کد خبر: ۹۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
وی ادامه داد: انگیره نفوذ ساختاری و فردی در کشور با هدف هضم و تصرف ادراک مردم و مسئولین به صورت دامنه دار صورت می گیرد که از طریق تغییر نگرش، محاسبات و عمل در راستای منافع غرب انجام می شود.
دکتر شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در جمع مدیران فرهنگیِ بسیج فرهنگیان سراسر کشور در مشهد با بیان این که مفهوم جهادکبیر از مفاهیم قرآنی ست که رهبر انقلاب چندی پیش آن را وارد ادبیات سیاسی کشور کرده است، گفت: جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمن(کفار و مشرکین) و ایستادگی در برابر آنها از طریق پیروی از الگوی اسلامی است.

وی افزود: بر اساس امر به جهاد کبیر مسلمانان وظیفه دارند تا به وسیله معارف اسلامی علیه دشمن فعالیت فرهنگی و تبلیغاتی انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به دسته بندی اسلامی جهاد به سه نوع بیان کرد: البته به یک معنا ما دو نوع جهاد که همان دسته بندی معروف جهاد اکبر و اصغر است را داریم و جهاد کبیر ذیل جهاد اصغر طبقه بندی می شود.

رمضانیان به هدف طرح بحث جهاد کبیر از سوی رهبر انقلاب پرداخت و تصریح کرد: این مسئله به دلیل تغافل و جدی نگرفتن دشمن، تعامل با دشمن با هدف هضم و تهاجم دشمن با هدف حذف صورت گرفت.

وی ادامه داد: انگیره نفوذ ساختاری و فردی در کشور با هدف هضم و تصرف ادراک مردم و مسئولین به صورت دامنه دار صورت می گیرد که  از طریق تغییر نگرش، محاسبات و عمل در راستای منافع غرب انجام می شود. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با بیان این که در سال 91 برنامه دشمن از طریق تحریم برای پیروزی در انتخابات بود، توضیح داد: فشار انتحاری بر مردم، سخت شدن زندگی، خسته شدن مردم، تحریک برای ایستادن مقابل نظام، وادار کردن مسئولین عالی نظام برای تغییر محاسبات، اختلاف و شکاف بین مسئولین، ایجاد بی اعتمادی در مردم نسبت به مسئولین و نهایتا القای گزینه سازش با غرب بود. وی افزود: بعد از 37 سال و بعد از فراز و فرودهای فراوان و جنگ و فشار های اقتصادی و اجتماعی و هجمه فرهنگی برخی تنها راه برون رفت از معضلات را تبعیت از دشمن و سازش می دانندو در این مسئله حق و باطل را ممزوج کرده اند که جز با برهان و روشنگری و تبیین الگوی اسلامی نمی توان با آن مقابله کرد. رمضانیان ضرورت های طرح مسئله جهادکبیر را برشمرد و گفت: لازم است که ما مبانی خود را در زمینه های عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، رشد فکری و فرهنگی و سیاست اسلامی  در مقابل الگوی اقتصاد لیبرالی، الگوی هرزگی و فرهنگ هالیوودی و الگوی سیاست تزویر و حیله بیان کنیم تا در این زمان بتوانیم در جنگ نرم بر دشمن فائق آییم. وی در ادامه افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی که اکنون کنار گذاشته شده است به راحتی می تواند جایگزین اقتصاد سرمایه داری شود و فرهنگ غنی ما با اصالت معنویت و ابزار دانستن مادیات باید در حوزه فرهنگ جایگزین فرهنگ غربی شود و در حوزه سیاست به جای پیروی از الگوی غربی باید از الگوی سیاسی اسلامی با تکیه بر مفاهیم عدالت و مقابله با ظلم استفاده کرد تا جهاد کبیر تحقق یابد. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به زمینه های تحقق جهاد کبیر در حوزه هنری و اجتماعی گفت: پیروی نکردن از الگوی هنری هالیوودی و غربی سود محور و جایگزینی الگوی هنر اسلامی که در آن هنر جلوه ای از زیبایی در خدمت فطرت و انسانیت است و در حوزه اجتماعی نیز پیروی نکردن از الگوی غربی که در آن خانواده از بین رفته و ارتباطات آزاد جایگزین آن شده و الگو قرار دادن سبک زندگی اجتماعی اسلامی و توجه به خانواده و صله رحم پیشنهاد می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: