کد خبر: ۷۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از اجرای قریب 1000 ویژه به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا یعنی 22 اسفندماه در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 16 اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفندماه، روز شهید گفت: در 22 اسفندماه سال 1358 به فرمان امام راحل دستور تشکیل بنیاد شهید صادر شد.
وی از برگزاری قریب 1000 برنامه توسط بنیاد شهید به‌مناسب روز بزرگداشت شهدا یعنی 22 اسفند در این استان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ ای از این برنامه‌ها توسط خانواده‌های شهدا و معتمدان آن‌ها در سطح استان برگزار خواهد شد.
راهی، افتتاح مرکز فرهنگی،‌ ورزشی و توانبخشی جنت در روز 22 اسفندماه را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در روز 14 اسفندماه همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی شهدا را در بلوار چمران برگزار کردیم و همچنین در روز 12 اسفندماه نیز از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگران تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه در روز 15 اسفندماه نیز از سایت اشتغال و مسکن این بنیاد رونمایی شد، گفت: به وسیله راه‌اندازی این دو سامانه دیگر خانواده‌های شهدا و امور ایثارگران برای دریافت وام نیاز به مراجعه به بنیاد شهید ندارند بلکه می‌توانند به سامانه مسکن مراجعه کنند همچنین سامانه اشتغال نیز دارای اولویت‌های قانونی است.
وی ابراز کرد: از آثار چند رسانه‌ای شهید اسکندری و کتاب ایثار و شهادت (کتاب نخ عمر و پنج یار دبستانی) امروز رونمایی شده و فردا نیز باشگاه ورزشی خواهران کانون فرهنگی شاهد افتتاح می‌شود.
برگزاری مسابقه رالی خانوادگی، برگزاری مسابقات انشانویسی و نمایشگاه آثار هنری و کارآفرینان شاهد و ایثارگر، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و تجلیل از خادمان شهدا، عیادت از جانبازان بستری در مراکز درمانی توسط مسئولان اجرایی استان و اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع ایثار طی روزهای 18 تا 22 اسفندماه از دیگر مواردی بود که راهی از آن‌ها نام برد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در روز 18 اسفند، مراسم تقدیر از قهرمانان و برترین‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در تاریخ 19 اسفند، درختکاری در قطعه شهدا در تاریخ 20 اسفند، مراسم تکریم از همسران و مادران شهدا در تاریخ 22 اسفند و همچنین ویزیت رایگان توسط درمان محمد رسول‌الله(ص) در روز 22 اسفند از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی در پایان عنوان کرد: همچنین طی روزهای 15 تا 25 اسفندماه جاری نیز یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: