کد خبر: ۸۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس:
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ اجباری مبنی بر انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نیست، گفت: هر کسی که اعتراضی در خصوص هدایت تحصیلی دارد و منطقی و معقول باشد، پاسخ داده خواهد شد.

محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: جلسه امروز این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارتخانه در خصوص هدایت تحصیلی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دغدغه‌های مردم در خصوص هدایت تحصیلی را به وزیر آموزش و پرورش انتقال دادیم که مقرر شد تا آموزش و پرورش بررسی لازم در خصوص مشاوران و موضوع هدایت تحصیلی را انجام دهد.

بیرانوند با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص هدایت تحصیلی وجود نداشت و فقط دغدغه‌های مردم را به وزیر اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که نسبت به هدایت تحصیلی فرزندانشان اعتراض دارند می‌توانند به مدارس یا مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی گفت: برنامه‌های مختلف سند تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه بر توازن بین رشته‌ها تأکید دارد و در سال تحصیلی آینده نخستین ورودی دانش‌آموزان به پایه دهم پس از اجرای نظام آموزشی 6.3.3 را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه تعیین رشته بیش از علایق و سلایق موضوع بازار کار نیز سهم عمده‌ای خواهد داشت، تصریح کرد: رشته علوم تجربی بازار خوبی دارد و بچه‌ها نیز علاقه بسیاری به انتخاب رشته تجربی دارند اما در این رشته محدودیت وجود دارد و قرار است که توازن بین رشته‌های تحصیلی نیز برقرار شود.

وی اضافه کرد: اگر هدایت تحصیلی بر اساس توازن رشته‌ها نباشد و با توجه به سلیقه و ذوق دانش‌آموزان انتخاب شود، آسیب رسان خواهد بود اما در مجموع هر کسی که اعتراضی در خصوص هدایت تحصیلی دارد و منطقی و معقول باشد پاسخ داده خواهد شد.

بیرانوند با ذکر مثالی در خصوص انتخاب رشته گفت: اگر فردی نمره درس ادبیاتش 20 و نمره درس علوم آن 18 باشد حتما باید به سمت رشته ادبیات و علوم انسانی سوق داده شود البته در هدایت تحصیلی هیچ اجباری وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند حتی اولویت دوم خود را انتخاب کنند زیرا اجباری در کار نیست.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی گفت: سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مدارس غیردولتی برای هیچ فرد و هیچ جای خاصی وجود ندارد و اجباری برای ثبت نام اولیا در مدارس غیردولتی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: