آخرین اخبار
کد خبر: ۸۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
پاتوق مطالبه گری فعالان دانشجویی در مرودشت؛
رییس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت در پاتوق مطالبه گری فعالان دانشجویی این شهر گفت: زیرساخت های فرهنگی شهرستان مرودشت واقعا عقب مانده است.

حمزه علیزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت میهمان سومین پاتوق مطالبه گری فعالان دانشجویی مرودشت که به همت بسیج دانشجویی برگزار شد، بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت که اصالتا اهل روستای کناره مرودشت است و فوق لیسانس مدیریت آموزشی اش را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت اخذ کرده است. وی سال 1383 به استخدام وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمده است و از سال 1385 تا 1390 ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت را بر عهده داشت و پس از ایفای نقش در پست های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت، در سال های 1390 تا 1393، سرانجام در اسفند 1393 دوباره به اداره فرهگ و ارشاد اسلامی مرودشت بازگشته و از آن زمان تاکنون نیز در پست ریاست این اداره انجام وظیفه می کند.

یکی از دانشجویان به برپایی نمایشگاه نقاشی مستهجن در تالار مهر اشاره کرد و خواست آقای علیزاده در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهند و رییس اداره ارشاد بیان داشت: من اطلاعی در این خصوص ندارم و اگر زمان اجرای نمایشگاه و نام صاحب اثر را بیان کنید شاید بتوانم در این خصوص توضیحاتی بدهم.

یکی از دانشجویان به برنامه حضور رضا کیانیان در مرودشت و این جمله کیانیان که "اثر کار هنرمندان بیشتر از منبر روحانیت است" و سکوت رییس اداره ارشاد در آن جلسه اشاره کرد و رییس اداره مذکور در پاسخ به این سوال بیان داشت: رضا کیانیان با دعوت انجمن نمایش و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد در یک جلسه سه ساعته با اعضای انجمن نمایش مرودشت در مباحث بازیگری یک کارگاه آموزشی داشت و در آن جلسه رضا کیانیان بیان کرد: "من خدمت یکی از علما رسیده و بیان کردم چند نفر پای منبر شما می نشیند؟ و آن عالم پاسخ داد حدود پانصد تا دوسه هزار نفر و من گفتم پای منبر ما افراد بیشتری هستند چرا که ما هنرمند هستیم و صدا و سیما در اختیار ماست و آن کارهایی که ما انجام می دهیم شاید تاثیرش از برخی سخنرانی ها بیشتر باشد." و آقای کیانیان بیشتر می خواستند بعد رسانه ای هنر را بیان کنند.    

حمزه علیزاده در خصوص فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در خصوص اقتصاد مقاومتی به نقش شورای فرهنگ عمومی اشاره و بیان داشت: اولین موضوعی که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت بحث شعار سال بود و قرار شد جلسات بعدی نیز به این امر اختصاص یابد.

علیزاده اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان 40 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که همگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت ارتباط دارند و از دبیرخانه فرهنگی هنری مساجد اعتبارمالی اخذ می کنند و بعضا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت هم با توجه به برنامه هایی که این کانون ها انجام می دهند کمک مالی به آنها می کند همانند کانون امام محمد باقر(ع) یا کانون فرهنگی هنری مسجد ولیعصر(عج) و اوایل سال در ایام فاطمیه کانون یاس سپید به رسم هر ساله  نمایشگاهی را در میدان امام خمینی(ره) برپا کرد و هر ساله از قم کتاب هایی را به صورت رایگان به آنها داده و در بحث تبلیغات با آنها همکاری می کنیم.

علیزاده در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص اهداف کوتاه مدت و بلند مدتش گفت: خط مشی و اهداف برای هر سازمان و دستگاه تعریف شده و قطعا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سری اهداف و خط و مشی کلی است که سرلوحه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هاست و بالطبع ما هم آن ها را در قالب آیین نامه و دستور العمل هایی که ابلاغ می شود انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد با کلیه سلایق ارتباط دارد و در کلیه شوراهایی که در سطح فرمانداری برگزار می گردد عضو است و قطعا یکی از دستگاه های تاثیرگذار است و با توجه به استفاده از هنر در بحث فرهنگ سازی، یکی از مهم ترین ادارات در بحث فرهنگ سازی محسوب می شود.

وی افزود: کسی که در یک سازمان یا نهادی مسئول می شود قطعا برای خود یک اهداف و برنامه ای دارد و در شهرستان مرودشت هم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت برای خود برنامه ها و اهدافی دارد و ما یکی از اهدافمان فعال سازی انجمن های فرهنگی هنری است و اگر انجمن های فرهنگی هنری تقویت شود تاثیرگذاری شان بیشتر است و ما از طریق تقویت این انجمن ها به اهدافمان دست می یابیم.

زیرساخت های فرهنگی شهرستان مرودشت واقعا عقب مانده است

علیزاده به زیرساخت های فرهنگی مرودشت اشاره و بیان داشت: در شهرستان مرودشت زیرساخت های فرهنگی نسبت به سایر شهرستان ها واقعا عقب مانده است و کتابخانه ها چند سالی است که از بدنه ارشاد جدا شده اند و با روی کار آمدن نهاد کتابخانه ها و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به نوعی دخالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این زمینه کمرنگ تر شده است اما هنوز تاثیرگذاری خودش را دارد و با هم ارتباط و تعامل داریم.

وی افزود: سال گذشته در کمیته برنامه ریزی بحث مجتمع فرهنگی هنری را پیگیری کردم و در آن جلسات فرماندار وقت و نماینده شهرستان حضور داشتند و با قول ها و رایزنی های نماینده و فرماندار سابق و فرماندار فعلی ردیف بودجه ای آن مشخص شد و از ماده 180 حدود 500 میلیون تومان برای این مجتمع گذاشته شد که تاکنون محقق نشده و علتش این بود که این ماده 180 به دلیل مشکلات اقتصادی دولت تحقق پیدا نکرد.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان بیان داشت: نمی توانیم جلوی فناوری و تکنولوژی را بگیریم و بالطبع باید از لحاظ فرهنگی طوری برنمه ریزی کنیم که در مقابل هجمه فرهنگی و شبیخون فرهنگی بتوانیم به نوعی مقابله کنیم اما در کارهای فرهنگی تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و دستگاه های متولی فرهنگی در کشور تعدادشان بسیار بالاست و کار فرهنگی کار بسیار سختی است و به تعبیر مقام معظم رهبری فرهنگ باید مهندسی شود یعنی اینکه هر دستگاهی به فراخور وظایفش در این حیطه انجام وظیفه کند و اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت به تنهایی از عهده این وظایف برآید، شاید نتواند پس نیاز است دیگر دستگاه های متولی فرهنگ هم پای کار بیایند و کار را انجام دهند.

وی اذعان داشت: اداره ارشاد با توجه به ابزاری که در دست دارد و با توجه به هنر هنرمندان شهر و با توجه به خط و مشی هایی که می توان به هنرمندان شهر داد به نوعی می تواند میزان هجمه های فرهنگی را کم نماید.همین پخش فیلم هایی که اخیرا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت شروع کرده است می تواند تاثیرگذار باشد با توجه به اینکه مرودشت سینما ندارد و با توجه به اینکه خانواده ها به تلفن همراه وابسته شده اند این یک ساعت تماشای فیلم، با وجود اینکه زمان زیادی هم نیست می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ابراز داشت: برای جذب جوانان باید برنامه های جالب و جذاب تولید کرد و اگر بخواهیم برنامه های معمولی انجام دهیم نتیجه ای نخواهیم گرفت.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان بیان داشت: زیرساخت های فرهنگی تعریف خاص خودش را دارد و آن چیزی که شما در فضای مجازی از آن صحبت می کنید آن زیرساخت نیست و کار نرم افزاری است و خیلی هم فراگیر است و فکر نمی کنم از عهده اداره فرهنگ مرودشت یا یک سازمان در شهرستان بربیاید که بخواهد با این فضا مقابله کند و یک طرح ملی و کشوری است و بایستی به آن راهکار دهند ولی در خصوص نحوه استفاده از فضای مجازی ما می توانیم یک فرهنگ سازی کنیم که خانواده ها چگونه از آن استفاده کنند و سال قبل بچه های انجمن نمایش، یک نمایشی را به نام نمایش" تش بیگیره ای واتس آپ" اجرا کردند که در آن نمایش آثار مخرب فضای مجازی را به نمایش گذاشتند و کارهایی از این قبیل می تواند تاثیر گذار باشد و ماهیت اصلی فضای مجازی را برای مردم روشن نماید و آثار زیان بار آن را برای خانواده ها روشن نماید و در خصوص زیرساخت های فرهنگی کتابخانه ها، سینما ها و فرهنگسراها مد نظر ماست .

وی بیان داشت: ما با آموزش پرورش ارتباط نزدیکی داریم و در بحث تئاتر مذاکره کردیم تا تئاترهای آموزشی و فرهنگی روی صحنه روند خصوصا در مدارس و ما در خصوص همان فیلم محمد رسول الله هم رایزنی کردیم که در مدارس اکران شود ولی متاسفانه با توجه به زمان امتحانات و تعطیلی مدارس نتوانستیم آن را عملی کنیم و در حال برنامه ریزی هستیم که با هم فکری آنها و با واسطه هنرمندان بتوانیم برنامه هایی را در مدارس اجرا کنیم.

بازگشت من به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت علیرغم میل باطنی ام بود

یکی از دانشجویان بیان کرد چرا علیرغم دو دوره ریاست شما، همچنان سینما مرودشت غیرفعال است و علیزاده در این خصوص بیان داشت: بازگشت من به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت علیرغم میل باطنی ام بود و اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت شش ماه مدیر نداشت و افراد مختلفی برای این کار پیشنهاد داده شدند و نتوانستند به دلایل مختلفی این پست را کسب کنند و دیدم وضعیت خوبی در استان نیست و این پست را قبول کردم تا حداقل در این بخش سر و سامان بدهم. بحث سینما بحث گسترده ای است و پرداختن به جزییات تعطیلی آن زمان زیادی می خواهد. سینما به بخش خصوصی  واگذار شد و بخش خصوصی قصد داشت سینما را به واحد تجاری تبدیل کند و خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت و مسئولان شهر در این قضیه ایستادند و اجازه ندادند سینما به واحدتجاری تبدیل شود و اگر در حال حاضر هم کسی بخواهد سینما را خریداری کند به دلیل موقعیت خوبی که سینما دارد یکی از اهدافشان این است و تا زمانی که این اهداف پشت این قضیه باشد و بخواهند با این نیت وارد شوند، اداره فرهنگ جلوی این قضیه محکم ایستاده و نخواهد گذاشت سینما به یک واحد تجاری تبدیل شود مگر این که در کمیسیون مربوطه متقاضی بیاید و درخواست دهد در قبال آن یک سینما در جایی دیگر از شهر احداث کند و یا در همین مکان یک طبقه را به سینما اختصاص دهد.

وی افزود: به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن دستگاه ها شاید در آن زمان سینما نمی توانست مخاطب زیادی جذب کند و بخش خصوصی مشاهده کرد که درآمدش آنچنان زیاد نیست و به آن اهدافی که داشتند نتوانستند برسند شبانه دستگاه ها را جمع کردند و منتقل کردند و کسی هم جلوی آنها را نگرفت.

وی تصریح کرد: مرودشت یک شهر گردشگری است و در ایام نوروز بشتیرین تعداد مسافر را در سطح شهر داریم اما برنامه ریزی که در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی شهرستان انجام می گیرد برنامه ریزی مدونی نیست و حجم زیاد مسافر در شهر همکاری دستگاه های مختلف از جمله شهردای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را می طلبد اما کمبود اعتبارات ما را با مشکلاتی مواجه می کند. برگزاری جشنواره عشایر توسط دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت یک حرکت خوب بود هر چند کاری به کم و کیف آن نداریم ولی همین برنامه فرهنگی از نظر مالی هزینه بسیاری داشت و خود ما یکی از معترضان نحوه اجرای این برنامه بودیم چرا که عمده جممعیت شهرستان و شهر مرودشت را عشایر تشکیل می دهند و برنامه های متنوع و خوبی را در این خصوص می توان انجام داد. برای آثار هنری هنرمندان مان در تخت جمشید، به ما مکان ندادند و این درد و دل ماست و ین در حالی است که با نمایش آثار در آنجا می توانیم بعد اقتصادی هنر و نمایش توانمندی هنرمندان را دنبال نماییم.

علیزاده بیان داشت: از سال گذشته چندین مرتبه در جلسات به سایت های مختلف در خصوص اخذ مجوز تذکر دادیم اما سایت مرودشت نا علاوه بر اینکه مجوز ندارد نسبت به تاسیس دفتر هم اقدام کرد و به مدیر مسئول مرودشت نا در این خصوص نامه ای داده شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت خطاب به مدیر مسئول مرودشت نا بیان داشت: در خصوص خبر تخلیه مموری خبرنگارتان چندین بار تماس گرفتم که در اداره حضور یابید.

مدیر مسئول مرودشت نا بیان داشت: تاکنون شما با بنده تماس نگرفتید.

ریاست اداره عنوان کرد که از طریق تلفن اداره با شما تماس گرفته شد و مدیر مسئول مرودشت مجددا تاکید کرد که نه شما و نه اداره هیچ یک با بنده تماس نگرفته اید.   

یکی از دانشجویان در خصوص نقش رییس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت در ایجاد تنش یا کمرنگ شدن تنش ها در بین اهالی مطبوعات مرودشت پرسید و علیزاده در این خصوص بیان داشت: خانه مطبوعاتت یک نهاد غیرانتفاعی است که بحث صنفی مطبوعات را دنبال می کند و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت عمل می کند. برخی اختلاف نظرات در خانه مطبوعات پیش آمد و باعث شد حوادثی اتفاق افتد و بیشتر به سمت مسائل شخصی کشیده شد تا یک مسائل صنفی و امروز فضای مطبوعات به فضایی تبدیل شده که نگرانی مسئولان و مردم را زیاد کرده است. به زودی مرحله دوم انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می کنیم و در این خصوص برای همه کسانی که دستی در حوزه مطبوعات دارند فراخوان زده ایم و بر اساس اساسنامه و تحت نظارت خانه مطبوعات استان فارس که اینجا هم شعبه ای از آنجاست و قرار است تبدیل شود تحت نظارت کارشناسان و معاونت فرهنگی اداره کل انتخابات اخیر برگزار می شود.

وی افزود: شاید برخی دوست نداشته باشند عضو خانه مطبوعات شوند و ما هم نمی توانیم آنها را مجبور کنیم. تعدادی از دوستان هنوز در خانه مطبوعات عضو نشدند و تعدادی هم عضویت یافته اند و برای هیات رییسه خانه مطبوعات هم کاندیدا شدند. درب خانه مطبوعات به روی همه باز است و هیچ محدودیتی نیست. اگر دوستان بیایند هم خانه مطبوعات و هم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت همه در خدمت شان است ولی اینکه بخواهند نیات خودشان را از این قضیه داشته باشند و مسائلی را پیش بکشند که در خور شان مطبوعات نیست ما با آنها قطعا مقابله خواهیم کرد و جلوی آنها خواهیم ایستاد.

دانشجوی سوال کننده بیان داشت من قانع نشدم چرا که سوال من را تشریح کردید و سوال من این است که نقش شما در پررنگ کردن تنش ها یا برطرف کردن آنها چیست؟ چرا مسئول سایت پارس دشت که خود عضو هیات رییسه است در خانه مطبوعات مرودشت موش می دواند؟ شما با این ها دقیقا چه برخوردی داشتید؟

علیزاده بیان داشت: منتظر هستم تا مرحله دوم انتخابات خانه مطبوعات مرودشت انجام شود. هنوز معلوم نیست مسئول سایت پارس دشت در انتخابات آتی کاندید شود. بعد از انتخابات مرحله دوم خانه مطبوعات اقداماتی در خصوص سایت های غیرمجاز انجام خواهیم داد و مسائل خانه مطبوعات را برطرف خواهیم کرد تا شاهد این مشکلات نباشیم.

یکی از دانشجویان در خصوص تعلیق یا عزل رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در دوره اول ریاستش پرسید و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این خصوص پاسخ داد و تقاضا کرد پاسخش به این سوال رسانه ای نشود.

بودجه فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در سال گذشته 10 میلیون تومان بود

علیزاده در خصص بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت و میزان حقوقش بیان داشت: خجالت می کشم میزان بودجه اداره و میزان حقوقم را بگویم. بودجه فرهنگی هنری اداره در سال گذشته 10 میلیون تومان بود و بودجه جاری هم حدود 3 میلیون تومان بود و حقوق سال قبلم با مدرک فوق لیسانس و حق مدیریت یک میلیون و هشتصد هزار تومان بود که دریافتی ام یک میلیون و نیم بود.

وی افزود:  بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد از سرانه سالیانه سایر دستگاه ها خیلی پایین تر است و علیرغم اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد هم تلاش های زیادی کرده اما همچنان محقق نشده و این باید در یک صحن علنی مجلس به تصویب برسد که اعتبار فرهنگی وزارت خانه رشد و تکامل یابد و بتواند دستگاه های زیرمجموعه را تامین کند.

یکی از دانشجویان در خصوص کمک سی میلیون تومانی فرماندار پرسید و علیزاده بیان داشت: خانه فرهنگ مرودشت سالانه به واسطه کلاس های فرهنگی هنری کسب می کنیم درآمدهایی دارد و 60 درصد این درآمدها به اساتید آنجا اختصاص می یابد و از 40 درصد باقی مانده هزینه های جاریه مثل منشی خانه فرهنگ، هزینه آب، برق  و گازکسر می شود و ما بقی به حساب یکی از انجمن های هنری واریز می شود و برنامه های فرهنگی هنری با این مبلغ تامین اعتبار می شود.

وی اذعان داشت: با حضور جمعی از هنرمندان یک جلسه در فرمانداری داشتیم که در آن جلسه بحث سالن مهر و کمبودها و کاستی ها و مشکلات مطرح شد و فرماندار قول مساعدت داد. سیستم صوتی سالن مهر فعلا در حد همایش ها و سخنرانی هاست و برای برگزاری کنسرت ها مشکل داریم و باید سیستم صوتی بیاورند که سیستم صوتی به روز و دیجیتال هر شب بین پانصد هزارتومان تا یک میلیون تومان هزینه می خواهد و به همین منظور در خصوص سیستم صوتی سالن برآورد هزینه شد و هزینه ای که برآورد کردیم یک مبلغ هفتاد میلیون تومانی بود که از این مبلغ، فرماندار در خصوص تامین سی میلیون تومان قول داد و قرار شد پرداخت کند که هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص راهکارهایش پیرامون معضل بدحجابی گفت: معضل بدحجابی یک معضل کشوری است و معضلی برای همه است و من هم نمی خواهم به جزییاتش و عوامل بدحجابی بپردازم و دستگاه های متولی امر باید پای کار بیایند و تنها با کار فرهنگی می توان جلوی بدحجابی را گرفت و مبارزه با بدحجابی یک عزم ملی را می طلبد و در سطح شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و باید در شورای فرهنگ عمومی به عنوان دستور کار جلسه مطرح و اتاق فکر آن راه اندازی شود و از متخصصین امر و اساتید دانشگاه و محققین این حوزه نظرخواهی شود. در این قضیه تاکنون با آموزش پرورش همراه نشدیم اما می توانیم از طریق اجرای نمایش های هنری مبارزه با بدحجابی را در مدارس دنبال کنیم.

وی بیان داشت: در دوره قبل، خیلی انجمن های فرهنگی هنری شهر تعطیل شده بودند و تلاش کردیم انجمن ها را فعال کنیم چرا که بازوی اداره فرهنگ و ارشاد انجمن هاست و در حال حاضر انجمن نمایش، موسیقی، انجمن خوشنویس، انجمن گرافیک وانجمن عکس فعال است و اخیرا هم در حال راه اندازی انجمن فیلم هستیم و قصد داریم از توان انجمن ها در خصوص اجرای برنامه ها کمک بگیریم و بتوانیم به اهداف مان دست یابیم.

وی بیان داشت: از روزی که مجددا آمدم تلاش کردم بحث زیرساخت های فرهنگی را دنبال کنم و تعطیلی سینما را چندین مرتبه در جلسات مختلف مطرح کردم و بحث مجتمع فرهنگی و آوردن سیستم دیجیتال پخش فیلم در حال پیگیری است و قرار است در جلسات آینده بحث سینما را به شورای شهر و شهرداری پیشنهاد دهیم که در این قضیه وارد شده و بحث سینما را هم بتوانیم به نتیجه برسانیم.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت با احتساب رییس، تنها 7 کارمند دارد

وی در خصوص تعداد کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت بیان داشت: کارمندان اداره با خود من هفت نفر هستند که 3  نفر نیرو رسمی، یک نفر نیروی پیمانی و سه نفر نیروی قرارداد معین می باشند و هر کدام شاید چندین کار را انجام می دهند.

وی در خصوص نظارت بر چاپخانه ها بیان داشت: بحث نظارت بر چاپخانه ها را در دستور کار قرر دادیم و بسیاری از چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی شهر غیر مجاز هستند و قبل از انتخابات در بحث بازرسی اقدام کردیم و با همکاری مجمع امور صنفی اختیارهایی داده شد و تعدادی از آنها مراجعه کردند و مجوز گرفتند و طبق برنامه ریزی تعدادی هم در سال جدید مجوز می گیرند و پارسال در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی مباحثی در خصوص چاپخانه ها مطرح شد و نامه ای به آنها ابلاغ شد و بحث نظارت ها و بازدیدها را به صورت ماهیانه و یا فصلی داریم .

وی اظهار داشت: اگر بخواهم وظایف اداره فرهنگ و ارشاد را بگویم از حوصله این جلسه خارج است و اهم وظایف آن رشد و اعتلای فرهنگ ایران اسلامی است که به هر حال سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد است که برنامه های خودش را بر اساس این قضیه پیگیری کند و حمایت از نویسندگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و حمایت از تولید آثار هنری و صدور مجوزهای مختلف از وظایف این اداره است.

وی در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی بیان داشت: امام جمعه بارها و بارها در خطبه های نماز جمعه بر تشکیل یک ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح فرمانداری تاکید کرد و به نوعی این بازتاب های شورای فرهنگ عمومی است. اقتصاد مقاومتی در دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی است و در جلسات بعد نیز مطرح خواهد شد.

وی افزود: مرودشت در رشته های مختلف هنری استعدادهایی دارد خصوصا در رشته های مختلف موسیقی و در سال های اخیر خواننده های بسیار خوبی در سطح شهرستان استعداد یابی شدند و سال گذشته بابک قلی زاده که یک نوجوان سیزده چهارده ساله است توانست در جشنواره زاگرس نشینان به عنوان پدیده نی نوازی مطرح شود و این برای مرودشتی ها یک افتخار است.

وی افزود: انجمن موسیقی مرودشت زیر نظر انجمن موسیقی شیراز فعالیت می کند و هر ساله همایش موسیقی را به مدت دو شب در شهرستان برگزار می کند که تمام کسانی که در این همایش شرکت می کنند بچه های شهرستان هستند و آنجا آثارشان را به نمایش می گذارند و استعدادیابی می شوند و به جشنواره های استانی و کشوری معرفی می شوند. ما به هر شکل از هنرمندان حمایت می کنیم و شاید به خاطر مشکلات مالی که داریم نتوانیم در بحث مالی حمایت کنیم ولی در بحث های معنوی و پشتیبانی حمایت می کنیم و کسانی هم که بخواهند اجرا موسیقی و کنسرت موسیقی داتشه باشند حمایت اداری می کنیم.

یکی از دانشجویان در خصوص حضور خبرنگار شبکه "من و تو" در ایران و حضور فائزه هاشمی در بین بهاییان پرسید و بیان کرد چرا اداره ارشاد به عنوان موافق یا مخالف اعلام موضع نکرد که علیزاده بیان داشت: در خصوص خبرنگار شبکه مذکور چون نمی دانم با چه مجوزی آمده است نمی توانم اظهارنظر کنم و اگر با مجوز باشد کسانی که مجوز داده اند باید پاسخگو باشند البته این مسئله هم مطرح شد که چطور از فیلترهای نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی رد و وارد کشور شده اند که دستگاه های امنیتی باید پاسخ دهند و اگر مجوزی هم از طرف وزارت فرهنگ صادر شده باشد وزارتخانه باید پاسخگو باشد. من شنیدم آمده اما در خصوص مجوزش نمی دانستم و می توانستیم در این خصوص یک بیانیه بزنیم.

وی افزود: در مورد بحث فائزه هاشمی، این بحث یک بحث سیاسی است و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد سعی کرده ایم خودمان را از سیاست جدا کنیم و فقط به کار فرهنگی بپردازیم.

وی در خصوص امکان ساماندهی بازی های یارانه ای بیان داشت:  بازی های یارانه ای در کشور فراوان دارد و اگر اداره ارشاد بخواهد این ها را جمع کند در توانش نیست و بحث خسته کننده ای است و می توانیم در این خصوص اخطار دهیم و خود اداره مستقیم نمی تواند وارد شود و بایستی از طریق اماکن نیروی انتظامی وارد شود و با توجه به اینکه اخیرا همه بازی ها روی گوشی های موبایل هست، کار سخت تر است. با تعطیل شدن گیم نت ها کار درست نمی شود و در برخی چهارراه های شیراز بازی ها و فیلم های مبتذل توزیع می شود و جمع کردن این ها فقط یک مسکن است و باید فکر اساسی کرد.

خانه مطبوعات مرودشت دیگر مستقل نخاهد بود و تحت نظارت خانه مطبوعات فارس فعالیت خواهد کرد

یکی از داشنجویان بیان داشت: در سوالی بیان کردید خانه مطبوعات مرودشت زیر نظر استان هست و در سایت غیرقانونی پارس دشت شما عنوان کردید اولین خانه مطبوعات مستقل استان در مرودشت است و علیزاده در این خصوص بیان داشت: قبلا مستقل بود و اولین خانه مطبوعاتی بود که در سطح استان ثبت شد. اداره ثبت وظیفه ثبت موسسات و شرکت ها را بر عهده دارد و خانه مطبوعات هم در بدو تاسیسش در اداره ثبت، ثبت شده است و بالطبع اولین خانه مطبوعاتی بود که در استان فارس ثبت شد و بعد از آن در لار تحت نظارت خانه مطبوعات فارس خانه مطبوعات لار شکل گرفت و اخیرا قرار شده خانه مطبوعات مرودشت به عنوان شعبه ای از خانه مطبوعات فارس باشد و به این شکل ادامه فعالیت دهد.

دانشجویی دیگر پرسید: اینکه جناب صالحی مموری خبرنگار مرودشت نا را پاک کرده است با برند و جایگاه مشاور فرماندار این کار را کرده است و ما در آن زمان شاهد بیانیه ای از سمت شما بودیم و شما تکذیبه ای دادید و سوال اینجاست که آیا شما در آن لحظه در آن مکان حضور داشتید که این واقعه را بدانید صحیح است یا خیر که تکذیب کنید و دوم اینکه فرد مورد نظر خود به نوعی صاحب رسانه است و در خانه مطبوعات مسئول است و می توانست خودش در هفته نامه مرودشت این کار را انجام دهد و اگر هم قرار بر بیانیه ای هم بود به نظرم باید از سمت وی و فرمانداری ورود می شد؟

علیزاده در پاسخ بیان داشت: برنامه در اداره ما شکل گرفت و اقای کیانیان میهمان انجمن بود و کسی هم که به خاطر این واقعه خطاب قرار گرفت کارمند ما بود و بعد مشاور فرماندار بود و اقای برزگر خبرنگار مرودشت نا در آن جلسه بود و ما با اقای فرماندار و آقای صالحی در این جلسه حضور داشتیم و بعد از این که از اقای کیانیان تجلیل شد به اتفاق هم امدیم اداره تا بعد از ساعت اداری، اقای کیانیان جلوی سینما یکی دو تا عکس گرفت و بعد هم رفت و بعد شب باخبر شدیم همچنین مطلبی در فضای مجازی و در سایت است و همان موقع با خبر شدیم که با آقای فتحی فرد روابط عمومی فرمانداری تماس گرفته شده و گفتیم قضیه چی بوده است و آقای فتحی فرد گفتند آقای برزگر گفته یکی از کارکنان فرمانداری این کار را در ساختمان فرمانداری انجام داده است و بعد هم مشخص نشد که این خبرنگاری که مموریش پاک شده چه کسی بوده است و برای ما تا الان هم مشخص نشده است ؟ و بعد که کارمندان اداره و اعضای انجمن از آقای برزگر پرسیده بودند گفته اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

چرا با وجود اینکه قضیه همچنان برای خودتان مشخص نیست تکذیبیه می دهید؟؟؟

دانشجویی پرسید در این میان اگر بحثی هم است بین یک شخص و یک سایت است و اینکه شما به عنوان رییس اداره وارد شده و تکذیب کردید کار درستی نیست و اینکه اگر به گفته شما قضیه معلوم نیست و شبهه دار هست و شما هم چیزی را منتشر کردید که اشتباه است پس وظیفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد در دامن زدن به این درگیری های خانه مطبوعات چیست؟ می توانستید چند ماه در این خصوص سکوت کنید تا قضیه به نتیجه برسد و بعد تکذیبه بزنید و من با یکی از آقایانی که همین تکذیبیه را در سایتش منتشر کرده است تماس گرفتم و گفت که ما آقای مردانه را برای توضیحات خواستیم و توضیحاتی ندادند. حال سوال اینجاست که به نظر شما در قبال ندادن توضیحات باید به این حواشی دامن زد؟

علیزاده در پاسخ بیان داشت: من می گویم چرا این اتفاقات باید بیفتد که اصلا حواشی بخواهد اتفاق افتد و اگر همچنین چیزی هم بود آقای مردانه باید اولین جایی که مراجعه می کرد یا خبرنگارش می آمد اداره فرهنگ و ارشاد بود نه اینکه سریعا این را بگذارند در فضای مجازی و روی سایت.

من وکیل مدافع شهرام صالحی نیستم اما ا کارمندم حمایت می کنم

یکی از خبرنگار پرسید آیا شما وکیل مدافع شهرام صالحی هستید و علیزاده در پاسخ بیان داشت: من وکیل مدافع شخص نیستم اما از کارمند حمایت می کنم و اگر قضیه واقعیت نداشته باشد من از وی حمایت می کنم.

مدیر سایت مرودشت نا بیان داشت شما از طرفی می گویید نمی دانیم کدام خبرنگار مرودشت نا بوده است و از طرفی حراست اداره کل ارشاد خبرنگار ما را احضار کرده است ب نظر شما این تناقض نیست؟ و در خصوص اینکه می گویید با آقای فتحی فرد روابط عمومی فرمانداری همان شب تماس گرفت اید و وی گفته با آقای برزگر تماس گرفته و قضیه را انکار کرده است الان دوربین ها این جلسه را ضبط می کنند بنده در مقابل دوربین ها و دانشجویان حاضر، با آقای فتحی فرد تماس گرفته و روی بلندگو می گذاریم تا ببینیم سخن  شما واقعیت دارد یا خیر؟

رییس اداره فرهنگ و ارشاد در پاسخ بیان داشت: فردا شما به همراه خبرنگارتان در اداره فرهنگ و ارشاد حضور یابید.

سایت پارس دشت خبر تکذیبه را بدون هماهنگی زد و مصاحبه ای در کار نبود

یکی از دانشجویان بیان داشت : چرا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در سایت بدون مجوز پارس دشت مصاحبه می کند؟

علیزاده در پاسخ بیان داشت: مصاحبه ای در کار نبوده و خبر را خودشان بدون هماهنگی زده اند و من خود نیز منتقد این قضیه هستم . همان روز اول هم سایت مرو نیوز که در آن زمان مجوز نداشت برای مصاحبه پیش من آمد و  من گفتم چون مجوز ندارید مصاحبه نمی کنم. در خصوص جلوگیری از فعالیت کل سایت های غیر مجاز اقدام خواهیم کرد.

یکی از دانشجویان بیان داشت: در خصوص فائزه هاشمی شما از پاسخ دادن طفره رفته و بیان کردید که بحث فتئز هاشمی یک بحث سیاسی است آیا شما به عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت قائل به جدایی دین از سیاست هستید؟

علیزاده در پاسخ بیان داشت: من شخص سیاسی ای نیستم و سعی کردم در مباحث سیاسی ورود پیدا نکنم و خصوصا در شهرستان مرودشت بیشتر کارهای فرهنگی انجام می دهم و در این مورد اظهارنظری نمی کنم.

دانشجوی دیگری به برگزاری برنامه های ضد فرهنگی در سالن مهر اشاره و بیان کرد برخی مواقع برای نهادینه کردن یک ارزش ده ارزش را پایمال می کنید در این خصوص چه توضیحاتی دارید؟

علیزاده بیان داشت: در کار فرهنگی نمی توان پلیسی برخورد کرد و نمی توان اعضای خانواده را برای دیدن فیلم تفکیک کرد و به نوعی این تفکیک توهین است اما می توان فرهنگ سازی کرد و در بحث اجراها شورای نظارت بر تئاتروجود دارد و همه کارها را قبل و حین اجرا می بینند و علاوه بر آن خود اداره هم نظارت می کند و بعضی موارد ممکن است دیده نشود پو اگر بای ما مشخص  شود کتبا تذکر می دهیم و در همان برنامه و حین برنامه هم تذکر می دهیم و این نگرانی، نگرانی ما هم هست و باید اینها را با ظرافیت های خاص به یک فرهنگ تبدیل شود.

به عمو صمد تذکر دادم و قول گرفتم در برنامه های دیگرشان آهنگ های مبتذل پخش نشود

یکی از دانشجویان پرسید: در روز تولد امام زمان(عج) در یکی از روستاهای منطقه رامجرد،  مراسمی برگزار شد که در آن آهنگ های مبتذلی پخش شد و شما هم در آن جا حضور داشتید. واکنش شما چه بود؟

علیزاده بیان داشت: یک کانون فرهنگی مسجد با همکاری اهالی محل و شورا برنامه ای را در قالب جشن برگزار کرده بود و حرف شما درست است و ما این آهنگها را رد می کنیم چرا که در آن فضا شاید بعضا نشود برخوردی را که بایستی انجام داده شود انجام داد و بعد از جلسه من به عمو صمد و کسانی که آنجا اجرا داشتند تذکر دادم و گفتم این آهنگ هایی که دارید پخش می کنید آهنگ های مجاز نیست و این قول را از آنها گرفتم که در برنامه های آتی این آهنگ ها را پخش نکنند.

یکی از دانشجویان بیان داشت من در کارهای انجمن نمایش شرکت می کردم و واقعا مسائل فرهنگی آنجا رعایت نمی شد. نظر شما در خصوص این جلمه که سیاست ما عین دیانت ماست چی هست؟

علیزاده بیان داشت: در بحث نظارت صحبت هایی کردم و بعضا شاید یک ارتباط هایی هم در انجمن ها باشد که ارتباط های خوشایندی نیست و ما قطعا روی این موارد نظارت خواهیم کرد و قطعا هم باعواملی که رعایت نکنند برخورد خواهیم کرد همان طور که سال قبل هم اتفاقاتی افتاد و عذر برخی ها را خواستیم و این باعث شد که برخی بچه ها جدی تر وارد شوند.

بحث فائزه هاشمی شاید کار اشتباهی بوده است

وی ادامه داد: من این بحث فائزه هاشمی را کلا رد می کنم و این را نمی پذیرم و این قضیه را کلا رد می کنم در خصوص اتفاقاتی که افتاده البته من جزییات قضیه را نمی دانم و فقط در حد شنیدن خبر است و می دانم شاید کار اشتباهی بوده است.

وی در خصوص کیفیت و کمیت مطالعه اش هم بیان داشت: اینکه بخواهم ساعت دقیق مطالعه را اعلام کنم شاید بعضی از روزها اصلا مطالعه نکنم ولی مطالعه دارم و کتاب های رمان را زیاد می خوانم.

وی در خصوص حمایت از هنرمندان و خبرنگاران جوان بیان داشت: هنرمندان و خبرنگاران جوان اگر مراجعه کنند و ما در توان مان باشد حتما حمایت می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بسیج هنرمندان در اداره مستقر است و در حال فعالیت است و حمایت هایی هم از طریق ما و فرمانده سپاه مرودشت می شود و یکی از برنامه هایمان حمایت معنوی و مالی از جوانان است و حمایت مالی شاید در توان مان نباشد اما حمایت معنوی را حتما انجام می دهیم و بسیاری از هنرمندانی هم که در سطح شهر فعالیت می کنند جوان هستند.

آمار فیلم من سالوادور نیستم 2000 نفر و شاید کمتر بود و آمار 6000 نفری غیرواقعی است

یکی از دانشجویان در خصوص مرجع صدور مجوز فیلم من ساولوادور نیستم و استقبال 6 هزار نفری از این فیلم که خبرش در سایت مرو نیوز و پارس دشت آمده است پرسید و به صحبت یکی از کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت در خصوص این که "ما لزومی نمی بینیم که در اداره ارشاد سینما وجود داشته باشد چرا که سینما منسوخ شده است" پرسید و رییس اداره فرهنگ و ارشاد مرودشت بیان داشت:  در خصوص فیلم من ساوادو نیستم این فیلم مجوزش و مجوز اکرانش را وزارت فرهنگ و ارشاد داده است و الان وزارت فرهنگ و ارشاد در شهرهایی که فاقد سینما هستند طرحی را به اجرا گذاشته به نام سینمای روشن و فیلم های روز سینمای کشور را در این شهرها اکران می کند. "من سالوادور نیستم" حدود دو هزار نفر و شاید کمتر در چهار شب بازدید کننده داشت و آمار 6000 نفر را زیاد بیان کرده اند.

وی در خصوص استفاده شخصی از ماشین اداره بیان داشت: : من رد می کنم اما بعضی موارد خودم استفاده می کنم. این وسیله در اختیار رییس اداره است و رفت و آمد اداره و منزل را با این وسیله انجام می دهم.

وی در خصوص هنر انقلابی بیان داشت: اکثر برنامه هایی که ما اجرا می کنیم خارج از خط و مشی انقلاب و رهبری نیست و تمام برنامه هایی هم که اجرا می کنیم قطعا در این راستا است و سعی می کنیم ارزش های انقلاب را از روش های مختلف فرهنگ سازی کنیم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت، بارها و بارها در این قضیه عملا وارد شده است مثلا همایش شعر بانوی آب که هر ساله برگزار می کینم و کتاب " ما هشت نفر بودیم" ازمجموعه داستان های دفاع مقدس که با همت نویسندگان مرودشت و با حایت مالی اداره شکل گرفته است و ساخت کلیپ شهدای گمنام شهرستان در سال گذشته که با حمایت مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت ساخته شد و در سیمای مرکز فارس پخش شد.

یکی از دانشجویان پرسید: با توجه به اینکه شما در دولت احمدی نژاد و دولت روحانی مسئولیت داشته اید، اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟

علیزاده بیان داشت: من نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا. من هم در دولت احمدی نژاد مسئول بودم و هم الان که دولت اصلاحات و البته دولت تدبیر و امید است و نمی توان گفت دولت اصلاحات، سعی کردم وارد سیاست نشوم و در این شهر کار فرهنگی انجام دهم.

وی در خصوص ارتباطش با نماینده گفت: با نماینده ارتباط کاری داریم و در خصوص مطالبات اداره و مطالبات هنرمندان قطعا ارتباط داریم.

یکی از دانشجویان پرسید: نظر مراجع در خصوص موسیقی و تفاوت موسیقی شرعی و موسیقی حرام چیست و در حمایت از موسیقی اصیل چه کردید؟

علیزاده  گفت: موسیقی اصیل میراث اصلی کشور است و در حال حاضر هم به نوعی گوشه نشین می شود و اداره فرهنگ هم تمام تلاشش این است که موسیقی سنتی همچنان پابرجا و زنده بماند.

وی افزود: مراجع نظرات مختلفی دارند و من خیلی نمی توانم وارد جزییات شوم و به نظرم موسیقی که در آن ابتذال نباشد موردی ندارد و باید اجرا شود.

یکی از دانشجویان پرسید: آخرین دیدار مقام معظم رهبری با شورای عالی انقلاب فرهنگی درچه زمانی بوده است؟

علیزاده در پاسخ بیان داشت: تاریخ اش را نمی دانم و همین امسال بود.

دانشجوی سوال کننده گفت: آخرین دیدار سال 1393 بوده است

یکی از دانشجویان بیان داشت: اقتصاد مقاومتی چند بند دارد و آیا اصلا مطالعه شده است؟

علیزاده در خصوص تعداد بندها سکوت و بیان داشت: آن طور که باید مطالعه نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: