جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
حجت الاسلام محمدی:
حجت الاسلام محمدی در مراسم دانش آموزی که در امام زاده سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شده بود فرمودند:دانش آموزان در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند.

به همت بسیج دانش آموزی حوزه علی اصغر(ع) و به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی مراسم سینه زنی و عزاداری در خیابان منتهی به امام زاده سید علاءالدین حسین(ع) برگزار گردید.حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه د ر سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشتند عنوان کردند:در حالي که انقلاب اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني به روزهاي سرنوشت سازي نزديک ميشد همه اقشار مردم ايران از زن و مرد و پير و جوان، سعي در ايفا نمودن نقش تاريخي خود و عمل به تکليف الهي داشتند. در اين ميان دانشآموزان و  نوجوانان شور و حال ديگري داشتند. صبح روز 13 آبان 1357، دانشآموزان در حالي که مدارس را تعطيل کرده بودند، به   سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صداي اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. اين جوانان پر شور و خداجو، گروه   گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجويان و گروههاي ديگري از مردم در زمين چمن دانشگاه اجتماع کردند.

محمدی در ادامه گفتند:ساعت يازده صبح، مأموراندر ابتداچند گلوله گاز اشک آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان  در حاليکه به سختي نفس ميکشيدند، صداي خود را رساتر کرده و با فرياد اللهاکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند.  در اين هنگام تيراندازي آغاز شد و جوانان و نوجوانان بيگناه، يکي پس از ديگري، در خون خود غلتيدند. در اين روز، 56 تنشهيد و صدها نفر مجروح شدند.

وی در پایان اظهار داشتند:بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان  بودند که در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی،      خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت های    گره خورده،   پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ های کفر انداختند.این جوانان شجاع بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک و با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، بر دانش آموزان ماست که سهم مهمی در  مبارزه با استکبار بر عهده گیرند و هم چون گذشته، از پیش گامان این قیام ملّی باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: