آخرین اخبار
کد خبر: ۷۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی شیراز-۱۲؛
سید حسین ذوالانوار با بیان اینکه غفلت از جوانان غفلت از توان داخلی کشور است گفت: با رویه‌ای که تکیه بر نیروی داخلی نباشد، اتفاقی حاصل نمی‌شود.

دوازدهمین پاتوق مطالبه دانشجویی فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز  با حضور سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و همچنین کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز برگزار شد و در این جلسه وی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان بیوگرافی از سوابق مدیریتی خود، افزود: رئیس تکنولوژی قم، فرماندار قم ، مدیر کل سیاسی استان مرکزی ، پشتیبانی جنگ، قائم مقام آقای قرائتی، چهارسال در نهضت سوادآموزی و بعد از آن در ستاد زکات بودم.

ذوالانوار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شد که بار دیگر وارد عرصه انتخابات شدید و ویژگی‌های نماینده تراز انقلاب را چه می‌دانید، گفت: عقربه دولت محترم به سمت غرب است اگر مجلس هم به همین بلا دچار شود خیلی مصیبت دچار می‌شویم.

تحریم به دلیل ضعف‌های اقتصادی ما است

وی با اشاره به ویژگی‌های مجلس تراز انقلاب، خاطر نشان کرد: ایامی که هستیم دو مسئله برای ما مهم است، یکی حفظ اسلام که انقلاب اسلامی هم در راستای آن است چرا که همه خیر و برکت در اسلام است و مطلب دوم اینکه ما بتوانیم از صدمه هایی که از رهگذر اقتصاد به ما می‌خورد نجات پیدا کنیم.

کاندیدای انتخابات در حوزه شیراز با بیان اینکه تحریم به دلیل ضعف‌های اقتصادی ما بوده است، افزود: ما متکی به نفس بودیم وبه خواست خدا این وابستگی در حال کم شدن است چرا که دشمن اگر بخواهد نفت را ارزان کند، مانع فروش ما شوند و بخواهند مانع انتقال پول ما شوند، می‌توانند.

ذوالانوار با اشاره به اینکه افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید توان پیشبرد اقتصاد بدون لطمه را داشته باشند، تصریح کرد: اقتصاد توانایی که از پس اقتصاد کاپیتالیسمی بر بیایند، مانند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند.

کشور را مقدم بر حوزه انتخابی می‌دانم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دورانی که نماینده مجلس بودید اهم فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید را چه می‌دانید، گفت: من کشور را مقدم بر حوزه انتخابی می‌دانم و در همین راستا کارهای ملی از دستم بر می‌آید وخدا کمک کند انجام می‌دهم.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان کارهایی که در حوزه ملی انجام داده است، اذعان داشت: یکی از کارهای ملی را اگر مثال بزنیم؛ قانون رفع موانع تولید در ایران، قانون شرکت ملی نفت ایران که عمده زحمت آن را دکتر نجابت کشیده‌اند .

ذوالانوار با اشاره به قانون شرکت ملی نفت ایران، خاطر نشان کرد: ما عناصر اقتصاد مقاومتی را در این قانون قرار داده‌ایم از جمله اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید کمک شوند و این کمک به تعبیر ما به این صورت است که دولت پول‌هایی را قرار دهد که باز پرداخت نداشته باشد.

کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان یعنی دولت پول بدون باز پرداخت بدهد

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان یعنی دولت پول بدون باز پرداخت بدهد ، ادامه داد: طرح ها و پروژه‌ها سنجیده می‌شود اگر مصوب شد باید با پول شخص ساخته می‌شد و تا امروز اینگونه بوده ‌است البته اخیرا معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری که از زمان آقای احمدی نژاد درست شد که یکی از آرزو‌های ملی بود، بخشی را به عهده می‌گیرند.

ما به دنبال توانمند سازی در استان هستیم

وی با بیان اینکه ما در وظایف استانی به دنبال توانمند کردن ظرفیت‌های استانی هستیم، اذعان داشت: ما در شهید فهمیده در صنایع الکترونیک سه برج داریم که زمان شاه فرانسوی‌ها نیمه‌ساخته رها کردند؛ یک برج  آن از زمان سردار وحید که وزیر دفاع بود با تلاش‌های ایشان یکی از این برج‌ها تخصیص داده شد به شهید فهمیده .

کاندیدای انتخابات در حوزه شیراز با بیان اینکه برج یازده طبقه در مرکز شهید فهمیده حدود سیصد شرکت در آن مستقر است، افزود: افرادی که شرکت تشکیل می‌دهند یا ایده دارند و یا یک ابداع دارند و با کمک این مراکز توانا می‌شوند و پول‌هایی به آن‌ها کمک می‌شود، که اولین برج تقریبا تکمیل است که آقای ستاری قول دادند یک میلیار بدهند تا طبقه آخر آن هم تکمیل شود و ما به دنبال دوبرج دیگر هم هستیم.

ذالانوار با اشاره به اینکه ما واحدهای دیگری هم در شیراز داریم، اذعان داشت: این واحد‌ها تحریم شکن هستند که یکی از این واحدها روبروی زندان عادل‌آباد که چند کارگاه هستند که هلی‌کوپترهای بدون سرنشین ، ابزار تحریمی نیرو‌های مسلح ، قطعات هواپیمایی می‌سازند چرا که هوا پیماهای کشوری به دلیل ترس از اروپایی‌ها این کار را نمی‌کنند

وی با بیان اینکه برای تقویت افراد درون کارگاه وقت بسیاری می‌گذاریم، خاطر نشان کرد: اگر کار آن‌ها به نتیجه برسد می‌توانیم به جای وسیع‌تری برویم چرا که ظرفیت آن‌ها تا دو هزار تا است چون به دلیل رکود مجبور هستند سه نوبت کار کنند.

تمرکز بر روی برخی چیزها بهتر از تفرقه بر روی هزار چیز است

یکی از دانشجویان با بیان اینکه افراد با توجه به عملکرد نمایندگان مجلس در دوره‌های قبل در این جلسات حضور پیدا می‌کنند اما ما متاسفانه آنچنان فعالیتی از شما ندیدیم،ادامه داد: برای روشنگری پنج مورد از کارهایی که شما در مجلس انجام دادید را عنوان کنید و آیا شما در لیست اصولگرا هستید و اگر حضور ندارید آیا انصراف می‌دهید؟

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شآن نظام جمهوری اسلامی و افرادی که در رده‌های مجلس هستند، این نیست که در مراسم ختم و عروسی افراد شرکت کنند، تصریح کرد: من اگر مجلس شهدا و یا اطرافیانشان نباشد در مجلس ختمی شرکت نمی‌کنم، خواه عالم باشد و یا شخص شاخص باشد.

ذوالانوار با بیان اینکه تمرکز بر روی برخی چیزها بهتر از تفرقه بر روی هزار چیز است، اذعان داشت: به طور مثال طرح های مختلفی نمایندگان می‌نویسند و به شما می‌دهند، بعضی آمار می‌دهند که ما طرح‌های زیادی امضا کردیم، برخی حتی می‌گویند ما لایحه امضا کردیم در حالی که لایحه مخصوص دولت است، اما ما نگاه می‌‌کنیم که چه چیزی به نفع ملت است بعد امضا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه چون ما با توجه به منافع ملت امضا می‌‌کنیم از افرادی که همه چیز را امضا می‌کنند آمارمان کمتر است، تصریح کرد: ما در جریان گازسوز کردن وسایل نقلیه کشور نقش به سزایی داشتیم.

خط اتیلن مرکزی از دیگر کارهای من است

کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه شیراز با بیان اینکه خط اتیلن مرکزی از دیگر کارهایش است، افزود: این کار مربوط به سال 84 که در سال83 نوشته شده برای قانون سال 84 که تا امروز ادامه دارد و هنوز یک واحد هم شروع به کار نکرده و به طور لاک‌پشتی پیش می‌رود.

ذوالانوار با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انجام شده است صنعت خودرو‌سازی شیراز است ، ادامه داد: چون این صنعت مادر است ما متاسفانه به اهدافی که در نظر داشتیم نرسیدیم، امروز روزی 80 تا پارس خودرو تولید می‌کند، ما دعا می‌کنیم سرمایه داری پیدا شود که سهام ایران خودرو را بخرد و چیزی شبیه کرمان‌خودرو تولید کنند و یکی دیگر اقدامات ساخت دکل‌های خشتی است.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد شما در قبال سیاست‌هایی کلان کشور و خارجه، سیاست‌هایی که دولت انجام می‌دهد چیست، گفت: ما نگران اینکه برجام شده و بعضی‌ها خیلی خوشحال شدند از آن، هر آنچه روییدنی انقلاب بوده چه در اقتصاد چه در فناوری‌ها یک سونامی واردات را باز کنند و مثل سیل همه‌ را از بین ببرد.

مخالف بستن قرار داد و نیاوردن فناوری هستیم

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مخالفیم که در کشور با جایی قرارداد ببندد و فناوری نیاورند، اذعان داشت: به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم که شما مشکل آلودگی دارید وکشور چهارسال دیگر در پیمان کیوتو جریمه می‌شود چرا که ما ششمین تولید کننده گاز co2 دنیا هستیم.

ذوالانوار با اشاره به اینکه سالی دو میلیارد دلار بنزین وارد می‌کنیم، تصریح کرد: به گفته وزارت بهداشت در تهران تنها سالی 3400 نفر به خاطر آلودگی از بین می‌روند، در جلسه‌ای که آقای قالیباف در تهران گذاشتند با حضور کشورهای پیشرفته، عنوان شد که 31 درصد بچه های تهران آسم گرفتند یا علائمی از آسم دارند، ما گفتیم شماچه‌طور رفتید آنجا و به این فکر نبودید که سبد انرژی را تغییر دهید.

وی با بیان اینکه امروز همه کشورهای پیشرفته برنامه سازمان ملل دارند که سالانه دو درجه از حرارت کره زمین را کم کنند، خاطر نشان کرد: ولی ما درجه را بالا می‌بریم و برای کشور مشکل درست می‌کنیم.

کاندیدای انتخابی از حوزه شیراز با اشاره به اینکه ما یک مزیت بسیار خوب در کشور داریم، افزود: ما در ساعات نیمه شب تا صبح چهل درصد برق کشور بیکار است.

بخشی از هزینه انتخاباتی را دوستان می‌دهند و ما هزینه نمی‌کنیم

ذوالانوار در پاسخ به این سوال که چه میزان تصمیم بر هزینه انتخابات دارید، گفت: ما در دور اول حدود زیر بیست تومان و دور دوم بین بیست وسی تومان و دور سوم شد چهل تومان، برای دور چهارم دفترمان دو منظور مشترک قرار دادیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به برآورد هزینه انتخاباتی خود، افزود: مسئول دفتر بنده گفت مثلا صد میلیون پول لازم است ما گفتیم خودتون پیدا کنید، چرا که ما خودمان بدهکار هستیم چرا که باید این هزینه را بدهیم ، از فضای مجازی استفاده می‌کنیم و فکر می‌کنم کمتر از 50 میلیون بشود.

ذوالانوار با بیان اینکه در دوره‌های اول برای غذا قرار ما با افراد پنیر و طالبی و هندوانه و خیار، بود، اظهار داشت: یک شب نان و کباب خریدند مخالفت خودمان را اعلام کردیم و در هزینه برخی از دوستان مجانی برای ما تبلیغات می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه تبلیغاتی را خودمان تهیه می‌کنیم و بخشی را دیگران، خاطر نشان کرد: مخصوصا بعضی از صنعت‌گران هم به ما کمک می‌کنند و من پول از خود نمی‌دهم.

هاشمی رفسنجانی شکر ویژه خورد

کاندیدای انتخاباتی از حوزه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مثلا در 12 بهمن ماه چیست، تصریح کرد: ایشان شکر ویژه خوردند.

احمدی نژاد زمانی که به مشایی نزدیک شد، سقوط کرد

ذوالانوار در پاسخ به سوالی مینی بر نظر وی در مورد احمدی نژاد، گفت: در ابعادی خیلی خوب و مثبت بود و در اواخر که به مشایی چسبید کار خیلی خراب شد.

وی با اشاره به ابعاد مثبت احمدی نژاد، اذعان داشت: ما چهار کشور مرکزی و جمهوری داریم که نفتشان بخاطر ایران ملی کردند این یکی از کارهای احمدی نژاد بود که آن‌ها را در مقابل امریکا قرار داد و یکی دیگر اینکه در صنایع موشکی خوب کار کرد، در تامین دو عنصر سیمان و فولاد خیلی خوب کار کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد در برخی مواضع که قاطع ایستادگی می‌کرد بسیار خوب بود، تصریح کرد: وی در مقابل با سیستم بانکی ایستاد اما بعد که به سمت مشایی رفت سقوط کرد.

برق امروز فارس مازاد برمصرف آن است

ذوالانوار در پاسخ به این سوال که زمانی که در کمیسیون انرژی بودید تامین برق باغات که آقای حائری شیرازی پایه گذاری کردند و می‌گویند نمی‌توان برای این باغات تامین برق داشته باشند و با وجود مراجعات زیاد به شما هیچ گونه پیشرفتی در جریان برق ندیدیم، گفت: برق استان فارس قبل از مجلس هفتم کم بوده است به طوری که ما حدود 15 مگابایت به هر صنعتی بیشتر اجازه واگذاری نداشتیم.

وی با بیان اینکه امروز ما دو نیروگاه، یکی در جهرم و یکی در کازرون داریم ، ادامه داد: برق امروز فارس مازاد برمصرف آن است و سعی میکنیم که خط برق را سراسری کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به طرح طوبی در دولت هاشمی، اذعان داشت: طرح طوبی می‌گفت زمین‌های درجه چهار که کشاورزی نمی‌توان کرد می‌تواند به باغ تبدیل شوند.

ذوالانوار با بیان اینکه آقای حائری همیشه یکی از خواسته‌هایشان این بود که خدایا یک گره از نظام را به دست او باز کند، خاطر نشان کرد: طرح فلاحت در فراغت آقای حائری شد به اینکه زمین‌های درجه چهار که کشاورزی و باغ نیستند را بگیرند و به ادارات داده تا بین کارمندانی که خدمات خوبی کردند توزیع کنند و بعد 800تومانی که می‌گرفتند را خرج باغ کنند و مستعد درخت کاری کنند، این طرح در دولت تصویب شد و وزیر کشاورزی نامه داد به امور زمین اینجا که زمین‌های مورد نظر را در اختیار این طرح قرار دهند.

آقای حائری حتی یک قطعه از زمین‌ها هم خودشان مالک نیستند

وی با اشاره به اینکه یکی از بچه‌های آقای حائری 500 متر زمین داشت در دشت کوه، افزود: آقای حائری به وی گفت از تو راضی نیستم اگر این زمین را نفروشید و حتی یک قطعه از این زمین‌ها هم خودشان مالک نیستند، بعد این مسئله سیاسی شد و رقبای ایشان گفتند حائری زمین روستاییان را برده است.

کاندیدای انتخابات از حوزه شیراز با بیان اینکه من به حائری گفتم یک طرحی بریزید که این حرف‌های پشت سر شما برداشته شود، اذعان داشت: ایشان گفتند روزی که یک تهمت و فشار روحی به من نیاید آن روز برای من حاصلی صورت نگرفته چرا که ایشان معتقد بودند که اگر یک نفر به من تهمت بزند در قیامت حسانات او برای من نوشته می‌شود.

ذوالانوار با اشاره به اینکه اقای حائری معتقد بود که اگر درصد رطوبت بالا رود احتمال ریزش باران بیشتر می‌شود، تصریح کرد: همچنین ایجاد این باغات باعث می‌شود کارمندن برای تفریح در این باغات سبزی‌جات بکارند و مشغول شوند .

وی با بیان اینکه بعد از این طرح یک عده رفتند زمین‌های دیگر را خریدند، ادامه داد: این کار به سمت انحرافی رفت که برخی از اطرافیان آقای حائری بودند.

باغات فلاحت در فراغت هر کدام 70 متر مجوز ساخت دارد

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه کمبود برق و افت ولتاژ برق نیست، تصریح کرد: جهاد یک آیین نامه مربوط به دهه شصت دارد که می‌گوید اگر شما زمینی داشتید که دور آن را دیوار کشیده بودی شما از زراعت آن را خارج کردید و اگر اتاقی در آن قرار دهید و راهی بسازید و برقی بکشید به عنوان تغییر کاربری حساب می‌آید.

ذوالانوار بابیان اینکه باغات فلاحت در فراغت هر کدام 70 متر مجوز ساخت دارد، اظهار داشت: امور زمین نوشته است که فعلا به اینها مجوز ساخت ندادیم و این کار اشتباهی است.

یکی از دانشجوها گفت: این کار ربطی به جهاد ندارد چرا که خیلی از این‌ها مجوز‌ در دست دارند و کم کاری از جای دیگری است.

من در زمینه برجام رای منفی دادم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد برجام چیست و چه موضع‌گیری داشتید در مجلس، گفت: من در این زمینه رای منفی دادم چرا که ما معتقد نیستیم که دشمن می‌تواند ناجی ما باشد و امروز هم مشخص شده که چه اتفاقاتی در خریداری هواپیماها و دیگر کارها دارد صورت می‌گیرد.

کاندیدای انتخاباتی از حوزه شیراز در پاسخ به این سوال که آیا کاری دیگری هم جز فشردن دکمه رای منفی انجام داده‌اید، گفت: ما صحبت‌های زیادی با برخی از افراد انجام دادیم، مصاحبه‌های زیادی انجام دادیم و گفتیم کسی چشمش به برجام نباشد .

ذوالانوار با اشاره به عملکرد روحانی گفت: آقای روحانی کلید در دست دارند و امیدواریم بتوانند قفل‌ها را باز کند.

وی در ادامه بیان داشت: با رویه‌ای که تکیه بر نیروی داخلی نباشد، اتفاقی حاصل نمی‌شود.

بعضی اصولگرایان در مجلس سلوکشان تغییر کرد

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگراها را از قول تا عمل چقدر فاصله می‌بینید، گفت: این موضوع در قیامت بهتر مشخص می‌شود، آن‌هایی که آمدند در مجلس بعضی ماندند و بعضی سلوکشان تغییر کرد مثلا ثروت‌اندوزی کردند، اهداف محلی و قومی را تعقیب کردند.

مشکل اجرای قانون است نه قانون‌گذاری

ذوالانوار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از گذشته 37 سال از انقلاب، سیاست ما اسلامی نیست آیا این مشکل از قانونگذاری است یا اجرای قانون، اذعان داشت: اینکه بگوییم اسلامی است یا خیر درست نیست چرا که بخشی عمل شده است به طور مثال قضاوت ما بر مبنای اسلام است ولی دانشگاه‌ها اسلامی نیست مثل دانشگاه آزاد اسلامی که یک دروغ بزرگ قرن است.

وی با بیان اینکه اگر اشخاص در دانشگاه آزاد را تغییر دهید به خصوص مرکزیت را کار درست می‌شود، افزود: مردم هزینه و وقت صرف می‌کنند چرا در خدمت آن‌ها نباشد، ما دوست داریم دانشگاه اسلامی باشد نه فقط پولی باشد.

کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه شیراز با اشاره به اینکه ما قانون صیانت از خانواده داریم اما اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: چه زمان آقای احمدی نژاد چه زمان دست‌گل‌هایی که امروز هستند مثل زمان احمدی نژاد که مجلس هماهنگی کرد با نیروی انتظامی برای جلوگیری از افرادی که حرمت حجاب را رعایت نمی کردند.

قبل از ورود نمایندگان به مجلس هیچ‌گونه آموزشی وجود ندارد

ذوالانوار در پاسخ به این سوال که در مسائلی که تخصص ندارید مثلا اقتصاد یا سیاست از چه منبعی استفاده می‌کنید، اظهار داشت: این درد همه نمایندگان و خلاء قانون است که هر کسی از هر دانشگاهی مدرک گرفته می‌تواند برای انتخابات ثبت نام کند.

وی با بیان اینکه قبل از ورود نمایندگان به مجلس هیچ‌گونه آموزشی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: چون مجلس برای خودش مشخص می‌کند که چه کسی نماینده شود این مشکلات است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به مرکز پژوهش‌، افزود: تا جایی که وقت کنیم قبل از اینکه یک قانون تصویب شود افرادی که در این مرکز هستند نظر خود را مکتوب می‌نویسند، و در برخی از مسائل به اشخاص دیگر رجوع می‌کنم  مثلا در مسائل اقتصادی رجوع می‌کنم به آقای نادران و آقای توکلی.

چه کار تیمی انجام داده‌اید؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس یک کار تیمی است و شما به تنهایی نمی‌توانید، با ذکر مثال بفرمایید در چه مواردی توانستید با رایزنی مسئله‌ای را پیش ببرید، جواب داد: قرار دادی مبنی بر توسعه تلفن‌های همراه به تعداد هفت میلیون اضاف شود در دولت آقای خاتمی، وزیر ایشان مبلغ قرارداد را 300میلیارد تومان برآورد کرد وچون آن دولت می‌خواست برود در مدت کوتاهی این مبلغ به 700 میلیارد تغییر کرد و ما سه سال کار کردیم، نجابت، نادری توکلی، توانستیم نگذاریم بیش از 70 -80 میلیار تومان دست بخورد.

باید مسئولی در سایه باشد تا جوان‌ها با تجربه شوند

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا نمی‌خواهید کار را برای جوان‌ها باز کنید، گفت: تدریج وتدرج در آموزش یک اصل است مثلا می‌گویند فرد دارد آماده می‌شوند به این صورت که در کارها چند نفر را انتخاب می‌کنند ببینند کدام یک بهتر کار می‌کند، در دولت هم یک رئیس هست که در سایه هیچ‌وقت نباید تغییر کند مثل معاون اول، هر دولتی بر سر کار  می‌آید این شخص تغییر نمی‌کند چون همه سوابق را می‌داند و همه به او احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه ما در تربیت جوانان به دوستان توصیه کرده‌ایم، اذعان داشت: اگر در بحث انتخابات وتبلیغات چند نفر از جوانان در کنار من باشند و خودشان را آزمایش کنند می‌توانند بفهمند که آیا برای جامعه خوب هستند یا خیر، مثلا ما یک صنعتگر ماهر در مجلس نداریم پس باید یک مسیر رفته شود تا راه برای جوانان باز شود.

دانشجویی پرسید در حوزه اقتصاد، فرهنگ و دیگر مسائل انسان‌های با تجربه چه کاری کردند که آقا می‌فرمایند من از سیاستمداران جهان اسلام نا امید شدم؟ اگر واقعا جنگ است می‌گویند جوان‌ها بشتابید و زمانی که حرف از مسئولیت می‌شود هیچ جایگاهی برای جوان‌ها نیست.

غفلت از جوانان غفلت از توان داخلی کشور است

ذوالانوار در پاسخ با بیان اینکه در مسئله دفاع در بدنه آن جوان‌ها هستند که هرچه بالاتر می‌آییم با تجربه‌هاتر است، افزود: آقای احمدی نژاد مشاوران جوانی در هر وزارت‌خانه گذاشتند که هنوز هم هستند اما کفایت نمی‌شود چرا که کار لاغری بود .

وی با اشاره به اینکه غفلت از جوانان مشابه غفلت دولت از توان داخلی کشور است، تصریح کرد: قبول داریم که باید راه برای جوانان باز شود اما نه اینکه بدون استعداد سنجی وارد مسئولیت شود چرا که هم یه ضرر خود شخص است و هم به ضرر کشور است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه باید یک مسئول در سایه ساخته شود تا جوان‌ها رشد کنند، ادامه داد: جوان‌ها با جرآت، دنبال دنیا نیستند، محافظه کار نیستند.

استفاده آزاد و بی‌رویه آب در بخش کشاورزی اشتباه است

یکی از دانشجویان سوال کرد که شما گفتید در زمینه کشاورزی اشتباهاتی داریم از جمله کشت گندم، این صحبت شما در حالی اتفاق می‌آفتد که مقام معظم رهبری بارها بر تولید گندم و خودکفایی بر گندم تاکید کردند، این اظهار نظر خود را توضیحی بفرمایید.

ذالانوار با اشاره به اینکه ما در فارس 9 دشت داریم که ظرفیت آب خود را از دست داده‌اند، خاطر نشان کرد: ما به دولت می‌گوییم شما باید الگوی کشت داشته باشید، کشت دیم را آموزش دهید و بیشتر خریداری کنید وجاهایی که بحران آب است تدبیر کنید و به آن‌ها صنایع مختلف دهید چرا که استفاده آزاد از آب کار اشتباهی است.

یک نفر وزیر برای تشییع شهدای غواص نیامد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید مقابل جریانات مخالف نظام ایستاد، شما افراد مخالف انقلاب ونظام را چه کسانی می‌دانید و چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اید، گفت: شما تشییع شهدای غواص را در نظر بگیرید که یک نفر وزیر برای تشییع نیامد، شما تشییع شهدای شیراز را شاهد هستید که متصدی استان نامه کتبی نوشت که ورود شهدا را به عقب بندازید.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به سخن متصدی استان برای تشییع شهدای شیراز، اذعان داشت: برخی از دوستان مطلبی در تجلیل از شهدا نوشتند، این جریانات به معنای این است که شخصی که نامه می‌نویسد نمی‌داند که مقام خودش از برکت همین شهدا است، یه نامه نوشتند برای روحانی مبنی بر اینکه جایگاه شما و همه ما برای شهدا است.

ذوالانوار با بیان اینکه در مجلس در راس انقلابیون الیاس نادران است چون هم دنبال دین بچه‌ها است، ادامه داد: دومین انقلابیون آقای شریعتمداری در کیهان ، از دولتیان برخی صحبتی می‌کنند که بوی انقلابی می‌دهد مثل آقای ترکان که گفت ما از رکود خارج نشدیم و در شیراز مرحوم مهندس طاهری، آقای حائری.

رسانه‌های ما مطالبی که به آن‌ها می‌دهیم، آن طور که می‌خواهند می‌نویسند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در جمع خبرنگاران و رسانه‌ها حضور پیدا نمی‌کنید، بیان داشت: بعضی از رسانه‌های ما مطالبی که به آن‌ها می‌دهیم، آن طور  که می‌خواهند می‌نویسند مانند روزنامه خبر.

کاندیدای نمایندگی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جبهه اصولگرای شیراز در حال چه کاری هستند، با توجه به مواضعی که نسبت به یکدیگر می‌گیرند با این حال باز هم لیست می‌دهند،گفت: ما در مسائل شخصی دعوا نداریم بلکه هدف اصول است، ما می‌گوییم آقای هاشمی، برادر آقای روحانی و افراد دیگر .

وی در سوالی مبنی بر اینکه اگر ضرغام صادقی در لیست باشد شما در لیست می‌مانید یا خیر، گفت: ما در حال مشورت کردن هستیم وجای مطالعه دارد چرا که ما فکر نمی‌کردیم ایشان در لیست باشد.

صندلی داغ

ذوالانوار در پایان در پاسخ به سئوالاتی که به صورت یک کلمه ای پرسیده شد، به شرح زیر جواب داد:

سوال:«صندلی سبز مجلس»  جواب:«صندلی خطر ناک»

سوال:«راست سنتی»        جواب:« مانند قوانین قبلی می‌مانند که برکات در آن است ومشکلات هم است»

سوال:«سید حسین ذاالانوار»   جواب: «خدا رحمت کند»

سوال:«مرحوم عسکراولادی»  جواب: «خدا بیامرزدش»

سوال:«هاشمی رفسنجانی»       جواب:«خدا او را از بدی بیشتر نجات دهد و فرصت افتادن در دام شیاطین نصیبش نشه»

سوال:«علی مطهری»         جواب:« خدا از دست شیاطین درش بیاره»

سوال:«سران فتنه»            جواب:« همان جا که هستند جای خوبی دارند»

سوال:«سید حسن خمینی»   جواب:«خدا لعنت کند کسانی که فریبش می‌دهند»

سوال:«برجام»                 جواب:« امیدواریم که فرجام آن چیزی نباشد که ما فکر می‌کنیم»

سوال:«ضرغام صادقی»               جواب:« امیدواریم به سمت هدف پدر بزرگوارشان بروند»

سوال:«خاندان سالاری در فارس»   جواب:« همه جا هست هر جا قدیمی‌تر است»

سوال:«فقر وبدبختی»                 جواب:« مفصل»

سوال:«احمدی نژاد»                  جواب:«خدا هدایتش کند»

سوال:«مردم»                       جواب:« خدا ان‌شاالله بصیرت بیشتر و صبر و توفیق بیشتر نصیبشون کند»

سوال:«مسئولیت»                   جواب:« چیز سخت و ناجور»

سوال:«بدهکاران انقلاب»         جواب:« در سایه ملت»

سوال:«رسانه وخبرنگار»           جواب:« خدا هدایتشون کنه»

سوال:«دکتر لاریجانی»           جواب:«خدا هدایتشان کند»

سوال:«پرکارترین نماینده شیراز در دو دوره گذشته»          جواب:« آقای قادری»

سوال:«بی‌نظم ترین نماینده شیراز»           جواب:« نمی‌دانم»

سوال:«پاتوق مطالبه»        جواب:« خوبه، هم هشداری است وهم اینکه بفهمد جاهایی باید پاسخگو باشد»

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: