کد خبر: ۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از الکترونیکی شدن پرونده مشاوره ای دانش آموزان بعنوان چکیده‌ای از عملکرد آنها خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص الکترونیکی شدن پرونده های مشاوره ای دانش آموزان گفت: در حدود سه میلیون پرونده الکترونیکی مشاوره ای دانش آموزان در مدارس کشور تشکیل شده است که بنا داریم این روند را تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه ادامه دهیم تا این کار را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در پرونده‌های الکترونیکی، مشخصات و ویژگی های هر دانش آموز ثبت می شود و به صورت کاملا محرمانه در اختیار مدرسه و مشاورین مدرسه قرار می گیرد. 

کفاش با اشاره به هدف اجرای این طرح بیان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از آسیب ها و برای آموزش و دادن هشدارهای لازم به دانش آموزان و والدین آنها و همچنین برای بحث هدایت تحصیلی دانش اموزان در سال آینده انجام می شود.

وی ادامه داد: پرونده های الکترونیکی صرفا پرونده مشاوره تربیتی نیستند و باید گفته شود که آنها پرونده تربیتی، تحصیلی و شغلی است که مشخصات تحصیلی دانش آموزان را نیز در خود جای می دهد. ثبت نمرات و مشخصات و وضعیت تحصیلی دانش آموزان در هدایت تحصیلی آنها بسیار اهمیت دارد و در زمینه انتخاب رشته می تواند کمک کننده باشد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، پروندهای الکترونیکی را چکیده ای از عملکرد دانش آموزان در سطح مدرسه دانست و گفت: این پرونده‌ها از سوی کارگروهی متخصص در اداره کل تربیتی و مشاوره طراحی و بازیابی شده و به صورت کاری تجربه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: مجموعه مجله تربیت به پنج بخش توسعه فعالیت‌های فرهنگ و هنر ، مجله تربیت سیاسی و اجتماعی با 20 هزار جلد، تربیت مشاوره تربیتی تحصیلی، مجله تربیت قرآن و نماز و عترت و همچنین مجله تربیت دانش آموزی به وسیله سازمان دانش آموزی در جهت ارتقای سطح علمی مشاوران و دانش آموزان و همچنین خانواده‌ها تدوین شده و مهر ماه سال 95 به دست علاقمندان می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: