کد خبر: ۷۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه این نگرش خانواده‌ها که دانش‌آموز را برای فعالیت دولتی و کارمندی تربیت کنند هنوز در افکار والدین وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، عظیم محبی در کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات هدایت تحصیلی ویژه مدیران و مشاوران مدارس متوسطه اول که در اردوگاه بادله ساری برگزار شد، گفت: موضوع هدایت تحصیلی یک موضوع استراتژیک در آموزش و پرورش است که نیازمند تحلیل همه جانبه بوده و برگزاری این جلسات برای ایجاد گفتمان مشترک ضروری است.

وی با بیان اینکه راه حل هر مسئله در درون آن وجود دارد، افزود: رویکرد آموزش و پرورش مدیریت محور است و باید همه مدیران، مشاوران و خانواده‌ها همت ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید رسالت هدایت تحصیلی را در حد انتخاب رشته تنزل دهیم، تصریح کرد: باید معلمان در شناسایی استعدادها تلاش کنند تا در سال هفتم و هشتم متوسطه اول، دانش آموز راه خودش را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آمار نشان داده است که 4 میلیون از تحصیلکرده ها در کشور بیکار هستند، افزود: بین دانشگاه‌ها و بخش‌های فرهنگی و صنعتی رابطه منطقی و درست حاکم نیست و اکثریت تحصیل کرده‌ها روحیه کارآفرینی ندارند و امروز باید هر محصل در هر رشته روحیه کارآفرینی داشته باشد.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر استخدام دولتی برای عموم به صفر رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه این نگرش خانواده‌ها که دانش‌آموز را برای فعالیت دولتی و کارمندی تربیت کنند هنوز در افکار والدین وجود دارد.

وی افزود: رشد علمی ایران 18 درصد است و رتبه کشور در توسعه یافتگی در بین کشورهای جهان 95 است.

مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه استفاده بهینه در امکانات وجود ندارد، گفت: رابطه‌ای بین رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان و مشاغل موجود در کشور وجود ندارد و ما نیازمند بازسازی اساسی درباره مشاغل هستیم.

وی با اشاره به اهمیت دوره متوسطه اول افزود: این دوره به دلیل همزمانی با رشد جسمانی و دوره هویت‌یابی دانش‌آموزان حیاتی است و در این دوره باید دانش آموزان را نسبت به شغل آینده شان توجه داد.

محبی با بیان اینکه تشخیص استعداد دانش آموزان کار سختی است، افزود: اینکه برخی از افراد می‌گویند افراد در رشته کارو دانش ضعیف‌ترند این جملات غلط است بلکه هوش دانش آموزان کار و دانش در حوزه فنی قوی تر است.

وی افزود: دانش آموزان زمانی در درس و کار موفق‌تر هستند که بتوانند از درس و کارشان شعف و لذت درونی داشته باشند و در این صورت سرعت یادگیری شان نیز سرعت پیدا می کند.(ایسنا)

نام:
ایمیل:
* نظر: