آخرین اخبار
کد خبر: ۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
در سال ۹۵ صورت می گیرد؛
دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان فارس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال بیش از۱۷۰۰ نفر دانشجوی زائر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس را جهت پیاده روی اربعین به کربلا اعزام خواهیم کرد.
میلاد بصیرت، دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان فارس گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال بیش از۱۷۰۰ نفر دانشجوی زائر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس را جهت پیاده روی اربعین به کربلا اعزام خواهیم کرد.


وی افزود: تا کنون نزدیک به ۱۳۰۰ نفر اقدام به مجوز خروج از کشور بصورت های کاروانی و انفرادی اقدام کرده اند.


دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان فارس تصریح کرد: شش گروه جهادی در قالب های موکب و خادم جهت خدمت رسانی پزشکی، بهداشتی، اسکان و فرهنگی اعزام صورت گرفته هماهنگی لازم با نهاد رهبری دانشگاه ها برای سهولت خروج دانشجویان و تسریع روند اجرا در گرفتن گذرنامه، ثبت نام در سایت سماح و مجوز خروج دانشجویان صورت گرفته است.

 

بصیرت با بیان اینکه خروج دانشجویان به صورت فردی ممنوع است، تصریح کرد: متقاضیان باید به صورت تیم های ۵ نفره به بالا در سایت سماح ثبت نام کنند و از تاریخ 12 آبان به مدت یک ماه فرصت دارند به کشور باز گردند.

 

وی افزود: دانشجویان باید ورود خود را به کشور در اسرع وقت به بسیج دانشجویی استان اطلاع دهند تا مشکلات قانونی برای خودشان و ضامن به وجود نیاید.

 

دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان فارس با بیان اینکه مرجع پاسخگویی به پرسش های دانشجویان، بسیج دانشجویی استان می باشد و به هیچ عنوانف دانشجویان به نظام وظیفه مراجعه نکنند، گفت: تدارکات لازم جهت اسکان، حمل نقل و غذا صورت گرفته است که  با راه اندازی سامانه «سقا» این خدمات در اختیار دانشجویان جهت تسهیل در اعزام به اربعین قرار خواهد گرفت.

 

بصیرت یاداور شد: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته در ستاد دانشجویی‌ اربعین استان اعزام دانشجویان از شیراز و برگشت دانشجویان ازمرز تا شیراز به عهده دانشگاه هاست.

 

وی با اشاره به اینکه غیبت دروس دانشجویان در زان اربعین نادیده رفته خواهد شد و جزو غیبت کلاسی محاسبه نخواهد شد، گفت: از تاریخ ۱۰ ابان ماه تا چهارم آذرماه در کربلا نجف و در مرز زمینی چزابه نماینده ستاد اربعینی دانشجویی فارس مستقر است تا در جهت هماهنگی های خارج از کشور و درون کشور با مشکل مواجه نباشند.

 

دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان فارس گفت: همایش زائران اربعین قبل از اعزام در دانشگاه شیراز و با حضور دو نفر از سخنرانان مطرح کشوری برگزار خواهد شد.

 

بصیرت تصریح کرد: بسته فرهنگی و بسته بهداشتی ویژه زائران هم توسط دانشگاه علوم پزشکی و ستاد عتبات عالیات  نهاد رهبری در دانشگاه شیراز تهیه و به زائران داده خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: