آخرین اخبار
کد خبر: ۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
پاتوق مطالبه گری در لارستان؛
هاشم قاسمی با بیان اینکه موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، بی نظیر است گفت: فتنه باید از کشور اسلامی محو شود.

پاتوق مطالبه دانشجویی ویژه فعالان و اتاق فکر بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان با حضور  هاشم قاسمی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لارستان برگزار شد.

گزیده  از پرسش وپاسخ این جلسه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

هاشم قاسمی هستم ، متولد روستای ده خیش ، لیسانسم را در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه شیراز، فوق لیسانسم را در رشته مدیریت آموزشی از دانشگاه آزاد شیراز و در حال حاضر دانشجوی دوره دکترا در رشته روابط بین الملل هستم .

بیش از ۲۵ سال خدمت در آموزش و پرورش استان را دارم. تقریبا ۲ سال است که فعالیتم را در زمینه انتخابات شروع کرده ام .

مهمترین دلیل برای حضور در انتخابات یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری است که ایشان در بیاناتشان فرموده اند که هر فردی که احساس کند حضورش در انتخابات باعث گرمی تنور انتخابات می شود ، مکلف است که در این عرصه وارد شود و من هم به تبعیت از این مقام عظمی احساس کردم حضورم گرمی بخش صحنه رقابت انتخابات خواهد بود و وارد این عرصه شدم .

اگر به مجلس راه پیدا کردید ، به کدام کمیسیون می روید ؟ در وهله اول تلاشم بر این خواهد بود که موثر باشم . در هر نقطه ای و در هر کمیسیونی که باشم با توجه با اینکه رشته تخصصی من زبان انگلیسی است و تسلط دارم به زبان انگلیسی ، دوست دارم در کمیسیونهایی که مرتبط است با سایر کشورها مانند امنیت ملی و آموزش و پرورش باشم.

ایشان  در ادامه ی بحث به پرسش های مطرح شده توسط دانشجویان پاسخ دادند. 

مهمترین مشکل چه در حوزه امنیت ملی و چه در روابط خارجه از نظر شما چیست ؟

موقعیت استراتژیک ایران در منطقه یک موقعیت بی نظیر است . و باید تلاش کنیم که از این موقعیت به نحو احسن استفاده کیم . تلاش بسار خوبی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته که این ارتباطات بسیار خوبی باشد که ملت ما بتوانند ان شاء الله در آینده از مزایای این ارتباطات برخوردار شوند. مهمترین مشکل ، تحریم بوده که به هر حال همه کشورهایی که دوست نداشته اند که انقلاب اسلامی ایران رشد کند و پراکنده شود در سایر کشورهای مسلمان در دیگر نقاطط جهان ، مهمترین مشکل همین بوده که ان شاأ الله با کمک همه حوزه ها تلاش خواهیم کرد که این مشکل برطرف شود .

 

– تحلیل شما از فتنه سال ۸۸ چیست ؟

به شدت ازش متنفرم و اعتقاد دارم که اگر یک مقدار آن افرادیکه زمینه ساز فتنه شدند با دقت نظر بیشتری ، با موضع گیری مناسب تری عمل می کردند ، اصلا ما این اتفاقات را نداشتیم و باید فتنه را به طور کلی از کشور ایران اسلامی محو کنیم .

 

– برنامه عملیتان در مورد اقتصاد مقاومتی چیست ؟

اعتقادم بر این است که لارستان بزرگ شایستگی هاش خیلی فراتر آن چیزی است که ما در حال حاضر می بینیم . با توجه به پتانسیل ها و موقعیت های لارستان ، تمام تلاشم را خواهم کرد که معضل اشتغال و بیکاری را به حداقل برسانم.

– اگر بتوانیم با استفاده از وضعیت توریست که نیاز به سرمایه گذاری آنچنانی هم ندارد ، مشاغل زیادی را ایجاد کنیم و کمکی به توسعه اقتصادی این شهرستان کرده ایم.

 

– مهمترین وظیفه مجلس از نظر شما چیست ؟

وضع قوانینی است که به راحتی به آسایش مردم در ابعاد مختلف کمک کند .

 

– نظر شما درباره مسایل روز کشور مثل طرح شورای رهبری را که مطرح کرده اند ، چیست ؟

اعتقادم براین است که هر موضوعی که آرامش کشور را بر هم بزند و تنش ایجاد کند ، باید از آن پرهیز کنیم. بنابراین نیازی به مطرح چنین مسایلی نیست. به هر حال مجلس خبرگان رهبری است و اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد قطعا به وظیفه خودش عمل خواهد کرد .

 

– شما اهداف خود را پیش می برید یا منافع ملی را ترجیح می دهید ؟

 

باید تمامی برنامه و تلاش ها با توجه به فرمایشات رهبری باشد . متاسفانه بیشترین آسیب ها که در طول ادوار گذشته دیدیم ، به خاطر همین سیاسی کارهایی است که احزاب مختلف در برابر هم می گیرند و من از روز اول به عنوان کاندیدای مستقل وارد صحنه شدم و اعتقادم بر این است که در هر تصمیم گیری ، شایستگی ها و شایسته سالاری ها بر هرگونه تصمیم در نظر بگیرم.

 

هاشم قاسمی در کرسی مطالبه گری پرسش و پاسخ دانشجویی : از روز اول به عنوان کاندیدای مستقل وارد صحنه شدم / مطمئنم و ایمان دارم که رای می آورم / هدف ، ایجاد وحدت به طور کلی است نه فقط بین شیعه و سنی / تمام تلاشم را خواهم کرد که معضل اشتغال و بیکاری را به حداقل برسانم./ با برجام موافقم …

 

7

 

 

8

 

 

9

نام:
ایمیل:
* نظر: