کد خبر: ۹۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:
شعبانعلی رمضانیان گفت: استکبارستیزی، هم در متون و محتوای درسی باید وجود داشته باشد، هم باید معلمان استکبار ستیز تربیت شده باشند و هم بر فضای تحصیل این اصل حاکم باشد و همه عوامل آموزشی باید توامان برای این منظور سامان داده شود متاسفانه چیزی که امروزه ما شاهد آن هستیم خلاف این است.

دکتر شعبانعلی رمضانیان، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با گرامی داشت این ایام و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، در خصوص لزوم تداوم استکبارستیزی 37 سال پس از انقلاب گفت: تا زمانی که موجودیت و خوی استکبار تداوم داشته باشد؛ عقلا,وشرعاً باید استکبارستیزی نیز ادامه داشته باشد. مستکبران که حیات خود را در چپاول ثروت و ریختن خون مردم جهان می دانند، همچنان بر خوی ایام استعماری باقی مانده اند و دشمنی با آنها برای جلوگیری از غفلت جامعه و پیشگیری از وقوع جنایت و وارد آمدن خسارت، ضرورت دارد.

وی افزود: یادآوری تبعید حضرت امام(ره) درسال 43، به خاک و خون کشیدن دانش آموزان و دانشجویان درسال 57 و تسخیر سفارت امریکا که به واقع لانه جاسوسی آمریکا، علیه ملت ایران بود، نمادونشانه ای است از هزاران  جرم وجنایت امریکا علیه ملت مظلوم ایران است و کینه توزی  امریکا را به عنوان دشمن اصلی مردم ایران تبیین می کند.

رمضانیان، با ذکر این نکته که نماد استکبار نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان امریکاست، ادامه داد: در هر کجای جهان منافع و امنیت مردم تهدید می شود؛ همچنان پای این دولت مستکبر در میان است و بررسی این 37 سال پس از انقلاب هم نشان می دهد دولت امریکا، نه تنها در ظلم و استثمار منافع مردم ایران تغییر رویه نداده است؛ بلکه اقدامات او شدیدتر و بدتر شده است و بر همان هدف نابودی کشور و انقلاب ما باقی مانده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص تغییر استراتژی امریکا، با همان هدف نابودی انقلاب اسلامی، توضیح داد: امریکا در سال های اخیر با همان هدف و دشمنی سابق برای اقناع افکار سهل و ساده اندیش تغییر رویه داده است اما با خباثت سابق هرعملی برای جلوگیری از رشد ایران انجام می دهد و بعد از برجام نیز دست از این دشمنی برنداشته و برای سلب منافع مردم ایران دست به هر کاری می زند و همچنان در قالب استراتژی جدید تعاملی، تنها هدفش از بین بردن نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به صحبت برخی افراد برای لزوم تعامل با دنیا، بیان داشت: همه ما قائل رابطه با دنیا هستیم ونمی خواهیم باهیچ ملتی رابطه نداشته باشیم ، اما ما با کشوری که همواره در صدد دشمنی و نابودی ماست؛ چگونه تعامل داشته باشیم؟ آیا اصرار بر این ارتباط نشانه ساده اندیشی نیست؟ برخی افراد تغییرلحن وقول وقرارهای روی کاغذ آمریکا را؛ نشانه تغییر رفتار امریکا عنوان می کنند در حالی که اگر امریکا دست از دشمنی برداشته بود باید تمام اموال بلوکه شده  ما را برمی گرداند و همه موانع را ازسرجامعه اسلامی برمی داشت. آیا تغییر رفتاری صورت گرفته است؟ جنگ افروزی امریکا دراطراف ایران ،درعراق ،سوریه و یمن و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم منطقه وتداوم دشمنی با ایران وهمه کسانی که به نوعی درل در گروایران دارند همه نشانه های بارز عدم تغییر رفتار این کشور است. و ظاهر آراسته این کشور در برخی تعاملات نشان دهنده تلاشش برای فریب اذهان است و هرگز تغییر رفتاری در این دولت استکباری دیده نشده است.

رمضانیان ادامه داد: تغییر رفتار جزئی امریکا و صحبت از برجام های 1 تا 7 نشان دهنده تلاش این کشور برای نابودی توان دفاعی ایران استحاله نظام جمهوری اسلامی و دست کشیدن ما از آرمان هاست .

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، گروه هایی که به بزک امریکا می پردازند و دشمنی های آن را نادیده می گیرند به سه دسته تقسیم کرد و توضیح داد: دسته ای ازانقلابی های سابقند که امروز خسته شده اند، دسته ای پیش از این نیز از ریشه، از خودبیگانه و شیفته امریکا بودند اما به دلیل اقتضای زمان، منافقانه این خصوصیت را کتمان می کردند و عده ای نیز حقیقتا شناخت و آگاهی در خصوص ماهیت واقعی امریکا ندارند و به دلیل این جهل، فریب ظاهرسازی ها و تبلیغات را می خورند.

وی افزود: برخی نگاهشان به انقلاب اسلامی ما همانند نگاهشان به انقلاب سایر کشورهاست و معتقدند همین که تغییر حکومت ایجاد شد ما به هدف رسیده ایم اما نگاه دقیق و صحیح اسلامی آن است که ما دعوا بر سر حاکمیت شخص نداشته ایم که به خاطر آن شاه را از حکومت خلع کنیم، بلکه دعوا از ابتدا بر سر حاکمیت اسلام بوده است و هنوز به اهدافی که داشته ایم نرسیده ایم.

رمضانیان با انتقاد از عوامانه بودن دلایل برخی افراد برای نفی دشمنی امریکا، گفت: برخی عوامی گری ها در توجیه ارتباط با امریکا و نادیده گرفتن دشمنیِ واضح این کشور، به دلیل بی تقوایی است؛ زیرافرموده قرآن کریم، همانطورکه تقوا سبب دستیابی انسان به فرقان است و بی تقوایی، حاکمیت نفسانیت و سوءاستفاده از قدرت باعث می شود فرد قدرت تشخیص درست وغلط، را از دست دهد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: بدعهدی امریکا، حتی پس از نرمش قهرمانانه و انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران تداوم داشته و هنوز هم هیچ گشایش بنیانی در اوضاعی که تحریم ها برای ما به وجود آورده بود، دیده نمی شود.

وی با تاکید بر این که تا زمانی که این دشمنی باقی است ما نیز مکلف به مبارزه و عدم غفلتیم، در خصوص نقش آموزش و پرورش در این خصوص توضیح داد و گفت: این هوشیاری ما موجب می شود تا دشمن را اهداف خود دور کنیم و عرصه تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین این عرصه هاست. ما باید به آینده سازان این کشور این دشمن0 و ابعاد آن را بشناسانیم. و آموزش و پرورش، در این حوزه، نقش اساسی برعهده دارد.

رمضانیان ادامه داد: استکبارستیزی، هم در متون و محتوای درسی باید وجود داشته باشد، هم باید معلمان استکبار ستیز تربیت شده باشند و هم بر فضای درس و تحصیل این اصل حاکم باشد و همه عوامل آموزشی باید توامان برای این منظور سامان داده شود. متاسفانه چیزی که امروزه ما شاهد آن هستیم خلاف این است و حتی برخی متون درسی در این رابطه با هدف و برنامه ریزی حذف شده اند و این مسئله خیانت بزرگی به نسل های آینده و انقلاب است. به جای غنی کردن متون درسی در این زمینه، با حذف برخی از دروس دشمن ستیز روبرو شدیم و این مسئله نشان دهنده وجود غفلت و یا حضور نفوذی ها در این نهاد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: