کد خبر: ۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و فعالین و مسئولین گروه های جهادی بسیج دانشجویی فارس، دوره آموزش توانمند سازی مسئولین جهادی و اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در دوره آموزش توانمند سازی مسئولین جهادی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امروز گروه های جهادی فارس به عنوان گروه هایی جریان ساز در کشور می بایست بیش از پیش در حوزه تخصصی و علمی ورود پیداکرده و با هم افزایی برای کیفی سازی فعالیت ها استفاده نمود.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال بستر سازی برای تجمیع توان گروه های دانشجویی فارس و ایجاد انسجام و تعریف فعالیت و کارهای مشترک با در نظر گرفتن خلاقیت های دانشجویان هستیم.

 سرهنگ پاسدار اسماعیلی با اشاره به ویژگی های یک دانشجوی جهادگر بسیجی گفت: شما باید در منطقه محروم که وارد می شوید مردم احساس کنند خادمان واقعی و رهروان شهدا وارد شده اند، شما را الگوی مجسم یک شهید بدانند، اخلاص، صفای باطن،اخلاق، تلاش و مجاهدت برای نظام و کشور، غیرت و پشتکار و در یک کلام خود را وقف کردن برای اسلام و کشور و مردم در شما باید متجلی شود.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی با بیان اینکه امسال حدود 90 هزار نفر اردوی جهادی برای رفع محرومیت و مسائل فرهنگی در فارس اجرا خواهد شد اظهار داشت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد توحیدی و آموزش مشاغل خانگی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع از طریق کارگاه های فرهنگی، آموزشی از جمله محورهای اردوی جهادی امسال است.

 

از جمله موارد دیگری که مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در دوره آموزش توانمند سازی مسئولین جهادی و اقتصاد مقاومتی به آن اشاره کردند، عبارت است از:


·         پشتیبانی مالی متناسب با تخصص و نوع فعالیت گروه های جهادی

·         شکل گیری بانک اطلاعاتی مناطق محروم

·         شناخت ظرفیت های گروه های جهادی به صورت تخصصی و عمومی

·         تمرکز بر فعالیت های فرهنگی و تقویم منسجم اردوها

·         پشتیبانی محتوایی و برنامه ای از گروه های جهادی

·         شبکه سازی گروه های جهادی

·         هویت بخشی به فعالیت های جهادی

·         ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در اردوهای جهادی

·         برگزاری نشست های صمیمی بین جهادگران و برنامه های جانبی

·         الگوسازی حرکت های جهادی موفق فارس برای سایر استان های کشور

·         سرکشی و نظارت مستمر به فعالیت های جهادی

·         داشتن سند چشم انداز و برنامه ای چندساله برای گروه های جهادی


 در این نشست مسولین جهادی ضمن معرفی فعالیت ها و برنامه های خود، دغدغه ها و انتظارات خود را بیان نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: