کد خبر: ۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس جمهور بروندي:
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس جمهور بُروندي و هيأت همراه، با اشاره به نگاه مثبت جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي افريقايي تأكيد كردند: ايران از پيشرفت و توسعه كشورهاي افريقايي و اتحاد آنها استقبال مي كند.

به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ؛ ايشان با اشاره به اقدامات خصمانه برخي كشورهاي اروپايي و همچنين امريكا در استعمار كشورهاي افريقايي و ايجاد توطئه و فتنه در اين كشورها، خاطرنشان كردند: اميدواريم آينده افريقا و از جمله بروندي بسيار بهتر و همراه با پيشرفتهاي روزافزون باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با استقبال از توسعه روابط ايران و بُروندي تأكيد كردند: اتحاديه افريقا مي تواند يك مركز اقتدار براي همه كشورهاي افريقايي باشد و جمهوري اسلامي ايران از همگرايي بيشتر در اين اتحاديه حمايت مي كند.

در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، رئيس جمهور بُروندي با اشاره به روابط 28 ساله ايران و بُروندي، هدف از سفر به تهران را ايجاد تحرك و پويايي بيشتر در روابط دو كشور بيان كرد.

رئيس جمهور بُروندي با اشاره به رنج هاي ناشي از استعمار قدرتها در افريقا، گفت: كشورهاي افريقايي و از جمله بروندي بدنبال آينده بهتر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: