آخرین اخبار
کد خبر: ۸۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکل‌ها و حضور و سخنرانی آنها در نماز جمعه یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توانیم از آن در راستای ایجاد تنوع و دمیدن یک روح تازه در تریبون‌های نماز جمعه استفاده کنیم.

اسماعیل قزل سفلی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با دانشجویان در خصوص ایجاد فضا و بستر برای صحبت دانشجویان قبل از خطبه های نماز جمعه گفت: پس از دیدار رهبری با دانشجویان در ماه مبارک رمضان چند روز بعد دیدار تشکل‌های دانشجویی شیراز را با آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان داشتیم. در این دیدار همه تشکل‌های همسو و غیرهمسو حضور داشتند که متشکل از 21 نماینده از طیف‌های مختلف سیاسی می‌شدند.

 

وی ادامه داد: در این جلسه مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه طرح بحث شد و آیت الله ایمانی نیز پذیرفتند که برای سال تحصیلی جدید این مطالبه در دانشگاه‌های شیراز عملیاتی شود. قرار است امضایی با دفتر ایشان صورت پذیرد تا دستور این کار به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابلاغ شود.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس یادآور شد: اجرای این طرح فقط به سال تحصیلی جدید منحصر نمی شود و ما طی سال های گذشته نیز این رسم را در دانشگاه‌های شیراز داشته ایم؛ به طور مثال آخرین بار سال گذشته در آستانه 9 دی یکی از دانشجویان به نام هادی رضایی، که مسئول بررسی تحلیل بسیج دانشجویی نیز بود، برای سخنرانی در نماز جمعه حضور پیدا کرد.

 

قزل سفلی خاطرنشان کرد: به خاطر دارم که سخنرانی این دانشجو در نماز جمعه با استقبال مردم و ائمه جمعه روبرو شد و به نظر من این کار در راستای نقش آفرینی عمومی نیز مثمر ثمر خواهد بود. ما در این زمینه تجربه‌هایی را در گذشته داشتیم و خود را برای تجربه‌های جدید آماده کرده‌ایم.

 

وی در خصوص ماهیت اجرای این طرح در نمازهای جمعه استان‌های کشور گفت: یکی از خلاهایی که در مجموعه بسیج دانشجویی وجود داشت که مورد تاکید رهبری نیز بوده، آن است که جامعه دانشگاهی، بسیج دانشجو و طلبه باید منبع جدی سایر اقشار در جامعه باشند. یکی از خلاها برای نقش آفرینی عمومی در سطح جامعه برای بسیج دانشجویی ارتباط از پیش تعیین شده مردم با بسیج بود.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: درست است که طی این سال‌ها سعی کرده‌ایم با اردوهای راهیان نور، جهادی و ... مسیر و خط مشی خود را به جامعه نشان دهیم، اما اینکه موضع‌مان را خیلی محکم مطرح کنیم و از مسئولان مطالبه و صدای مردم را در نماز جمعه و مکان‌هایی همانند آنجا مطرح کنیم، ضعیف عمل کرده‌ایم. این نگاهی که رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکل ها و حضور آنها در نماز جمعه دارند، یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توانیم از آن در راستای ایجاد تنوع و دمیدن یک روح تازه در تریبون‌های نماز جمعه استفاده کنیم.

 

قزل سفلی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه های کشور کم کم داشت به مباحث کلیشه ای که قالبا مسئولان برای ارائه گزارش‌های خود از آن استفاده می کردند تبدیل می‌شد، افزود: در واقع رهبری با تاکید خود در اجرایی شدن این طرح در نمازهای جمعه، می‌خواهند بستری فراهم شود تا جوانانی که هم راستای آرمان‌های انقلاب دغدغه مند هستند، صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند و نیازها و مطالبات به حق آنها را خواستار شوند.

 

وی در ادامه گفت: به نظر من عملی شدن چنین طرحی می‌تواند صدای کف جامعه را خیلی بهتر از قبل شفاف و روشن کند، چرا که تریبون نماز جمعه در حال حاضر یکی از سیاسی‌ترین تریبون‌های کشور است. به همین خاطر بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های انقلابی باید بتوانند نقش آفرینی عمومی خودشان را در سطح جامعه برای بخشیدن روح تازه به نماز جمعه و ایجاد ارتباط بهتر میان مردم و مسئولان ایجاد کند، چرا که وقتی یک جوان انقلابی با شور و حرارت در چنین تریبونی صحبت می‌کند، گوش های بیشتری با اشتیاق تشنه شنیدن حرف‌های او خواهند بود.

 

مسئول ناحیه بسیج استان فارس در پایان سخنان خود اظهار داشت: سخنرانی دانشجویان در نمازهای جمعه باید همراه با یک نگاه هوشمندانه، حکیمانه و خردمندانه همراه باشد و در سخنان آنها مطالبات به حق و مستمر مطرح شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: