کد خبر: ۸۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) گفت:با تکیه براقتصاد مقاومتي و با در نظر گرفتن داشته ها و غلبه بر تحريم هاي خارجي می توان پا به زمينه توليد گذاشت و تامين امنيت غذايي مردم که از اهداف متعالي این امر مهم است را عملی کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) گفت:با تکیه براقتصاد مقاومتي و با در نظر گرفتن داشته ها و غلبه بر تحريم هاي خارجيمی توان پا به زمينه توليد گذاشت و تامين امنيت غذايي مردم که از اهداف متعالي این امر مهم است را عملی کرد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در اين زمينه به جرأت مي توان گفت، بسيج جزء با تجربه ترين دستگاهها در بحث اجراي اقتصاد مقاومتي است و در اين مورد بسيج سازندگي مروج و تحرك بخش در تحقق اقتصاد مقاومتي مي باشد و در تلاش است با نشانه گرفتن پويايي اقتصاد كشور، زمينه و بستري را فراهم كند تا حركت اساسي و زير بنايي در اين خصوص شكل بگيرد و چتر حمايتي خود را در اين عرصه بگستراند چراكه حمايت از توليد داخلي مهمترين راهكار در اقتصاد مقاومتي است

بر همين اساس و با توجه به تاكيدات مجدد رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي اقتصاد مقاومتي گزارش یکی از عرصه های این مهم را مرور می کنیم.
غلامحسین انصاری منش از بسیجیان روستای ظفر آباد است كه با پشتكار فراوان و همكاري خانواده توانسته است وارد عرصه اقتصاد مقاومتي شود و در زمينه پرورش ماهی قزل آلا اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

پرورش ماهی يكي از صدها طرحي است كه در عرصه اقتصاد مقاومتي مورد استقبال قرار گرفته است و ایشان با توجه به کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر توانسته است بخوبی آن را اجرایی نماید.

 وی طی دو سال گذشته با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی توانسته است در کنار چاه آب زمین پدری خود 10 حوضچه پرورش قزل آلا ساخته و همره با دو برادر و همسرش به تولید گوشت سفید بپردازد

آقای انصاری منش می گوید: بعد از اتمام تحصیل به دنبال کار مناسب همه ادارات شهرستان و حتی استان راگشتم ولی فایده ای نداشت . در یکی از جلسات پایگاه در رابطه با طرح های اقتصاد مقاومتی بحث و تبادل نظر گردید و همان جرقه کافی بود که تصمیم خودم را بگیرم . با توجه به اینکه مقداری زمین کشاورزی و یک حلقه چاه آب داشتیم با اجازه پدرم و تعهد به اینکه (نه فقط از مقدار آبی که می خواهد به زارعت بدهد کم نخواهد شد بلکه آب خروجی از حوزچه ها غنی شده از فضولات ماهی برای زراعت نافع تر هستند) و با همکاری همسر و برادرانم تصمیم گرفتم حوضچه های پرورش ماهی را احداث کنم

بعد از مطالعه و شرکت در کلاسهای توجیهی و دریافت وام از بسیج سازندگیناحیه بقیه الله(عج) و به امید خدا شروع به ساخت حوزچه ها کردم و در سال اول 24 هزاز قطه بچه ماهی در حوضچه ها رها کردم که الحمد الله برداشت خوبی نیز داشتم و توانستم مقدار بسیار زیادی از آنها را در روستا خودم و اطراف بفروش برسانم.

اين كارآفرين بسيجي مي گويد: در صورت حمايت از سوي نهادهاي دولتي مي توانم اين طرح خود را بيشتر گسترش داده تا زمينه اشتغال افراد بيشتري را فراهم كنم و با توجه به افزایش قیمت بچه ماهی و کمبود فصلی آن ؛انشالله قصد دارم سالن پرورش و لقاح را نیز ساخته و برای هم محلی هایم نیز تولید بچه ماهی کنم.

وي ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتي ورود پيدا كنند، بدون ترديد علاوه بر اينكه به تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگي به خارج و كمك به توليد داخلي كمك خواهند كرد، در مسير خودكفايي شخصي نيز موفق خواهند شد و در نتيجه باعث كاهش روند مهاجرت مي شوند.





نام:
ایمیل:
* نظر: