آخرین اخبار
کد خبر: ۸۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز:
جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز نسبت به اتفاقات اخیر در کشمیر و سکوت دستگاه دیپلماسی واکنش نشان دادند.
متن نامه به شرح زیر می باشد:

خداوند متعال در قرآن می فرماید :(وَضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّهُ وَالْمَسْکَنَهُ وَبَآؤُوْاْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُواْ یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَلِکَ بِمَا عَصَواْ وَّکَانُواْ یَعْتَدُونَ) (و بر آن ها ذلّت و خواری مقدّر گردید، و چون دست از ستمکاری و عصیان برنداشته و به آیات خدا کافر می گشتند و انبیاء را به ناحق کشتند دیگر بار به خشم و قهر خدا گرفتار شدند) – آیه ۶۱ سوره بقره. 

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جناب اقای دکتر محمد جوادظریف سلام علیکم 
دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در برهه های مختلف برای ضربه زدن به انقلاب ها و جنبش های اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند و در هر مقطعی به طرق و ترفندهای مختلف سعی در انحراف و استحاله و کم اثر جلوه دادن آن در اذهان عمومی مردم منطقه و جهان نموده اند.

نشست اخیر گروهک تروریستی منافقین با سران رژیم آل سعودی در کشور فرانسه افشاگر دست های بهم فشرده کشورهایی هست که رفت و آمد به ظاهر اقتصادی آنها به کشور ایران در دوران پسابرجام پر رونق شده است.

تروریست های دست نشانده انگلیس و مزدوران اجاره ای آمریکا که هر دو در نقطه کودک کشی  مشترکند این بار برای مقاصد و نقشه های شومشان تحت حمایت قاطع دولت فرانسه همایش برگزار میکنند و متاسفانه اقدام قاطعی از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این مورد شکل نمیگیرد و از این بابت مورد شکایت و گله ما دانشجویان انقلابی می باشد.

جناب آقای دکتر ظریف خط و مرز نظام جمهوری اسلامی ایران با گروهک های تروریستی همچون منافقین، داعش، جبهه النصره و تکفیری ها کاملا مشخص است، اما نکته ای که در گرد و غبار سیاسی این روزها کمرنگ شده است خط و مشی نظام با دولت هایی هست که مراوده های اقتصادی ما با آنها زیاد به چشم میخورد.
حتما در ذاکره اتان هست که جندی پیش در همین کشور فرانسه کاریکاتور موهن پیامبر اکرم (ص) انتشار یافت ، حتما در خاطرتان هست که نماینده دولت فرانسه بود که در مذاکرات هسته ای نقش پلیس بد را بازی کرد و قطعا نقش بی بدیل فرانسه را در جنگ تحمیلی و کشتار مردم مظلوم کشورمان را به یاد دارید.
شما در شرایطی از بهبود روابط با فرانسه ابراز خرسندی می کنید که این کشور شمشیر بر دشمنی با جمهوری اسلامی و جنبش های اسلامی منطقه کشیده است.چطور ممکن است دولتی که شرط برداشتن حجاب در محل سفارتخانه را برای صدور ویزا به اجرا گذاشته است به فکر شغل جوانان این مرز و بوم باشد که رئیس جمهور ما از آن سخن به میان می آورد.
جای گلایه بسیار است و اگر نبود اقدام منفعلانه شما در برابر دولت فرانسه، دست به قلم نمی شدیم برای شکایت. چه آنکه ان شاءلله مردم به وقت مقتضی پاسخ این سیاستهای غیر منطبق بر احکام اسلام و منویات امام خمینی(ره) و رهبر عزیز انقلاب را خواهند داد تا یادتان باشد که دیپلماسی بالاتر از دفاع از اسلام و نبی مکرم آن و حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری و ملت ایران نیست.
تشکل های امضا کننده نامه:
بسیج دانشجویی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز
بسیج دانشجویی دانشجویان  دانشگاه آزاد صدرا
بسیج دانشجویی دانشجویان  علمی کاربردی شیراز
بسیج دانشجویی دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: