کد خبر: ۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
در سالروز بسیج سازندگی صورت گرفت
مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس گفت: پنج پروژه که در سال گذشته از دستگاه‌های استان تحویل گرفته شده بود امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بسيج سازندگي فارس؛ مصطفی شایق بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب‌رسانی فتح‌آباد داراب با همکاری آبفای روستایی، بهره‌برداری از چهار کانال انتقال آب زراعی که جهاد کشاورزی آن را به بسیج سازندگی واگذار کرده و یک بند خاکی مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بسیج سازندگی سپاه فجر فارس است.

به گفته وی، ارزش تقریبی این پروژه‌ها 12.6 میلیارد ریال است.

پروژه‌های آبرسانی شهرک فتح‌المبین، آبرسانی موردک جهرم، تل اسپید نورآباد، زاخرد، چنار فاریاب و انتقال آب حنیفقان فیروزآباد مواردی بود که شایق در این زمینه به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال 1379 فعالیت بسیج سازندگی آغاز شد و در سال‌های نخست عمده تمرکز بر برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی بود.

شایق تصریح کرد: در سال 1386 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی شناسایی و با ابلاغ ریاست جمهوری شکل رسمی پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس این ابلاغ دستگاه‌های اجرایی فارس مجاز هستند که در قالب قرارداد یا توافقنامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی دارای بازده را به این سازمان واگذار کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در این زمینه پروژه‌های متعددی از آبفای روستایی فارس، شرکت پست، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب، جهاد کشاورزی، امور عشایر، علوم پزشکی و آبفای شهری فارس توسط بسیج سازندگی استان اجرا شده است.

*برگزاری اردوهای جهادی و هجرت

وی ادامه داد: سال گذشته در مقوله برنامه‌های بسیج دو برنامه اردوهای جهادی دانشجویی و هجرت دانش‌آموزی برگزار شد.

شایق اضافه کرد: در اردوهای جهادی دانشجویی حدود 54 درصد نسبت به سال 90 افزایش حضور دانشجویان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های اردوهای هجرت دانش‌آموزی در سال گذشته 18 هزار و 400 نفر شرکت کردند که معادل 49 درصد افزایش نسبت به سال 90 است.

شایق اضافه کرد: اردوهای یک‌روزه حلقه‌های صالحین در محورهای محرومیت‌زدایی با استقبال خوبی در سطح استان مواجه شد به نحوی که 47 هزار بسیجی عضو حلقه‌های صالحین در آن شرکت کردند که معادل 70 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های هر قدرت سیاسی داشتن اقتصاد توانمند است، افزود: با توجه به وجود منابع انسانی توانمند، دانش به روز و منابع طبیعی فراوان در کشور، بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی وارد عمل شد.

شایق اضافه کرد: برنامه‌ای که از نیمه دوم سال گذشته با دستور مقام معظم رهبری آغاز شد ورود بسیج به اقتصادی مقاومتی بود.

به گفته وی، متناسب با این دستور و در پی جلسات با سردار نقدی، محورهای عمده تحقق اقتصاد مقاومتی مشخص و قرارگاه جهاد اقتصادی در استان فارس ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش مرغ بومی، طیور شامل بلدرچین و شتر مرغ، ماهیان سردآبی و گرمابی، ایجاد کارگاه‌های تولید قارچ و کود، کمک به ایجاد واحدهای گلخانه‌ای، دامداری، تولید گیاهان دارویی، زنبور‌داری و کشت محصولات استراتژیک در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

*اشتغالزایی 7 هزار نفر در برنامه‌های بسیج سازندگی

به گفته شایق، در این راستا هر هفته شاهد ایجاد کارگاه‌های تولیدی در سراسر استان هستیم و در این برنامه‌ها برای حدود 7 هزار و 800 نفر به صورت مستقیم و 13 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

وی گفت: نوروز امسال هشت گروه به استعداد بیش از 300 نفر به مناطق محروم اعزام شدند و مسائل آموزشی و درمانی در دستور کار این گروه‌ها قرار گرفت.

شایق خاطرنشان کرد: در زلزله بوشهر نیز اعلام آمادگی شد که با توجه بعد حادثه نیازی به فراخوان نیرو نیست اما در بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده آمادگی کامل در بسیج سازندگی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: