چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
مدیر مرکز فضای مجازی شباب سپاه بقیه الله(عج)شیراز
مدیر مرکز فضای مجازی شباب سپاه بقیه الله(عج)گفت: فضای مجازی در نسل جدید تأثیر گذار بوده و بدون شک در نسل های آینده نیز تأثیر خود را خواهد داشت، پس باید برای محتوای دینی و اسلامی این فضای فراگیر تلاش کنیم.

علیرضا نیک جو در گفت‌وگو با خبرنگار تنویر سپاه بقیه الله(عج)، با بیان اینکه محتوای پژوهش باید به‌روز و تازه باشد اظهار کرد: مجموعه تلاش‌هایی که در پژوهش انجام می‌شود باید با جستجوی منابع صحیح و الگوهای باارزش باشد تا ماندگار بوده و اثر بگذارد.

وی آینده پژوهی را فراتر از پیش‌بینی و ادعای پیش‌گویی دانست و تصریح کرد: در آینده پژوهی هنر این است که شخص بتواند نیازهای آینده جامعه را بسنجد و بر اساس تحولات پیش بینی شده آن را شکل بدهد.

مدیر مرکز فضای مجازی شباب سپاه بقیه الله(عج)شیراز با اشاره به اینکه روشهای سنتی به تنهایی جوابگو نیست، تأکید کرد: اگر با تغییرات موجود همگام نشویم و به فضای موجود اکتفا کنیم بدون شک خسارت جبران ناپذیری خواهیم دید.

نیک جو به اهمیت آینده‌پژوهی در فضای مجازی پرداخت و یادآور شد: فضای مجازی در نسل جدید تأثیرگذار بوده و بدون شک در نسل های آینده نیز تأثیر خود را خواهد داشت، پس باید برای محتوای دینی و اسلامی این فضای فراگیر تلاش کنیم.

این مسئول فضای مجازی در پایان با اشاره به تحولات اساسی به وجود آمده در جامعه که در شکل گیری شخصیت و هویت جوانان و نوجوانان مؤثر بوده است، تاکید کرد: کشورها و جوامعی که نتوانستند خود را با تحولات سازگار و واقعیت جامعه را نادیده گرفتند از این جهت از هم فروپاشیدند و به فرهنگ دشمن پناه بردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: