آخرین اخبار
کد خبر: ۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان فارس:
دبیر ستاد اربعین دانشگاه هیان فارس افزود: مقرر شده تمامی کارهای مربوط به اردوی دانشجویی اربعین چه در عراق و چه در ایران، با مدیریت و نظارت سازمان بسیج دانشجوئی وبسیج دانشجوئی استان انجام شود.
میلاد بصیرت،دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان فارس با بیان این که بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای سفر پیاده روی اربعین، دانشجویان از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه بر اساس نمودار توجیهی و دریافت و تکمیل فرم تعهد نامه و ثبت در دفاتر اسناد رسمی می توانند نسبت به اخذ مجوز خروج اقدام نمایند، گفت: عزیزانی که بعنوان ضامن، در دفتر اسناد رسمی ضمانت دانشجویان را انجام می دهند نمی توانند تا بعد از بازگشت دانشجو از کشور خارج شوند. دانشجویان پس از بازگشت از سفر کربلا می بایست حتما از طریق بسیج دانشجویی نسبت به ثبت ورود خود در سیستم نظام وظیفه اقدام نمایند در غیر این صورت تا زمانی که ورود خود را ثبت نکرده باشند، ممنوع الخروج خواهند بود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که بر این اساس مجوز خروج دریافت می کنند، در صورتی که به سفر اعزام نشوند می بایست مراتب را از طریق بسیج دانشجویی به نظام وظیفه اعلام نمایند، در غیر اینصورت تا یک سال ممنوع الخروج خواهند شد. دانشجویان به هیچ عنوان نیازی به حضور در نظام وظیفه استان ندارند و صرفا بر اساس هماهنگی با بسیج دانشجویی استان پیگیر کار خود باشند.

دبیر ستاد اربعین  دانشگاه هیان فارس افزود:  مقرر شده تمامی کارهای مربوط به اردوی دانشجویی اربعین چه در عراق و چه در ایران، با مدیریت و نظارت سازمان بسیج دانشجوئی وبسیج دانشجوئی استان انجام شود.

بصیرت اضافه کرد: چهار مرز خروجی برای عراق وجود دارد که دو مرز پرتردد آن یعنی شلمچه و چزابه در خوزستان واقع شده است؛ لذا پیشنهاد شده که ۷۰ درصد دانشجویان را از این دو مرز در خوزستان عبور دهیم؛ زیرا خروج از سایر مرزها مشکلاتی را در پی دارد.

دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین استان فارس، استفاده از دانشجویان مسلط به زبان های عربی، انگلیسی و اردو جهت برقراری ارتباط در کشور میزبان را، یک پیشنهاد راهبردی و لازم دانست.

وی با تاکید بر اینکه کارها به صورت یکپارچه و در قالب «ستاد اربعین دانشگاهیان » انجام شود، تصریح کرد: در کشور عراق تمام فعالیت ها با عنوان «شباب رضوی» انجام می شود و این نام در عراق به ثبت رسیده است.

دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین در خصوص مجوز خروج دانشجویان از مرز نیز گفت: مقرر شده تا با هماهنگی سازمان نظام وظیفه و وزارت کشور، خروج از مرز برای دانشجویان بدون پرداخت وثیقه انجام گیرد.

بصیرت افزود :مدیریت وبرنامه ریزی های ستاد اسکان دانشجوئیان درکربلا که توسط سازمان بسیج دانشجوئی پیش بینی روزانه 10 هزار نفراسکان درکربلا گردیده است باهماهنگی های دانشجویان گروه جهادی شهیدچمران فارس هماهنگ می شودودراین زمینه خادم افتخاری متخصص میپذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: