جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۰:۴۷
کد خبر: ۹۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
دبیر سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج:
دبیر سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج گفت: بزرگ‌ترین دستاورد این جشنواره معرفی آن به‌عنوان رویدادی فرهنگی است که طی آن هرساله تعدادی اثر شناسایی و در چرخه اقتصاد هنر و گروه‌های ارزشی قرار می‌گیرند.
علی‌رضا پاشایی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج«ترنم بیداری» اظهار داشت: فعالیت این جشنواره از حدود دو ماه به اعلان فراخوان آغاز به کار کرد و در این مدت بیش از 500 اثر شاخص به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های موسیقی نواحی، پاپ، ردیف دستگاهی، اقوام و بخش مدافعان حرم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 30 اثر در ژانرهای مختلف تقدیر می‌شوند، افزود: در این جشنواره علاوه بر تولید ارسال آثار جذاب معرفی چهره‌های جدید در لا‌یه‌های مختلف نیز داریم.

دبیر سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج بیان کرد: در این جشنواره از رضا رویگری مرحوم مجتبی میرزاده و پرویز طاهری و جمشید جم، چهره‌های شاخص هنر انقلاب تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره به یک رونده تبدیل شود، گفت: تمامی گروه‌ها پس از پایان جشنواره بازبینی‌شده و کارگاه آموزشی متناسب با سطح کیفی گروه‌ها تعریف می‌شوند تا در جشنواره چهارم شاهد آثار بهتری ازنظر نوع و حجم کمی باشیم.

این هنرمند انقلابی به دستاوردهای برگزاری این سه دوره جشنواره اشاره و بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد این جشنواره معرفی آن به‌عنوان رویدادی فرهنگی است که طی آن هرساله تعدادی اثر شناسایی و در چرخه اقتصاد هنر و گروه‌های ارزشی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این روند رفته‌رفته مسیر کشف و شهود را در عرصه هنر انقلابی به دنبال خواهد داشت.

پاشایی با بیان اینکه معرفی هنرمند انقلابی و هنر در طراز انقلاب در همه ردیف‌ها و ارتقاء سطحی هنر به اقتصاد هنر از اهداف عمده این نوع جشنواره است و ما بر آن هستیم تا با افزایش تولیدات، علاوه بر فعالیت در عرصه مقابله با جنگ نرم، ذائقه مخاطبان را نیز تغییر دهیم.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: