کد خبر: ۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به بهانه در پیش بودن هفته دفاع مقدس؛
در فلسفه وجودی ضرورت دفاع در اسلام مجاهد راه حق می کوشد تا معنویت دینی را با عقلانیت بشری پیوند داده و با روحیه جهادی و انقلابی مقام بندگی را تجلی ساز عمل زیبای خود در عرصه های دفاعی نماید.

وقتی با فراموشی دین جهادی و انقلابی مکتب امام (ره) تحریف می شود، غارتگران بیت المال و هجوم آورندگان به ارزش های انقلاب را ذخائر انقلاب می نامند!!!

در فلسفه وجودی ضرورت دفاع در اسلام مجاهد راه حق می کوشد تا معنویت دینی را با عقلانیت بشری پیوند داده و با روحیه جهادی و انقلابی مقام بندگی را تجلی ساز عمل زیبای خود در عرصه های دفاعی نماید.

اما رمز ماندگاری انقلاب در قامت اسلام و دفاع از ارزش ها در چیست؟

در دین مبین اسلام، ماهیت دفاع در برابر مستکبر متجاوز گر، انقلاب می بایست سه ویژگی داشته باشد تا هم ادای تکلیف شده باشد و هم ماندگاری آن تثبیت گردد، این ویژگی ها عبارتند از: - معنویت - عقلانیت -روحیه انقلابی و جهادی

زیبا ترین عرصه دفاع دراسلام ، عاشورا است

عاشورا در کربلا به بهترین وجه این سه ویژگی را عینیت بخشید و در تاریخ بشری خود را جاودانه ساخت و توانست در یک نیم روز تمام جهان بینی اسلامی را به انسان هدیه نماید و فقر انسان را در محتوای تربیت با واسطه گری از سوی خداوند متعال جبران نماید.

روحیه انقلابی و جهادی از ادبیات قرآنی است که در مقابل با استکبار قوام دهنده آن دو مفهوم پر معنی دیگر (معنویت و عقلانیت) است.

به یقین آنچه موجب جاودانگی بنیان گزار انقلاب اسلامی در روح و جان جهانیان شده است همین ادبیات انقلابی و جهادی ایشان نهفته است که در تمام عملکرد اجتماعی و حکومتی ایشان متجلی است، ایشان می فرمایند: تمام قدرت ها و ابر قدرت ها کمر به نابودی ما بسته اند و اگر ما دست بسته بمانیم قطعا با شکست مواجه خواهیم شد . ما باید حساب مان را سریعا با قدرت ها و ابر قدرت ها یک سره کنیم و به آنها نشان دهیم که با همه ی گرفتاری های مشقت بار با آنان برخورد مکتبی می کنیم. ما قدرت اسلام را به همه ابر قدرت ها خواهیم فهماند.

این برخورد مکتبی با استکبار در فقه دین، فلسفه وجودی دفاع مقدس است. اساس سه ویژگی فوق راهبرد دفاع در اسلام در مقابل با دنیای استکبار و الحاد است.

و اما در این زمان، کوشش کنیم؛

- کج فهمان داخلی با شعار دین رحمانی، دین جهادی را مغفول ننمایند.

- با شعار صلح دوستی ذلیلانه در برابر استکبار صلابت حزب الله بر جهان را محکوم نسازند.

- حقیران در برابر زور گویی های استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار، ترس و نفسانیت خود را به عقلانیت تعریف نکنند.

- غارتگران بیت المال و هجوم آورندگان به ارزش های انقلاب را ذخائر انقلاب ننامند و خادمان انقلاب نخوانند.

و این در حالی است که ذخائر واقعی انقلاب و اسلام، مجاهدان عرصه دفاع جانانه از هویت اسلام واقعی در صحنه های جهادی با تکفیریان و مستکبرین هستند آنان که لرزه بر جان آمریکای جنایتکار و حامیان داخلیش انداخته است.

امروز ذخائر انقلاب سردار سرفراز و بصیرمان سردار قاسم سلیمانیست، امروز ذخائر انقلاب سید شجاع، سید حسن نصرالله است، امروز ذخائر انقلاب شیخ عیسی قاسم است. اینان تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و نایب بر حقش امام خامنه ای عزیز هستند ذخائر اینان هستند و نه دغل پیشگان و دزدان حقیر بیت المال و حامیانشان !!!

به هوش، هنوز آوای شوم ابلیس شنیده می شود که عده ای می خواهند با شعار عوام فریب حفظ مصلحت، انقلاب را تاکسیدرمی کنند تا از انقلاب امام خمینی کبیر(ره) بجای مفهوم اصیلش فقط فرمش و از مغز معرفتی انقلاب اسلامی فقط قشرش بماند حال آن که نایب بر حق آن امام وارسته و مجاهد نستوه، فرزند راستین و سلاله پاک نبوی امام خامنه ای عزیز ما را به روحیه انقلابی و ماندگاری انقلاب دعوت می کنند و تحریف مکتب امام را تحریف انقلاب می خوانند.

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس

شهریورماه 95

نام:
ایمیل:
* نظر: