شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
مسول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بقیه الله(عج):
شعبانی مسول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز از برگزاری برنامه تئاتر خیابانی دربند در 7 نقظه پر تردد شهر شیراز به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.
شعبانی مسول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز در مصاحبه با خبرنگار ما با موضوع هفته عفاف و حجاب گفت: سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز بمناسبت هفته عفاف و حجاب تئاتر خیابانی دربند را در 7 نقطه پر تردد شهر شیراز اجرا خواهد نمود.
وی دلیل نامگذاری هفته عفاف و حجاب را این گونه بیان کرد: 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژ خیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
شعبانی در مورد اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب گفت: دو آیه قرآن بصورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند آیه 31 سوره نور و آیه 59 سوره احزاب که در این آیات شریفه حدود حجاب، آثار و کارکردهای آن بیان گردیده است.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام با طرح و تاکید حجاب به تمام جوانب شخصیت زن و مرد در اجتماع توجه شده و با توجه به آن حجاب را به صورتی متعادل و متناسب مطرح کرده نموده است تا جامعه ای سالم و به دور از فساد داشته باشیم.
در پاسخ به برخی افراد که حجاب را مانع انجام فعالیت های اجتماعی می دانند می توان به سخنان مقام معظم رهبری در کنگره 7هزار شهید زن استناد کرد که می فرمایند: می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود. می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
شعبانی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب فقط مختص خانم ها نمی باشد بلکه شامل آقایان هم می شود و چه بسا که نقش آنان پررنگ تر باشد چرا که خداوند متعال در آیه 30 سوره نور ابتدا آنان را مخاطب قرار داده سپس به خانم ها اشاره می فرماید.
مسول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در پایان برنامه های این ناحیه در هفته عفاف و حجاب را تشریح نمود: باتوجه به هجمه های پیش بینی شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب زنان و ترویج سبک زندگی عفیفانه برآن شدیم تا با برنامه ای نو و اثرگذار در قالبی جذاب(زبان هنر) اهداف مورد نظر را متعالی نماییم.
به حول و قوه الهی به مناسبت هفته عفاف که از تاریخ 17 تا 23 تیرماه می باشد برنامه تئاتر خیابانی دربند که به تهیه کنندگی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز و به کارگردانی و نویسندگی بهرام میرزایی می باشد در هفت نقطه پر تردد شهر شیراز برگزار خواهد شد و مخاطبین برنامه همه ی گروه ها و اقشار مردم می باشند.
این برنامه مقطعی نبوده و در نظر داریم از ابتدای مهرماه با شروع فصل مدارس اجرای تئاتر خیابانی را در دبیرستان های دخترانه داشته باشیم.

خبرنگار: محسن باقری

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: