کد خبر: ۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
بیانیه بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت هفته عفاف و حجاب/
آنچه مسلم است اینکه، آثار و تبعات هجمه فرهنگی غرب کاملا در جامعه مشهود است و مسولین، از دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاههای نظارتی و فرهنگی همچون آموزش و پرورش و حتی کسانی که به هر طریقی کوچکترین تاثیری "می توانند" داشته باشند، باید خود را در مقابل این تهاجم متعهد بدانند.
به مناسبت روز 21 تیرو روز عفاف و حجاب و سالروز به خاک و خون کشیدن قیام مسجد گوهرشاد توسط رژیم خونریز پهلوی، سازمان بسیج فرهنگیان کشور بیانیه ای صادر نموده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله النور»

قسم  به حجاب و صراحت آفتاب

21 تیر ماه  هر سال یادآور حادثه حمله وحشیانه سردمدار عفت زدایی، غیرت زدایی و دیانت زدایی در ایران یعنی رژیم پهلوی به مسجد جامع گوهرشاد می باشد.  در چنین روزی در سال 1314 عوامل خبیث رضا شاه پهلوی با هجوم به مسجد گوهر شاد جمعی از مردم را به دلیل مخالفت با کشف حجاب بانوان و غربی کردن لباس مردان، به خاک و خون کشیدند.

قیام، به پای زنان و مردانی که سرخی خونشان گلدسته های گوهرشاد را به سمت آسمان عشق عفاف و حجاب پیمود کاری بس دشوار است. اما تداوم راه آنها و حفظ آرمان آنان، نیاز امروز جامعه اسلامی است.

عفاف و حجاب این روزها تنها یک مصونیت جسمی نیست..بلکه مصونیت اندیشه ایست که دشمن آن را به مسئله ای جهانی تبدیل کرده است. دشمنی ای که سال ها پیش در خاک کشورها صورت می گرفت، امروز به  تقابل با فرهنگ و ارزش های جوامع پرداخته است.

دشمنانی که کار خود را با ابزار ها و بازیگران غیررسمی و  استحاله ارزش های صیانتی و بنیادین شروع کرده  بودند، امروزه به خوبی نتیجه این تقابل  را، با دگردیسی انقلاب "اسلامی" در حال تماشا هستند.

اگر خوب دقت کنیم حجاب یک مقوله انسانی و فطری است تا بشر بتواند به آسایش بیرون و آرامش درون دست یابد. انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تاکیدش بر حجاب؛  بر همین اساس و برای عفت نگاه و پاکی اندیشه است. انقلاب اسلامی همواره به دنبال احیا و زنده نگهداشتن و ترویج حجاب در جامعه برای نزدیک کردن بشر به این موضوع انسانی است. متاسفانه این روز ها، این امر مهم فرهنگی  مورد هجمه سنگین جنگ نرم دشمن قرار گرفته و جامعه را به سمت اهداف پوچ غربی ها وا می دارد.

تهاجم فرهنگی دشمن با تخریب ارزش ها و باورهای اسلامی به خصوص در مسئله  عفاف و حجاب، این روز ها یا بهتر بگوییم در این سال ها در ضمیر خفیف جامعه، در حال جان گرفتن است، که اگر به درستی با آن مقابله نشود، خسارتهای فراوانی را به همراه خواهد داشت.

متاسفانه موضوع عفاف و حجاب زنان و مردان، همانند سایر مقوله های فرهنگی کشور با یک ساده انگاری و به نوعی با یک ولنگاری در اکثر متولیان و مسئولین امر، مواجه هست که در حال گسترش مفاسد اجتماعی چون کاهش کرامت زن، از هم پاشیدن بنیان خانوده و .. می باشد.

آنچه مسلم است اینکه، آثار و تبعات  هجمه فرهنگی غرب کاملا در جامعه مشهود است و مسولین، از دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر دستگاههای نظارتی و فرهنگی همچون آموزش و پرورش و حتی کسانی که به هر طریقی کوچکترین تاثیری "می توانند" داشته باشند، باید خود را در مقابل این تهاجم متعهد بدانند.

 به راستی صدا و سیما بعنوان یک دانشگاه عمومی چه جایگاهی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد و چقدر در این مسیر و تولید برنامه های فاخر و اثر گذار توفیق داشته است؟ نیروی انتظامی در طرح جمع آوری مظاهر بی بند و باری و فساد اخلاقی و بدحجابی سازمان یافته! چه نقشی می تواند داشته باشد؟ دولت محترم چه زمینه های حمایتی و فرهنگی را در موضوع  ترویج و جامعه پذیری فرهنگ حجاب و عفاف را می تواند در دستور کار خود قرار دهد؟ مجلس شورای اسلامی چه تلاشی می تواند در زمینه پرکردن خلاهای قانونی مرتبط با حوزه های مختلف عفت عمومی و حجاب بانوان صورت دهد؟ معلمان و مربیان آموزشی و تربیتی در مدارس سراسر کشور چه میزان در عفیف و محجبه نمودن دانش آموزان تاثیر گذار بوده اند؟ اصناف و بازاریان در مبارزه با مظاهر بدحجابی و وارد نکردن پوشش های غیر اسلامی و نیز تولید ارزان و باکیفیت پوشش های ایرانی اسلامی به ویژه چادر برای زنان و لباس های مناسب برای مردان جامعه چه وظیفه ای دارند؟  و  همچنین سایر دستگاههای مسئول ..

این مسئله بنیادین،  تلاشی چند طرفه از سوی مسولین و دولت و مردم را می طلبد. نهاد های مردمی که  مرکز رشد فرهنگ اسلامی ایرانی هستند، همواره مانع تجاوز به این خاک و فرهنگ شده اند، و اکنون نقطه عطفی در گسترش این جریان هستند. لذا میدان دادن به آنها و پشتیبانی صادقانه از آنها دراین هجمه ای که در دوران تاریخی بی نظیر است،  وظیفه هر یک از نهاد ها و مسئولان است.

اجرای  مصوبه 427 که تایید شده مجلس شورای اسلامی است توسط دولت محترم، نه تنها قوای دیگر بلکه هر دستگاه حقیقی  و مجازی را در خدمت این امر مهم به کار می گیرد. قوه قضاییه  را به همکاری با نیروی انتظامی سوق می دهد تا اعمال لازم را در براندازی فساد و بی بند وباری اخلاقی به عمل آورند.

روحانیت معزز  نیز باید قوی تر از گذشته، مصرانه و مستمرانه پیگیر ریشه کنی  بی عفتی در جامعه باشد. قلب تپنده حجاب و عفاف که دژی مستحکم دربرابر بی دینی است. نیاز به تلاش تک تک اعضا این جامعه اسلامی دارد تا بیش از پیش نیروی تهاجم را به بیرون از مرزهای ایمان بکشاند.

ما بسیجیان فرهنگی کشور ضمن گرامیداشت هشتاد و یکمین سالروز شهدای گوهرشاد، و با دفاع از مواضع اسلام، سخنان امام خمینی(ره)، و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)، بر ضرورتِ اقدامِ هماهنگِ همه مسولین، برای کسب نتیجه  ای متناسب با فرهنگ اسلامی­_ایرانی، تأکید ورزیده و از مسولین محترم اجرایی بصورت ویژه خواستاریم طبق بند 3 قانون اساسی که دولت را موظف کرده است «تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی بکار گیرد» به وظیفه خود بطور جدی عمل کنند.

از عموم مردم  به خصوص جامعه فرهنگیان  انتظار داریم همچون گذشته در مقابل این پیشروی رسانه ای ایستاده و زنانشان با چادرهای خود ایثار با رنگی مشکی را در سربرگ اهداف خود قرار دهند. و مردان آنها، سرمه حیا را بر چشمان خود کشیده، تا روحشان علی وار جاده های  يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ  را بپیماید. و اجازه ندهند دستان ناپاک، فضای روحانی و معنوی جامعه اسلامی را به مفاسد اجتماعی آلوده نمایند.

ان شاء الله

بمنّه و توفیقه

نام:
ایمیل:
* نظر: