آخرین اخبار
کد خبر: ۸۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
پیگیری مطالبات گندمکاران زمین های سد درودزن3؛
به همت ستاد پیگیری، مطالبه گری و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی استان فارس جلسه پیگیری مطالبات گندمکاران در ناحیه دانشجویی استان فارس با حضور جمعی از کشاورزان و دانشجویان بسیجی از دانشگاه های شیراز برگزار شد.

در ادامه این برنامه کاظمی رییس نظام صنفی کشاورزی شیراز و عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی ایران  با بیان اینکه بیش از  100 ملیارد تومان سرمایه کشاورزان در معرض نابودی است، گفت: فوری ترین راهکار برای رفع مشکل گندم کاران رهاسازی آب سد است. باید نعمت خدادادی باران را عادلانه بین مردم تقسیم کنند . وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود آیا نظر کارشناسی پشت رها سازی نشدن آب است؟، افزود: سازمان آب یک طرفه به قاضی رفته است و توانسته که استاندار را راضی کند که آب مازاد را برای کشاورزان گندم کار رها نکند.ما انتظار داشتیم نماینده کشاورزان هم در جلسه شخص استاندار با اداره اب حضور داشته باشند

نماینده کشاورزان در ادامه اظهار داشت: اگر میزان آبی که پشت سد است رها شودیک مقدار از زمین های زراعتی شیراز و مرودشت وخرامه را شاید بشود نجات داد.

 

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تبخیر پشت سد درود زن و ملاصدرا به چه صورتی انجام می‌شود؟ پشت سد درود زن منافعی وجود دارد. چرا در زمین های پشت سد کشت می کنند که اگر حجم آب پایین بیاید آب بو بگیرد؟ذهنیت کشاورزان این است که کشت گندم آنها بخاطر منافع پشت سد درود زن دارد به نابودی کشانده می شود.

 

وی با بیان اینکه کجای دنیا در حریم سد حفر چاه می کنند؟، گفت:صدها حلقه چاه غیر مجاز در حریم سد است، چه کسی پاسخگو است؟ زمینی که زادگاه کشاورزان بوده را دولت خریداری کرده برای احداث سد و آن را در اختیار حفر چاه غیرمجاز داده اند.

   کاظمی گفت:مشورت با مردم باعث حل این مشکلات است چرا از مردم مشورتی در این زمینه گرفته نمی‌شود؟

یکی دیگر از کشاورزان بخش دورد زن استان فارس با اشاره به اینکه کسی که مسئول میشود مسئول همه مردم است نه فقط هم محلی های خودش تصریح کرد: عدم مدیریت در این مملکت باعث نابودی شده است و باید یک دریچه نجاتی برای این مشکلات پیدا کرد. برخی وقتی به صندلی مسئولیت می رسند فراموش می کنند که مسئول همه هستند وتوان و خدمات خود را تنها روی محله خاصی متمرکز می کنند.

وی افزود: مااز سازمان آب شاکی هستیم مشکل ما این است که نمی دانیم درد خود را به چه کسی بگوییم؟اداره آب خودش پشت سد زمین ها را برای کشت اجاره داده و در این قضیه ذی نفع است با اعلام ممنوعیت کشت شلتوک، فقط قیمت برنج را بالا بردند اما عملا می بینیم که آب برای کشت شلتوک نگهداشتند

نام:
ایمیل:
* نظر: