کد خبر: ۹۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص سند آموزش 2030 گفت: تردیدی نداریم که تفکر یونسکو، تفکر لیبرالی غرب است که با تفکر دینی در تقابل است و اگر یک چنین چیزی به اجرا درآید نیازهای تعلیم و تربیت اسلامی چه می‌شود؟
شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نشست خبری که روز دوشنبه در خصوص سند آموزش 2030 در  خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: از سال 94 نشستی در یونسکو برگزار شد و در آنجا در کشورهای عضو مطرح شد که سند آموزشی 2030 در این کشورها به جریان بیفتد تا خواسته‌های آموزشی سازمان ملل انجام شود که اخیراً از توافق مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو رونمایی شد.

وی با طرح پرسش‌هایی در خصوص سند آموزش 2030، گفت: سوال مطرح است که چه تعهداتی را جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است و آنها نسبت به ما چه تعهداتی دارند؛ این توافق کجای نقشه جامع علمی کشور،‌ نقشه مهندسی کشور، سند تحول آموزش و پرورش و اسناد بالادستی نظام قرار دارد؟

رمضانیان اضافه کرد: از سوی دیگر باید بررسی کرد که سابقه نهادهای بین‌المللی در کشور ما چگونه است؟ و آیا اینها در جهت اعتلا و رشد و پیشرفت کشور ما کار کردند و یا کارهایی که انجام دادند جهت پوشش اقدامات خود بوده است؟؛ این‌ها همه سوالات و ابهاماتی است که باید برای ما روشن شود و حق جامعه است که بداند آنچه در این خصوص قول و قرار گذاشته می‌شود شامل چه چیزهایی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: اگر قرار است سند 2030 مبنای فعالیت آموزش و پرورش باشد، به این معنی است که تا 15 سال آینده می‌خواهد آموزش و پرورش ما بر این اساس باشد و اینها همه جای سوال است.

وی با طرح این پرسش که «کسانی که توافق 2030 را امضا‌ء کردند باید بگویند چه قولی دادند و بناست این توافقنامه چگونه اجرایی شود و آیا این موضوع اهداف تعلیم و تربیت اسلامی را اجرایی می‌کند؟»، گفت:‌ تردیدی نداریم که تفکر یونسکو، تفکر لیبرالی غرب است که با تفکر دینی در تقابل است و اگر یک چنین چیزی به اجرا درآید نیازهای تعلیم و تربیت اسلامی چه می‌شود؟

رمضانیان با اشاره به برخی جملات و کلماتی که در پیش‌نویس این توافقنامه وجود دارد،‌ تصریح کرد: «جامعه جهانی» را مطرح می‌کنند اما این جامعه جهانی چه کسی است و شهروند جهانی را چه کسی می‌شناسیم؟؛ صحبت از «برابری جنسی» می‌شود در حالی که در مبانی اعتقادی کشورمان، این موضوع با عنوان عدالت مطرح است زیرا هیچ انسانی با یکدیگر برابر نیست.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: همچنین «خشونت» و «رفع خشونت»‌ را مطرح می‌کنند اما در حالی که امروز به زعم آنها چیزی مثل داعش خشونت نیست اما حزب‌الله و انصار‌الله یمن اگر بخواهند دشمن را از خاک خود بیرون کنند،‌ خشونت محسوب می‌شود.

وی به موضوع «صلح جهانی» که در این سند اشاره شده پرداخت و گفت: از شرق آسیا تا نیجریه جنگ به پا شده و اینها مصداق خشونت و ناامنی در جهان هستند اما در این توافقنامه صحبت از صلح جهانی می‌کنند.

رمضانیان افزود: محیط زیست،‌ بهداشت و رفع فقر از کلیدواژه‌های دیگری است که در این سند یا توافقنامه به آن اشاره شده است اما آخر ماجرا این است که هماهنگ کردن کشورها و ملت‌ها با آن چیزی که آنها نظم جهانی می‌دانند با محوریت کدخدای جهانی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در آن سند یا توافقنامه منتشر شده دولت از طرف نظام قول و قرارهایی گذاشته است،‌ عنوان کرد: یکی از ملزومات اجرای این توافق، داده‌های آموزش و پرورش را در اختیار آنها قرار می‌دهد ضمن اینکه در هر کجایی که اطلاعات ما در اختیار آنها قرار گرفت، سوء استفاده شد و در نهایت در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: چه تضمینی برای این کار انجام شده است تا آن چه در بحث هسته‌ای اتفاق افتاد اینجا اتفاق نیفتد؛ مسئولان مربوطه باید مستندات لازم در خصوص این سند یا توافقنامه را در اختیار جامعه و مردم قرار دهند.

وی در خصوص اینکه دیگر کشورها چه برخوردی با این سند یا توافقنامه دارند،‌ گفت: خیلی از کشورها از لحاظ ایدئولوژیک مانند ما فکر نمی‌کنند زیرا ما در ایران از خدا و تربیت صحبت می‌کنیم و عملکردمان باید منطبق با این شرایط باشد اما دیگر کشورها خیلی به این موضوعات توجه جدی ندارند.

رمضانیان با تأکید بر اینکه در اهداف با آنها در تضاد هستیم، اظهار کرد: برابری جنسی که آنها در این اسناد از آن صحبت می‌کنند همان فمنیست است و این موضوع در اعتقادات ما جایی ندارد.

وی به موضوع «نفوذ» اشاره و گفت:‌ باید عقلاً به هر پدیده‌ای مشکوک نگاه کنیم مگر اینکه اطمینان حاصل شود که در آن چیزی وجود ندارد؛ اگر خوش‌خیالی داشته باشیم در لابه‌لای آن به مرزهای فکری و اعتقادی‌مان ضربه می‌زند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: آنها در نظر دارند تا به دست خودمان،‌با امکانات خودمان و با هزینه‌ای که خودمان انجام می‌دهیم منافع آنها را تأمین کنیم و چنین پدیده‌ای محل تردید و ابهام دارد. از طرفی بهترین منفذ را برای نفوذ ارتباطات و تعاملات قرار داده‌اند و به جای بیان اهداف به خط‌دهی و جهت‌دهی می‌پردازند.

 شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان پیش از نشست خبری، از بخش‌های مختلف خبرگزاری فارس بازدید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: