پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۱۲:۲۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
در همایش هفته عقیدتی در سپاه مطرح شد:
آیت الله دژکام با مذمت و نکوهش شدید حرکات قبیح در مجالس ائمه اطهار علیهم السلام گفت: فلان زن در فلان مجلس به نام ابی عبدالله (ع) خوانندگی می کند و مردم را دعوت به رقاصی می کند به نام ائمه‌ی اطهار علیهم السلام، آیا این دین داری است؟
به گزارش تنویر جهرم، همایش بزرگداشت هفته عقیدتی و تجلیل از فعالان این عرصه در سپاه جهرم با سخنرانی آیت الله دژکام برگزار شد.

امام جمعه جهرم در این همایش با اشاره به تشکلیل جامعه روحانیون مبارز و پیام امام (ره) به ایشان در باب همکاری با جامعه روحانیت و نهی ایشان از دامن زدن به اختلافات، اظهار داشت: امام (ره) با آینده نگری این قبیل اختلافات عقلی و احساسی را پیش بینی می نمود.

آیت الله دژکام با اشاره به نمونه ای از اختلافات عقلی و احساسی در باب موسیقی، افزود: در حال حاضر همین اختلافات در مباحث و مناظرات انتخاباتی مطرح می شود.

وی با اشاره به دو عرصه‌ی عقل و احساس، بیان داشت: عرصه عقیدتی عرصه‌ی موسیقی نیست چون موسیقی با احساس سرو کار دارد، عرصه عقیده عرصه عقل است.

نماینده ولی فقیه شهرستان جهرم با اشاره به فضای حاکم بر انتخابات تأکید کرد: در حال حاضر این دو ذهنیت در ماجرای انتخابات وجود دارد.

دکتر دژکام با اشاره به فرآیند حلقات صالحین در بالا بردن بنیه‌ي اعتقادی افراد جامعه تصریح کرد: صالحین به این معنی است که ما بدانیم که کجا هستیم و وظیفه ما از لحاظ دینی چیست.

وی با اشاره به توانمندیهای سپاه تاکید نمود: توقع ام از پاسداران این است که علاوه بر درک درست شرایط و دانستن جهت گیریها بتوانند مسائل را تحلیل و در جامعه ارائه کنند.

دکتر دژکام با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان داشت: "عقل" استاد مطهری بود که میدان داری کرد و کمونیستها و دیگر نحله های فکری آن زمان را را به چالش می کشید و شکست داد، با سرود خواندن که نمی شود یک جریان فکری را شکست داد.

وی با انتقاد صریح از مواضع یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری راجع به پخش نشدن فلان صدا تصریح کرد: اولا خود آن آقا گفته که پخش نکنید و ثانیا همان آقا که با فلان زن خواننده‌ی فراری رفته است عکس یادگاری گرفته، حال با رقاصی و مطرب بخواهیم رأی بیاوریم؟

امام جمعه جهرم با مطرح نمودن این مسأله که آیا دین ملعبه ای شده که ما بخواهیم لقمه نانی بخوریم؟ از وضعیت فرهنگی به وجود آمده به شدت گلایه نمود و تصریح کرد: فلان زن در فلان مجلس به نام ابی عبدالله (ع) خوانندگی می کند و مردم را دعوت به رقاصی می کند به نام ائمه‌ی اطهار علیهم السلام، آیا این دین داری است؟

وی با مذمت و نکوهش شدید اینگونه حرکات قبیح که به نام ائمه‌ی اطهار مجالسی را برگزار می کنند، تأکید نمود: چرا داریم به اینجاها میرسیم؟ حالا که صدای فلان زن پخش شده مرد بنشیند صدای زن گوش کند؟

آیت الله دژکام بااشاره به آیه‌ی شریفه‌ی" بل توثرون الحیاة الدنیا و الآخرة خیر وابقی" بیان داشت: چرا هر کس که کاندیدا می شود برای دنیا وعده می دهد ولی برای آخرت وعده نمی دهد؟

وی افزود: به فکر آخرتتان باشید مسئولیت و فرماندهی در این دنیا تمام می شود اما چه برای آخرت داریم؟ اگر کار برای آخرت شروع بشود کارهای دنیا درست می شود.

امام جمعه جهرم ترس از آمریکا را نشانه ترس از دنیا دانست و اظهار داشت: وظیفه‌ی عقیدتی وظیفه‌ی خیلی سنگینی است.

دکتر دژکام در ادامه با اشاره به حدیث سلسله الذهب که از امام رضا(ع) منقول است بیان داشت: عقیده به توحید خداوند که همان کلمه شریف "لا اله الا الله" است با امامت تمام می شود همانطور که امام رضا(ع) در آن حدیث شریف فرمودند: "...أنا من شروطها"

وی در ادامه با اشاره به مراتب توحید که آیت الله سبحانی (دامت برکاته) در کتاب "منشور جاوید قرآن" ذکر نموده، بیان داشت: توحید هشت مرتبه دارد که در هر کدام از مراتب اگر دقت کنیم می بینیم که با تفکر توحیدی چند گروه و دسته و نحله‌ی فکر یا ما در تعارض و ضدیت هستند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: