آخرین اخبار
کد خبر: ۷۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، همایش ملی نقش دانشگاه‌ها در کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان برگزار شد.

همایش ملی نقش دانشگاه ها در کار آفرینی و اقتصاد دانش بنیان روز گذشته با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس، مدیران منطقه ویژه اقتصادی پارس، اساتید و جمعی از صنعت گران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد برگزار شد.


در این همایش سارویی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در سخنانی با اشاره به تعداد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان فارس دارای ۱۱۰ هزار دانشجو بوده و از سوی دیگر دارای بیشترین واحد دانشگاهی در سطح کشور است.


وی افزود: حوادث و چشم انداز پسابرجام مثبت است و جوانان باید خود را برای ساختن و پیشرفت روز به روز کشور در راستای منویات رهبری آماده کنند.


رئیس دانشگاه آزاد فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشجویان در چرخه صنعت بیان داشت: اگر از دانشجویان  به درستی استفاده شود به طوریقین در چرخه تولید وضعیت بسیار مطلوبی پیش آمده و در همین راستا باید تلاش شود که ارتباط میان دانشگاه و صنعت روز به روز بیشتر گردد.


سارویی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد بارعلمی کشور را بردوش می کشد گفت: خوشبختانه درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ۳۸ درصد بار علمی کشور را بردوش  کشیده و امیدواریم با این رویکرد، در بحث تولید ثروت از دانش قدم های مثتبی برداشه شود.


 در بخش دیگری از این همایش سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با اشاره به اهمیت نقش کار آموزی در تربیت نیروی کار در جامعه تصریح کرد: امروز دانشگاهی موفق است که بتواند در بخش کارآموزی بدرستی عمل نماید ،تمام تلاشمان براین است که بتوانیم این خدمت را در شهرستان لامرد انجام دهیم.


وی بابیان آخرین وضعیت رشته های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی لامرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد به عنوان قطب علمی در جنوب استان فارس محسوب می شود که دارای ۲۸ رشته کارشناسی ارشد،۵ رشته دکترا و  ۵۲ رشته کاردانی و کارشناسی و دارای ۳۵ آزمایشگاه است.


مختار رنجبر، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد دربخش دیگری از این همایش بیان داشت: در راستای سیاست های کلان و منویات رهبرانقلاب در خصوص کار آفرینی از اردیبهشت ماه سال جاری مجوزهای لازم همایش ملی نقش دانشگاه ها در کار آفرینی و اقتصاد دانش بنیان دریافت شده است.


وی در پایان درخصوص نمایشگاه توانمندی دانشگاه ها و مراکز صنعتی منطقه در حوزه کار آفرینی بیان کرد: در نمایشگاه توانمندی دانشگاه ها و مراکز صنعتی در حوزه کارآفرینی، فعالیت های پژوهشی از جمله پایان نامه ها و اختراعات به نمایش گذاشته شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: