جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۹:۱۶
گزارش
بمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
گزارش تصویری از طبخ 3 تن حلیم در قیروکارزین.
boletبمناسبت سومین سالگرد شهید سلیمانی در قیروکارزین 3 تن حلیم طبخ وتوزیع شد.
حسین حقیقی
دوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
تربیت وآموزش عس ناحیه قیروکارزین برگزارنمود؛
boletدوره تربیت وتعالی حوزه ای مدیران بسیجی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کارشناس مسائل سیاسی در کارگاه آموزشی شورای امر به معروف گفت:
کارگاه آموزشی شوراهای امربه معروف و نهی از منکر پایگاه های بسیج حوزه امام حسن(ع) شهری قیر در منطقه هنگام شهرستان قیروکارزین برگزار شد.

به گزارش تنویر وبه نقل از قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ناحیه سپاه قیروکارزین، کارگاه آموزشی شورای های امربه معروف و نهی از منکر پایگاه های بسیج حوزه امام حسن در منطقه هنگام شهرستان قیروکارزین برگزار شد.

احسان رضایی کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در این کارگاه آموزشی با اشاره به دغدغه های مقام معظم در هبری در خصوص نفوذ و ابعاد آن در جمهوری اسلامی اظهار داشت: تنها راه درمان نفوذ در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: با ظهور انقلاب اسلامی یک نوع سیستم حکومتی جدید به دنیا معرفی شد که تا قبل از آن آنچه به دنیا معرفی شده بود حکومت لیبرال دموکراسی بود.

رضایی با بیان اینکه ما سر سپرده غرب یا شرق می بودیم افزود: فوکویاما نظریه پرداز غرب و اندیشمند بزرگ آمریکایی پایان تاریخ را لیبرال دموکراسی می دانست و آنچه مردم را به خوشبختی می رساند این نوع تفکر را به دنیا خورانده بودند.

وی ادامه داد: 200 تا 300 سال لیبرال دموکراسی را در دنیا تبلیغ می کردند اما انقلاب اسلامی با ولایت فقیه یک تفکر جدید به دنیا ارائه کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در دنیا تبلیغ شده بود دین فردی است و جایگاه هی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد و غیره ندارد اما سیستم جدید حکومتی جمهوری اسلامی با رهبری دینی به وجود آمد و به گفته آن ها اگر این موفق باشد الگوی خیلی از کشورهای دیگر شود.

رضایی با اشاره به  شعاری بود که از ابتدای انقلاب بود که نه شرقی و نه غربی گفت: شعار امام این بود که نان و پنیر خود را می خوریم اما دست دراز بر روی غرب نمی کنیم و این برای غرب خیلی سنگین بود.

وی با بیان اینکه قطعاً مشکلات زیادی از قبیل اقتصادی داریم خاطرنشان کرد: اما غرب الگو شدن ایران اسلامی برای دیگران نمی پذیرفت و از همان ابتدا برای مخالفت شروع مقابله کردند تا جایی که جنگ هشت ساله، شورش هایی در منطقه کردستان و دیگر مناطق، حادثه طبس، حمایت از منافقان، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، تحریم های ظالمانه که اگر به جای ایران هر کشوری بود کمرش شکسته بود ، راه اندازی جنگ های نیابتی و مدل های مختلف بود و طراحی کردند تا مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی را سد کنند.

رضایی افزود: امروز راهبرد دشمن فرق کرده و نفوذ شده است و به فرموده مقام معظم رهبری به هر شکل می خواهند جلوی انقلاب را بگیرند و به دیگر کشورها بفهمانند که ایران شکست خورده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نفوذ چهار بستر دارد به نفوذ امنیتی و دفاعی اشاره کرد و بیان کرد: دشمن از نفوذ امنیتی و دفاعی نتیجه ای نگرفته است و به غیر از نقش حضور مردم در عرصه های مختلف، مهمترین عنصر بحث موشکی است و می خواهند جلوی پیشرفت آن را سد کنند تا شاید به نتیجه ای بر سند.

رضایی به راهبرد اقتصادی اشاره کرد و افزود: تحریم ها دیگر از این بیشتر نمی شود و آنجه می خواسته اند بر سر یک کشور در بیاورند انجام داده اند و سنگین تر از این نمی شود و در یک جنگ تمام عیاری با غرب دست و پنجه نرم می کنیم.

وی با بیان نفوذ سیاسی و در زمان انتخابات بستر آن فعال می شود اظهار داشت: مهمترین بستر نفوذ، نفوذ فرهنگی است. دشمن بر روی چند تا روش کار می کند نفوذ در باور ها، ارزش ها و مثل ارزش شهید و شهادت را در مردم کاسته، رفتار و مناسک و سبک زندگی اسلامی است.

رضایی با بیان اینکه در بحث فرهنگی همه ما مسئولیم و هر کس وظیفه دارد خانواده خود راحفظ کند اظهار داشت: دشمن جای خوبی دست گذاشته است و دانسته کجا ضربه بزند و آن جا سبک زندگی مردم است.

وی عنوان کرد: تنها یک راه علاج دارد و تنها راه علاج آن ترویج و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این سوال که چقدر از این فریضه استفاده می کنیم؟ چرا بی تفاوتیم؟ و این که امر به معروف و نهی از منکر فقط بدحجابی نیست گفت:  از آسیب های اجتماعی هیچ کس مصون نیست و به فرموده مقام معظم رهبری همان مدینه ای که اولین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود بعد از مدتی به مرکز بهترین آواز خوانان و معروف ترین رقاصان شد.

 رضایی با بیان اینکه بهترین روش در امر به معروف و نهی از منکر زبان است عنوان کرد: رهبری می فرمایند:کسی که می‏بینید خلافی را مرتکب می‏شود دروغ، غیبت، تهمت، بی‏اعتنایی به محرّمات دین، ، پوشش نامناسب، حرکت زشت یک کلمه‏ آسان بیشتر نمی‏خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است، نکنید؛ لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید.

تنها راه درمان نفوذ در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است       تنها راه درمان نفوذ در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است       تنها راه درمان نفوذ در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است     تنها راه درمان نفوذ در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است




نام:
ایمیل:
* نظر: