کد خبر: ۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با تأكيد بر جذب اساتيد مومن، متعهد و متخصص گفت:‌ تمامي فرآیندهای ارتقا و جذب اعضای هیات علمی از هیات اجرایی جذب می­گذرد.

به گزارش بسیج اساتید فارس,به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع­رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر حسين بلندي در نشست هيات­هاي اجرايي جذب كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن برگزار شد، اظهار كرد: تربیت نیروی انسانی یکی از مهم­ترین اولویت­ هاست و امروز مدیریت منابع انسانی یک معیار مهم است.

وي به تحريم ايران از سوي كشورهاي ديگر اشاره و تصريح كرد: شرایط امروز و جهت­ گیری­ ها به سمتی است که باید از اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم و اقتصاد مبتنی بر هر چیزی به جز نفت، مورد توجه است.

بلندي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كه اساتيد، فرماندهان جنگ نرم و دانشجويان، افسران اين جنگ هستند، گفت:‌ جذب اساتید کارآمد، خلاق، متعهد، متخصص و خدامحور از اولویت­هاست.

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه تربيت نيروي انساني تنها با آموزش امكان­پذير است، افزود: هر چه پيش مي­­رويم دانشگاه­ ها از نظريه ­پردازي به سمت توليد علم و فناوري حركت مي­ كنند و مهم­ترين ركن اين تلاش و فرآيند، اعضاي هيات علمي هستند.

 وي تأكيد كرد:‌ افرادی جذب دانشگاه آزاد اسلامي می­شوند که  پاسخگویی به تمام نیازها و الزامات کشور را به دوش بکشند.

بلندي با تأكيد بر اينكه اعضاي هيات علمي نبايد از آموزش، پرورش و تعليم غافل شوند، افزود: يك عضو هیات علمی باید انسانی متعهد ، متدین، پیرو ولایت فقیه، خودباور و پایبند به اصول و برنامه­های تدوین شده کشور باشد.

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: فردي را باید به عنوان استاد جذب کنیم که علاوه بر  آگاهی و  درک، به نظام  دلبستگی  داشته باشد.

وي دانش ­افزايي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: بايد  افرادی را جذب کنیم که از تخصص بالا و توانایی­های ويژه برخوردار باشند.

بلندی درباره ارتقاي اعضاي هيات علمي خاطر نشان كرد: هرگونه گزارش تبدیل وضعیت باید تا اول شهریور 92 ارائه شود و تمامی تبدیل وضعیت­ ها در وضعیت اجرایی جذب باید صورت گیرد .

وي ادامه داد: تمامی مربیان حائز شرایط برای ارتقا به مرتبه بالاتر، موظف­ اند تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی را از هیات­های جذب بگیرند.

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه آینده علمی دانشگاه، جذب و ارتقاي اساتید در هیات­های  اجرایی جذب در 31 استان کشور انجام مي­ شود، گفت:‌ یکی از اقدامات مهم و عملیاتی در بحث هیات علمی، تعیین تکلیف و برنامه­ ریزی اعضای هیات علمی با مرتبه مربی بوده است به طوریکه تمام کسانی که مربی دانشگاه آزاد اسلامی هستند بدون در نظر گرفتن شرط سنی،‌ مسوولیت اجرایی و تدریس در واحد محل خدمت، در صورت اخذ پذیرش در دوره دکترا بورسیه اين دانشگاه می­شوند.

بلندي با اشاره به اینکه حق التدریسی­ ها باید دارای تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی  باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي دارای 27 هزار و 552 نفر عضو هيات علمي تمام وقت ، هزار و 902 عضو هيات علمي نیمه وقت و بیش از 50 هزار مدرس حق التدریس است.

وی با اشاره به اینکه تایید  صلاحیت­ های علمی و عمومی اعضای هیات علمی گروه معارف به عهده معاونت دفتر نهاد مقام معظم رهبری است، گفت: تمامی جذب­ها در دانشگاه آزاد اسلامي بر اساس طرح جامع آموزشی و جذب استانی صورت می­گیرد و شورای گسترش در اختیار هیات امنای استانی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: