست محور اصلی ان مدرسه باشد  گفت: هر برنامه ریزی در  فعالیت های این اداره باید نیم نگاهی نیز به مدارس باشد .
 
 مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش فراگیری برنامه ها در حین اثر پذیری  را از اصول حاکم در برنامه ها دانست و بیان داشت:  برنامه ریزی  ما باید برای 13 میلیون دانش اموز باشد،نه فقط بخش خاصی از آن ها. ضمن اینکه باید برنامه ها اثر بخشی نیزداشته باشد.
 
 وی افزود: مشارکت جویی و مشارکت پذیری اصل دیگر در برنامه ها است و باید از تمام ظرفیت ها در انجام فعالیت ها بهره ببریم و از کارهای سلیقه ای پرهیز کنیم،البته نه اینکه جلوی خلاقیت گرفته شود بلکه بومی سازی در آن نیز مد نظرقرار گیرد.
 
 مسیب زاده با بیان اینکه نیاز به اطلاع رسانی در برنامه های خود داریم تصریح کرد: عدم اطلاع رسانی به موقع  بسیاری از برنامه ها را به حاشیه می برد لذا باید اطلاع رسانی مناسب و تبلیغات صورت بگیرد  و فعالیت ها مستند سازی شود.
 
 وی اجرایی شدن و توسعه عمیق فرهنگ نماز، حفظ موضوعی ایات الهی و طرح امام شناسی  را از نمونه طرح های اداره کل قران و عترت وزارت آموزش و پرورش دانست و بر ضرورت توجه بیش از پیش بر این محورها به خصوص در بحث امام شناسی تاکید و خواستارجمع آوری آرشیوی از کتاب ها در کتابخانه های مدارس در این رابطه شد.
 
 وی در ادامه با اشاره به انتشار نشریه تربیت قرانی عترت و نماز  ابرازداشت:  مجوز نشریه تربیت قرآنی عترت و نماز گرفته شده و انتظار داریم این نشریه در استان ها هدایت و در ان مطالب علمی و موثر گنجانده شود.
 
 مدیرکل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش احیای مراکز دارالقرآن را مدنظر قرار داد و افزود: در حال حاضر 650 مراکز دارالقرآن در کشور وجود دارد  و مجوز 50 مرکز نیز اخذ شده است.
 
 وی در ادامه از راه اندازی کارگروه ویژه معاونین پرورشی استان ها و برگزاری بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز خبرداد و عنوان کرد:  این 6و 7 بهمن ماه  در قزوین با پیام رهبر انقلاب برگزار می شود که در ان تعدادی از مدیران برگزیده سخنرانی خواهند داشت. 
 
 مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات که تاکنون به صورت منطقه ای و در سطح اداره های کل آموزش و پرورش استان ها برگزار شده، برای نخستین بار در سطح وزارتخانه آموزش و پرورش انجام می شود.
 
 وی رشته های این دوره از مسابقات را حفظ، قرائت، روش تدریس احکام و نهج البلاغه عنوان کرد و افزود: این دوره از مسابقات در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
 
 به گفته وی، پس از برگزاری مراحل منطقه ای و استانی حداکثر تا پایان خرداد ماه 95، مرحله کشوری آن نیز شهریورماه سال آینده در استان خراستان رضوی ترتیب می یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: