پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
سرهنگ دوستدار در نشست خبری:
فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی باید به خدمات اجتماعی و فرهنگی محله‌های خود ورود کنند، گفت: حسینیه و مسجد نمی‌تواند نسبت به محله خود بی‌تفاوت باشد.
سرهنگ محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در روز شنبه، ۱۸ شهریورماه در مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان هیئات مذهبی شیراز برگزار خواهد شد که در آن جمعی از سادات نیز تجلیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی باید به خدمات اجتماعی و فرهنگی محله‌های خود ورود کنند، گفت: حسینیه و مسجد نمی‌تواند نسبت به محله خود بی‌تفاوت باشد و در یک محله آسیب‌دیده حسینیه و مسجد و هیئتی‌های آن باید در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.

اهمیت توجه شورای جدید شهر شیراز به مساجد

دوستدار در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر اجرای طرح «مسجد ما» در ۱۱۰ مسجد شیراز گفت: این طرح با همکاری شورای چهارم شهر شیراز و شهرداری بسیار خوب اجرا شد و از شورای جدید نیز انتظار است که به موضوع مسجد و نماز توجه ویژه داشته باشند چرا که نشانه حکومت صالحان اقامه نماز است.

مساجد؛ بهترین سنگر رفع مشکلات محله

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز با بیان اینکه امروز مساجد ما می‌توانند بهترین سنگر برای رفع مشکلات محله باشند البته تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیادی داریم، ابراز امیدواری کرد که با شورای جدید شهر شیراز نیز بتوان تعامل‌های خوبی برای اجرای این طرح داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر توزیع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، سپاه بقیهالله(عج) شیراز، نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی را از سراسر کشور دریافت کرده و توزیع می‌کند.

توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی در ۸ نقطه شیراز

دوستدار با بیان اینکه در شیراز در ۸ نقطه غرفه‌های ارائه نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی برپا می‌شود، گفت:‌ هم اکنون در چهار نقطه مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه،‌ باغ جنت، مجتمع زیتون، آموزش و پرورش ناحیه ۳ غرفه‌های عرضه این محصولات دائر شده است و بناست در ۴ نقطه دیگر از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) این غرفه‌ها تا پایان شهریورماه دائر شوند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز با تصریح اینکه مساجد محلات نیز می‌توانند این غرفه‌ها را برپا کنند، گفت: علاقه‌مندان برای تهیه نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی می‌توانند به شماره ۰۹۳۹۲۱۸۸۵۶۰ تماس حاصل کنند.

اجرای طرح «اصلاح و تعالی» در ۴ محله آسیب‌پذیر شیراز

وی در ادامه از اجرای طرح «اصلاح و تعالی» در ۴ محله آسیب‌پذیر شیراز خبر داد و گفت: این طرح در محلات سنگ سیاه،‌ بیات، شهرک بهار و دهپیاله با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز با بیان اینکه این طرح در ۶ گام و طی مدت یکسال اجرایی خواهد شد، افزود: گام نخست شناسایی و برآورد وضعیت محلات آسیب‌پذیر است؛ گام دوم بسترسازی و تولید محتوا متناسب با اقشار محله، گام سوم تبلیغات، فضاسازی و اغناسازی، گام چهارم، اقدام قاطع در برخورد با فروشندگان مواد مخدر، گام پنجم درمان و گام ششم و نهایی این طرح نیز برپایی جشن محله پاک است.

دوستدار با تصریح اینکه این طرح از امروز رسماً در شیراز آغاز خواهد شد، گفت: تاکنون اقدامات متعددی در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در این محلات انجام شده است اما به دلیل عدم مدیریت واحد شهری موفق به دریافت نتیجه قابل قبول نشدیم.

اعطای تسهیلات اشتغالزایی در مناطق آسیب‌دیده

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز با یادآوری اینکه در این طرح با خرده‌فروشان مواد مخدر مبارزه می‌شود، گفت: در این راستا تمهیداتی نیز برای اشتغالزایی متقاضیان در بخش‌های صنایع تبدیلی و دستی انجام شده است که به آنان تسهیلات راه‌اندازی اشتغال اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه مانند همیشه در تمام میدان‌ها پیشتاز بوده و با استفاده از بدنه مردمی بسیج در این قضیه ورود می‌کند، گفت: این برنامه با همکاری متولیان مختلف اجرا و گام‌های مختلف آن پیاده‌سازی می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیهالله(عج) شیراز در ادامه همچنین از صعود یک هزار نفری بسیجیان شیراز به قله برم‌فیروز سپیدان خبر داد و گفت: این برنامه طی روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه با هدف حفظ انسجام و نمایش اقتدار بسیج، ترویج فرهنگ ورزش برای کمک به سلامت جامعه و همچنین ترویج ورزش همراه با اخلاق و دین‌مداری اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: