آخرین اخبار
کد خبر: ۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کرسی آزاداندیشی با موضوع «عملکرد دولت اصلاحات» دیروز به میزبانی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز در سالن ملاصدرا این دانشکده برگزار و موافقین و مخالفین به بیان نظرات خود پرداختند.
کرسی آزاداندیشی با موضوع «عملکرد دولت اصلاحات» دیروز به میزبانی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز در سالن ملاصدرا این دانشکده برگزار و موافقین و مخالفین به بیان نظرات خود پرداختند.

 

.... در ادامه دانشجویان موافق را با «و» و مخالف را با "م" تفکیک کرده ایم.

 

دانشجوی موافق درباره سیاست خارجه دولت اصلاحات گفت: دولت بر آمده از دوم خرداد 76 در سیاست خارجه بسیار موفق و در سیاست های داخلی نیز با برنامه ها و کنترل قیمت ها در زمینه مسکن موفق عمل کرد.

 

وی در خصوص مسکن مهر دولت نهم و دهم افزود: ساخت  واحدهای مسکونی در طرح های دولت اصولگرای نهم و دهم درست است؛ اما دولت هزینه های منزل مسکونی را نیز به سه برابر افزایش داد و نتوانست جلوی این سیر صعودی قیمت مسکن را بگیرد.

 

دانشجوی مخالف در این باره گفت: سیاست خارجه دولت اصلاحات را می توان از مذاکراتش تشخیص داد، دولت وقت در زمینه مذاکرات هسته ای با یک روند افولی عمل کرده و تمامی فناوری ما را تعلیق و در مقابل استکبار جهانی سر را تا زانو خم کرد و ما این را نشانه ضعف و نقطه سیاهی در نظام اسلامی و دوران اصلاحات می دانیم.

 

دانشجوی مخالف در ادامه در مورد حمایت رهبر انقلاب از خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب در دوره ریاست جمهوری خاتمی همیشه از وی دفاع کرده و خاتمی همیشه مورد حمایت شخص ایشان بود.

 

این دانشجوی مخالف با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همه دولت ها حمایت کردند افزود: در زمینه هسته ای گفتگو و گفتمانی که اصلاحات با مضمون گفتگوی تمدن ها راه اندازی کرد، در جهان خریدار پیدا کرد و آن سال را در جهان به گفتگوی تمدن ها نامگذاری کردند و این نشانه پیروزی سیاست خارجه اصلاحات است.

 

این دانشجوی مخالف در مورد ترس دولتمردان اصلاحات از غرب گفت: دولتمردان برای اینکه با غرب روبرو نشوند و از آنها طبق گفته بعضی از اپوزیسیون های خودشان می ترسیند تن به همه  قطعنامه ها و سخن های ذلت بار غرب نسبت به این ملت دادند و در مقابل آنها سکوت کرده و رویه چشم قربان را پیش بردند.

 

دانشجوی مخالف در مورد آزادی بیان در دوره اصلاحات و ارتباط با غرب و آمریکا تصریح کرد: در زمان تصدی اصلاح طلبان بر نظام آزادی بیان وجود داشت و همه می توانستند نظرات خود را آزادانه بگویند؛ ولی حال در خفقان جامعه کسی جرات حرف زدن و انتقاد کردن را ندارد.

 

وی در ادامه افزود: سید محمد خاتمی و دولتمردان خود دنبال ارتباط با آمریکا بودند، چون آن را برای نظام یک توسعه رو به جلو می دانستند؛ ولی بعضی آقایان اجازه این رابطه را ندادند.

 

دانشجوی مخالف درباره رابطه با آمریکا گفت: دولتمردان اصلاحات دنبال منافع ملی و خواست مردم نبودند و به دنبال منفعت های خود و به دلیل ترس از مقابله با غرب به دنبال ارتباط با آمریکا بودند، در همان زمان یکی از ماموران سازمان سیا آمریکا در روزنامه محلی آمریکا گفته بود: آمریکا در رابطه با ایران دنبال این است تا جمهوری اسلامی را نابود کرده و با گوش مالی دادن این نظام را سرنگون کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران اصلاحات هیچ روزنامه ای جرات نداشت که انتقادی به دولتمردان بکند و روزنامه ها یکی پس از دیگری بسته می شدند؛ ولی در دولت نهم فقط در شش ماه اول بیش از 2000 تیتر علیه دولت زده شد و هیچ روزنامه ای هم تعطیل نشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: