کد خبر: ۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مسعود رضایی يكي از اهالي شهرستان استهبان بوده كه توانسته با همكاري بسيج سازندگي به يك توليدگر نمونه در عرصه زنبورداري دست پيدا كند.

اقتصاد مقاومتی در کل یک اقتصاد مستقل و قائم به ذات و استوار و تاب آور در برابر فشار ها و شوک ها و تحریم های اقتصادی مقطعی و بلند مدت را با محیط نهادی و قانونی سیستمی پویا و همبسته فراهم می سازد که برای تولید و رشد اقتصادی درون زا و خود جوش که البته مجهز به ابزار و تکنولوژی بومی شده است را به دنیا معرفی می کند.

امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است.

بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است و هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است که یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.

این پایگاه خبری در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مناسب در این راستا با چند عرصه کار اقتصاد مقاومتی که توانسته اند راه در این عرصه ها موفق عمل کنند مصاحبه انجام داده که نشان دهنده از عزم راسخ این عزیزان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

مسعود رضایی یکی از اهالی شهرستان استهبان بوده که توانسته با همکاری بسیج سازندگی در تولید عرصه های اقتصادراه طولانی را یک شبه طی کند و امروز به یک تولیدگر نمونه در دو عرصه زنبورداری و زنبورداری دست پیدا کند.

رضایی در گفت و گو با خبرنگار ما با رضایت عرصه های اقتصادی بسیج سازندگی و اشتغالزایی مسقتیم سه نفر در این عرصه ها گفت: امروز کار اقتصادی همت بسیجی می طلبد و باید در این راه ثابت قدم ماند.

وی به تشریح فعالیت خود در عرصه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: کار در عرصه های اقتصادی را از سال  93  در عرصه زنبور داری شروع کردم و در دوسال اخیر با همکاری بسیج سازندگی بعد از اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی تعدادی ‌کندو خریداری کردیم و با بردن کندو ها به شهرهایی مختلف همانند همدان ،شهرکرد و داراب فارس که دارای مراتع خوب و  متناسب با فصول مختلف سال می باشد در این عرصه فعالیت و امرار معاش میکنیم.

این بسیجی عرصه اقتصادی با تقدیر از همکاری بسیج سازندگی در راستای توسعه طرح های زود بازده اقتصادی،گفت:یکی از مزایای این طرح های اقتصادی اشتغال و بکارگیری سه نفر به صورت مستقیم بوده است. 

رضایی به سرمایه اولیه خود برای شروع این عرصه ها اشاره کرد وگفت: سرمایه اولیه برای اجرایی این عرصه ها از طرف خودم 2میلیون تومان بود که با کمک بسیج سازندگی و دریافت وام به مبلغ  20 میلیون تومان توانسته ایم عرصه زنبور داری را نیز دایر کنیم.

وی به توسعه طرح های اقتصادی زودبازده در دهک های پایین جامعه اشاره کرد و گفت: اینگونه طرح های اقتصادی برای جامعه بسیار مفید بوده و باید تأثیر گذاری آن را در اقتصاد جامعه و اشتغالزایی روزن افزون دانست.

این بسیجی عرصه اقتصادی با ابراز رضایت از میزان تولیدات خود در این عرصه های اقتصادی گفت:خوشبختانه میزان درآمد و سود این عرصه به گونه ای بوده که شکر گذار هستیم و همین که توانسته ایم اشتغالی برای جوانان ایجاد کنیم رضایت کامل داریم. 

وی به خواسته عرصه کاران اقتصادی از دولت مردان اشاره کردو گفت: خواسته ما از مسئولان این است که لااقل بتوانند کاری در خور شأن اقتصاد انجام دهند و ظرفیت های داخلی را بیشتر رونق دهند.

این بسیجی عرصه اقتصادی با بیان اینکه می توان حتی با بضاعت کم و اقدام و عمل بسیجی کارهای بزرگی کرد،افزود: دولت باید در این زمینه ها گام های موثرتری بردارد.

رضایی با انتقاد از تفکر برخی مسئولان در مورد توسعه اینگونه کارهای اقتصادی ،گفت:مسئولان دولتی هیچگونه گام مثبتی برای راه اندازی این طرح ها برنداشته اند و حتی به آنها مراجعه نکرده ایم و این در صورتی که این کار باید اول از همه از خود دولتمردان شروع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: