کد خبر: ۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶
مديركل آموزش و پرورش فارس:
مديركل آموزش و پرورش فارس محمدحسين روزيطلب در مراسم تجديد ميثاق فرهنگيان و دانش‌آموزان طرح «سفيران نجابت» فارس با شهدا ،با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه، گفت: زنان به‌عنوان نيمي از جامعه انساني، نقش مهمي در بالا بردن معنويات در جامعه دارند.

محمدحسين روزيطلب در مراسم تجديد ميثاق فرهنگيان و دانش‌آموزان طرح «سفيران نجابت» شبکه حجاب و عفاف بسیج فرهنگیان فارس با شهدا در حسينيه گلزار شهداي دارالرحمه شيراز با اشاره به آياتي از قرآن كريم، گفت:‌ برطبق آيات قرآن، شهدا مرده نيستند بلكه حاضر و زنده هستند و از درگاه خداوند روزي مي‌گيرند.

وي به برگزاري مراسم تجديد ميثاق با شهدا اشاره كرد و افزود: جهت حضور در چنين مجالسي، توفيقي مي‌خواهد كه خداوند بسته به ويژگي‌هاي متعالي هر فردي به او عطا مي‌كند.

روزيطلب با اشاره به اجراي طرح «سفيران نجابت»‌ در مدارس فارس تصريح كرد: اين طرح جهت توجه ويژه به مبحث حجاب و عفاف در مدارس اين استان اجرا شد.

مديركل آموزش و پرورش فارس با تأكيد بر نقش زنان در جامعه خاطرنشان كرد: استكبار جهاني جهت سلطه در دنيا از زنان استفاده ابزار مي‌كنند و به‌وسيله آن‌ها جهت به فساد كشاندن جوامع مختلف استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد:‌ در هر جامعه‌اي اگر زنان آن اصلاح شود قطعاً كل جامعه نيز اصلاح مي‌شود و بالعكس فساد زنان يك جامعه موجب نابودي آن جامعه مي‌شود.

روزيطلب گفت: زن به‌عنوان نيمي از جامعه انساني، نقش مهمي در بالا بردن معنويات در جامعه دارد و نيمي ديگر جامعه را كه مردان تشكيل مي‌دهد، در دامان همين زنان درس زندگي مي‌آموزند.

مديركل آموزش و پرورش فارس با بيان اينكه اهميت نقش زن در ارتقا‌ سطح معنويات در يك جامعه از اين‌جا روشن مي‌شود، گفت: عملاً نيز مشاهده مي‌شود كه زنان به علت داشتن روح لطيف و عاطفي‌تر نسبت به مردان، گرايش بيشتر و عميق‌تري به امور معنوي دارند و اگر اين گرايش به عنصر تعقل زيبنده شود، سعادت زن و جامعه را تضمين مي‌كند.

روزيطلب با تأكيد بر اينكه مادر ريشه تمام مسائل در جامعه و خانواده است، گفت: يك زن در كسوت‌هاي مختلفي چون مادر، همسر نقش مهمي را در تربيت فرزندان و تشويق همسر خود ايفا مي‌كند و به همين دليل امام راحل(ره) فرمود كه از دامن زن مرد به معراج مي‌رود.

اين مقام مسئول ادامه داد:‌ به‌دليل درك نقش مهم زن در جامعه، هم اسلام و هم مكاتب غربي بر روي رفتار زنان تأكيدات فراواني شده است.

وي اضافه كرد:‌ خداوند در قرآن كريم مثل اعلاي هدايت را به يك زن به نام حضرت آسيه(س) مي‌زند كه در منزل فرعون زندگي مي‌كند و مثل اعلاي كفر را به همسر حضرت لوط(ع) كه در خانه پيغمبر خدا(ص) زندگي مي‌كند، مي‌زند؛ پس مثل اعلاي ايمان و كفر در قرآن كريم به زنان باز‌مي‌گردد و اينها دليلي است كه اگر بر روي مسئله بي‌حجابي كار مي‌كنند، ريشه در آيات قرآن كريم دارد كه دشمنان از آن هراس دارند.

روزيطلب با تأكيد بر اينكه زن نماد اسلامي بودن يك شهر و ديار است، گفت:‌ در واقع زنان مجاهدان در راه خدا هستند كه مي‌توانند آن را حفظ كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: