کد خبر: ۹۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
سری دوم/
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس پیام هایی با عنوان «هویت مستقل» برگرفته از تعالیم هستی بخش اسلام را به جامعه مخاطب ارائه نموده است.

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس پیام هایی با عنوان «هویت مستقل» برگرفته از تعالیم هستی بخش اسلام را به جامعه مخاطب ارائه نموده است. در ادامه سری دوم این مجموعه را با هم می خوانیم.

"ما چگونه نسلی می خواهیم پرورش دهیم؟ اولین موردی که لازم است برای دانش آموز خودمان در نظر بگیریم این است که در او هویت مستقل ملی و دینی به وجود آوریم. هویت مستقل وقتی بود، فرهنگ مستقل معنا پیدا میکند."

بیانات امام خامنه ای در جمع فرهنگیان در اردیبهشت ماه 95


هویت 1: هویت مستقل می خواهد جامعه را عزتمدار تربیت کند. نونهالان و نوجوانان را جوری تربیت کند که دنبال سیاست مستقل، فرهنگ مستقل، اقتصاد مستقل و از همه مهمتر دنبال فکر مستقل از بیگانه باشند. به نظر شما در حال حاضر آموزش و پرورش ما چگونه دانش آموزان را تربیت می کند؟ آیا آینده سازان کشور را متفکر فعال در برابر بیگانه پرورش می دهد و یا ...؟


هویت 2: هویت مستقل تولید اقتدار می کند. انسان با هویت نه ظلم می کند و نه ظلم پذیر است. هویت دینی انسان ها را کامل و جامع براساس دو اصل استقلال ملی و دینی تربیت می کند. انسان با هویت در یک ملت زندگی می کند ولی در تمام ملت ها تاثیر گذار است. به نظر شما نقش آموزش و پرورش در پرورش انسان کامل به چه میزان است؟ فاصله عملکرد آموزش و پرورش کنونی با آرمان های اسلامی در تربیت چه مقدار است؟


هویت3 : هویت مستقل جریان ساز و تمدن ساز است. تولید علم و فرهنگ تعالی بخش می کند تا شریعت در جامعه جاری شود. فرد با هویت خداوند را عبادت می کند تا او را اطاعت کند. به نظر شما هم اکنون جایگاه آموزش و پرورش و به ویژه معاونت پرورشی در جریان سازی فرهنگ دینی کجاست؟ هم اکنون دانش آموز ایرانی مهارت فکری و اعتقادی جهت دفاع از اسلام را آموخته است؟


هویت4 : انسان با هویت مستقل نقطه مقابل خود کم بینی و سرخوردگی در برابر بیگانه است. در ادبیات قرآنی انسان با تلاش، نظم و برنامه ریزی بی وقفه می تواند با توان داخلی رشد و تکامل یابد. هویت مستقل یک جریان معرفت دینی در توسعه است. به نظر شما هم اکنون جهت کلی آموزش و پرورش به سمت تامین منافع مادی و معنوی فرد و جامعه می باشد؟ جایگاه آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی در کجاست؟


هویت 5: انسان با هویت مستقل توحید محور است، عقیده به وحدانیت خداوند دارد و شرک در ایشان راهی ندارد. خواه شرک عقیدتی باشد یا شرک سیاسی، شرک اقتصادی باشد یا شرک معرفتی. انسان با عقیده با توکل بر خداوند به نصرت الهی اطمینان دارد. به نظر شما هم اکنون آموزش و پرورش اعتماد و توکل به خداوند را در دانش آموز تبدیل به باور و اخلاق نموده است؟ و یا باور های ارزشی دانش آموزان ما در مبانی فکری دیگر است؟


هویت6: هویت مستقل اخلاق مدار است و اخلاق را به معنویت پیوند می دهد تا انسان به سمت خداوند حرکت کند. هدف نهایی نفع کلی انسانیت است و نه یک طبقه خاص از انسان. به نظر شما هم اکنون نسبت تعلیم و تربیتی که آموزش و پرورش به دانش آموزان ارائه می دهد با اخلاق اسلامی چیست و زاویه اختلاف چقدر است؟ آیا دانش آموزان ما اخلاق مدار تربیت می شوند؟


هویت7: هویت مستقل برگرفته از مفهوم عدالت است. عدالت یعنی تحرک استعدادها در خلق فرصت های برابر برای تمام انسان ها. به نظر شما هم اکنون در آموزش و پرورش عدالت آموزشی قابل لمس است؟ آیا دانش آموزان جهت بروز استعداد های خود فرصت برابر دارند؟ و روند کلی آموزش و پرورش به سمت استقرار عدالت آموزشی است؟


هویت8: هویت مستقل با فطرت بشری و جهانبینی الهی ارتباط مستقیم دارد و برای انسان تکلیف،تعهد و مسئولیت ایجاد می کند. در هویت مستقل انسان جریان ساز است و در تحولات اجتماعی ساکت و منفعل نیست. به نظر شما هم اکنون محصول نهایی آموزش و پرورش انسان کامل است؟ آیا دانش آموزان به خودکفایی همه جانبه کشور می اندیشند یا امیدشان به فکر و تولید دیگران است و صرفا تقلیدی پرورش می شوند؟


هویت9: هویت مستقل پیشرفت محور است، پیشرفت در اعتماد به نفس، پیشرفت در امنیت اخلاقی، پیشرفت در اخلاق و معنویت . پیشرفت باید در سایه عدالت باشد. پیشرفت بدون عدالت می شود برابری در عقب ماندگی و فقر. به نظر شما هم اکنون محصول نهایی آموزش و پرورش دانش آموز پیشرفته فکری و اخلاقی می باشد؟ و یا فقط در فکر تقلید و کپی سازی از دست بیگانگان است؟!


هویت10: در هویت مستقل پیشرفت همه جانبه است، مادی و معنوی. پیشرفت علمی و اخلاقی. در این فرایند به انگیزه های روزافزون نونهالان و نوجوانان جامعه به سمت اخلاق والای پاک انسانی بسیار اهمیت داده می شود. به نظر شما هم اکنون عملکرد آموزش و پرورش تامین کننده منافع مادی و معنوی فرد و جامعه می باشد؟ نسبت بین دوگانگی تربیت دینی و تربیت مدنی دانش آموزان به چه اندازه است؟ سهم معاونت پرورشی در تربیت دینی دانش آموزان چه مقدار است؟


نام:
ایمیل:
* نظر: