آخرین اخبار
کد خبر: ۸۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
دانشجویان خواهر دانشگاه های شیراز:
دانشجویان خواهر دانشگاه های شیراز در بیانیه ای پیرامون عفاف و حجاب اعلام داشتند: قدم به قدم که در سطح این مرز و بوم پا می نهیم آثار سیاست راهبردی اساسی بنیادی غرب یعنی تهاجم فرهنگی را به وضوح می بینیم و حال جای این سوال است که آیا این آثار برای مسئولین و متولیان این امر قابل مشاهده نیست؟
دانشجویان خواهر دانشگاه های شیراز به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کردند، که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
 
«حجاب وقاراست، متانت است ،ارزش گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو واحترام زن است. این رابایدخیلی قدر دانست واز اسلام به خاطر مساله حجاب تشکر کرد. این جزء نعمت های الهی است.»
"مقام معظم رهبری،اردیبهشت91"

برای تسلط بر یک ملت، اشغال نظامی، اشغال سیاسی و اقتصادی هیچگاه به تنهایی پاسخ گو نخواهد بود مگر همراه با نفوذ از دروازه های فرهنگی و زدودن هویت و اعتقادات اصیل یک ملت؛ دشمنان امروز این ملت ماموریت دارند تا هویت و اصالت فرهنگی این ملت را نابود سازند، پس بعید نیست که تمام هم خود را بر مساله حجاب وعفاف زنان که ستونهای خیمه های فرهنگی و انسان سازآن جامعه هستند بگذارند، هجوم به تار و پود جامعه اسلامی با نشانه گرفتن اصالت ها آغاز می شود و با تغییر اعتقادات و تفکرات مردمان این سرزمین ادامه می یابد.

قدم به قدم که در سطح این مرز و بوم پا می نهیم آثار سیاست راهبردی اساسی بنیادی غرب یعنی تهاجم فرهنگی را به وضوح می بینیم و حال جای این سوال است که آیا این آثار برای مسئولین و متولیان این امر قابل مشاهده نیست؟ مسئولینی که وقتی رهبر آن جامعه خود را دغدغه مند این زمینه معرفی می کند همانا رسالت آن ها را چندین برابر می کند.

چگونه در سطح این مرزوبوم قدم می گذارند و در فضای مسموم فرهنگی آن استنشاق می کنند وکوله بارعظیم خود را نادیده می گیرند.

پوشش زنان و مردان این سرزمین روز به روز محوتر و کوتاهتر و چسبان تر می شود، حال آنکه اینان تنها مقصر این وضعیت نیستند، مسئولان این سرزمین و متولیان فرهنگی و اجتماعی، مغازه ها و مراکز مروج فرهنگ موهوم و مسموم بیگانه را نمی بینند و اهتمام جدی برای نظارت بر این واحدهای تولیدی پوشاک وجود ندارد.
 
 بی شک مردم وقتی خسته از پیدا نکردن پوشش درخور و مناسب با فرهنگ بومی می شوند به سمت پوشش های موجود می روند که در واقع همان الگوهای غربی شب ها در رسانه های غربی به تن می کنند تا روزها مردمان این سرزمین برتن می کنند و آن سبک زندگی که باعث حیا زدایی در روابط محرم و نامحرم می شود را ترویج دهد و الگوی جامعه اسلامی خود را فراموش کنند و نعمت بزرگی چون وجود مبارک زهرای اطهر(س)را از یاد ببرند.
 
 حال آنکه وعده حتمی خداوند است که "لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید"با فراموش کردن و احیا نکردن الگوی فاطمی همانا باید منتظر عذابی دردناک در دنیا وآخرت بود و این عذاب چه کسی را سزاوارتر است از آنان که رسالتی در این زمینه به دوش دارند ومتولیان این امر هستند؛ بی شک وضعیت فرهنگی کنونی جامعه یکی از موانع اصلی ازدواج جوانان است،  که امری مهم و توصیه ای جدی رهبر معظم انقلاب است.
 

آیا مسئولین فرهنگی، وزارت ارشاد و ارگانهایی که کلمه فرهنگ را با خود به یدک می کشند پشت بام هرخانه هایی را نمی بینند که  همراه با بشقابی بزرگ پذیرای امواج برخاسته از تفکرات منفور و متزلزل کننده بنیان خانواده و تفکرات اشرافی گری و فمنیستی و اشاعه دهنده فرهنگ برهنگی شده اند؟

آیا آثار این امواج را بر صورت پوشیده از مواد آرایشی، در میهمانی های نامشروع و مخرب درون شهرها و در باغهای اطراف شهرها، درحجم گسترده استفاده از دخانیات نمی بینند؟
 

نتایج برنامه های مدون و راهکارهای موثر! مسئولین فرهنگی را بهتر باید در دادگاههای خانواده و میان آمارهای تاسف برانگیز طلاق و زندانیان جست و جو کرد؛ آمارها زبان به سخن گشودند که درهرساعت 19طلاق در این سرزمین ثبت می شود، این ننگ را شما مسئولین فرهنگی با کدامین راهکارتان از شناسنامه ی کاریتان پاک خواهید کرد؟

مسئولین محترم؛ دادن مجوز به تولید و پخش فیلم های مروج فرهنگ اشرافی گری وبرهنگی غرب، جز فراهم ساختن بلندگوی داخلی برای دشمن نیست، لااقل بیاید صدای رسای آنان نشویم وا اسفا که دراین زمینه هم ما مبلغ فرهنگ آنان شویم.

ای کاش معضلات فرهنگی یا به عبارت صحیح تر ولنگاری های فرهنگی به همین چندخط قابل بیان بود گفتن تمام معضلات فرهنگی نه به فراخور وقت ونه درشان جامعه ی اسلامی و نه بیش از این زیبنده مسئولین است.
 

شایسته است وزارت ارشاد، مراکز آموزشی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، دانشگاه ها، مدارس و مراکز آمرزشی  و تمامی نهادهای دخیل در این امر، در این هفته که مزین به نام حجاب و عفاف است کمی به خود بیایند و در فکر ایجاد یک جبهه عظیم فرهنگی و یک برنامه ی مدون فرهنگی باشند.
 
دلایل علمی و منطقی و اجتماعی آسیب‌های بدحجابی را پیگیری کنند و برای رفع مهجوریت فرهنگ و کار فرهنگی اقدامی عملی کنند، جامعه دینی هیچ گونه تساهل وتسامحی را دراین راستا برنمی تابد و بی اعتنایی در این  راه پسندیده نیست.

بدانیم هرحجابی که کنارگذاشته می شود وهرغفلتی که در امرفرهنگ صورت می گیرد افق جدید وگام بلندی در تسلط استعمارگران برکشورهای اسلامی است وگویی جامعه را برای پذیرش و تسلیم در برابر استعمارگران آماده تر می کند.

گوش کنیم به نوای جاوید پیامبرعظیم الشان اسلام که فرمودند: ^إِذَا لَمْ يَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ يَنْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ لَمْ يَتَّبِعُوا الْأَخْيَارَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ شِرَارَهُمْ فَيَدْعُوا خِيَارُهُمْ فَلَا يُسْتَجَابُ لَهُمْ."

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود.
 
و کدام منکر بزرگ تر از زمینه های فساد و تباهی جامعه اسلامی ودر آخر مسئولین بدانند که هرچه خداوند دستورداده است چه برای مرد وچه برای زن برای ارزش های واقعی ای است که دارند و حتی اگر این مملکت به واسطه ی وسوسه های شیطانی یا دست های استعمارپایمال شود این ارزش ها باید زنده بماند.
نام:
ایمیل:
* نظر: