گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
صبح امروز صورت گرفت؛
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در سفر به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان از سپاه نیوز؛ در پی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی به سمت نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حکم فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)صورت گرفت ، وی به همراه جمعی از مدیران و مسئولین مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به شهر مقدس قم سفر و با مراجع عظام تقلید حضرات مکارم شیرازی، نوری همدانی،صافی گلپایگانی وسبحانی دیدار و گفت وگو کرد.

 آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان اینکه روحانیت از بسیج جدا نیست چون ماهیت و جنس آن‌ها یکی است گفت: به همین دلیل هردو باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.

این مرجع تقلید افزود: نکته دیگر این است که قدر این دو نهاد را ندانستیم، این دونهاد در همه مسائل نقش آفرین بوده و هستند.

وی ابرار داشت: روحیه جهادی مسئله مهمی است که در دو نهاد بسیج و سپاه وجود دارد؛ اما دشمنان از این فاکتور مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آن‌ها در جنگ فراری هستند.

وی بیان داشت: همه مسئولین باید بدانند، حفظ انقلاب و دین، تقویت و حفظ این دو نهاد نیز مهم است. باید انواع سلاح برای دفاع از خود تهیه کنیم، ولی سلاح برترما همین نیروی بسیج و حوزه است؛ باید این دو نهاد را تقویت و با سایر مراکز مرتبط کرد.

این مرجع تقلید افزود: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف حوزه، علما و بسیج و سپاه است، می‌توان با برنامه ریزی درست بر این هم افزایی وهماهنگی افزود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: مسئله دیگر افزایش علم و فنون جدید است. اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند. نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روزبه روز بر علم وتوانایی خود بیافزایند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید توانمندی حوزه و بسیج را افزایش داد گفت: الان گرفتار فضای مجازی هستیم و این فضا بلای جان خانواده ها شده است.

وی عنوان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی  می‌خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می‌شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند.

این مرجع تقلید بیان داشت: بعضی به استفاده از فضای مجازی اصرار دارند و این مشکلات اخیر نشان دهنده همین واقعیت است، اما سپاه و بسیج برای گرفتن این فرصت از دشمن، باید نقش آفرینی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه  به بردگی کشانیده نشود.

 آیت الله نوری همدانی نیز  بزرگ‌ترین نعمت پروردگار را نعمت ولایت  توصیف و تصریح کرد:  نظام اسلامی ما بر اساس ولایت مداری شکل‌گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخصه‌هایی که برای انقلاب بیان‌شده باید مدنظر همگان قرار گیرد، تصریح کرد: نخستین معیار انقلاب مسئله ولایت‌فقیه است، از ابتدا مسئله ولایت‌فقیه بسیار مهم بوده است و امام راحل نیز درس ولایت‌فقیه را در 13 جلسه بیان کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیه هشتم از سوره ابراهیم ابراز کرد: نعمت ولایت‌فقیه نعمت خاصی است بنابراین باید قدردان  و شکرگزار این نعمت بود و باید این شاخصه‌ها و خطوطی که سبب به وجود آمدن نعمت انقلاب اسلامی‌شده را بیان کنیم.

وی نعمت شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حکومتی بر پایه اسلام را موردتوجه قرار داد و افزود: مسئله ولایت‌فقیه منتهی آرزوی علمای ما در تمام عصرها و قرون بوده است، خداوند متعال نخستین انسانی که در سطح زمین آفریده رهبر است و آخرین کسی را که قبض روح می‌کند نیز رهبر یک جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم دومین رکن انقلاب را اسلام بیان و تصریح کرد: اسلام طالبانی و اسلام آمریکایی در میان جوامع وجود داشت اما امام راحل اسلام ناب را به عرصه آوردند و یکی از وظایف ما شناسایی اسلام ناب به مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله حجاب اجباری گفت: اگر جریان حجاب را کمی شل گرفته بودیم حجاب به‌تدریج در جامعه محو می‌شد بنابراین حفظ اسلام یکی دیگر از ویژگی‌های امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی شناساندن ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را یک فریضه مهم بیان و تأکید کرد: کسب روزی حلال در سایه امربه‌معروف ونهی از منکر است بنابراین احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید به آن توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت مسئله ولایت‌فقیه و جهاد در راه خدا اظهار داشت: جهاد باید در رکاب امام باشد، جهاد در راه خدا غیر از کشورگشایی است و با این مسئله تفاوت دارد، بدون جهاد نه حکومت و نه ارزش‌های دینی وجود دارد بنابراین باید به این امر مهم اهمیت داد و به آن توجه داشت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: انسان باید با توکل بر خداوند حرکت کند، و جهاد با شهادت توأم است، مردم نیز با همین سلاح جهاد و شهادت حرکت کرده و به پیروزی رسیدند، بنابراین اگر جهاد نباشد نه حکومتی و نه ارزش‌های اسلامی وجود خواهد داشت.

وی گفت: داشتن انرژی هسته‌ای و موشک سبب شده که دشمن به لرزه بیفتد و این قدرت در نظام جمهوری اسلامی روزبه‌روز افزایش‌یافته و قوی‌تر می‌شویم، و در کشور میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد بنابراین یکی از شاخصه‌های ولایت‌فقیه بسیج و سپاه پاسداران است.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: ریشه تمام جریانات صهیونیست‌ها است، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از چند جهت با ما دشمن است بنابراین بابد در برابر این‌ها بسیار با قدرت عمل کرده و به میدان بیاییم، با اعمالی چون رقص شمشیر در عربستان سبب نگه‌داشتن موقعیت خود در برابر غرب شده‌اند ما نیز باید آگاه بوده و در سایه پرچم ولایت باید از نظام اسلامی پشتیبانی کرده و حافظ انقلاب باشیم.

آیت‌الله جعفر سبحانی  نیز در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به اینکه سپاه با تکیه بر معنویت باید حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: این گروه علاوه بر اینکه مجهز به سلاح‌های جنگی است باید مجهز به سلاح دینی نیز باشد چراکه اگر معنویت را از سپاه جدا کنیم، سپاه دیگر سپاه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افراد با ایمان نسبت به افراد بی‌ایمان که برای دنیا می‌جنگند توان و ارزش بیشتری دارند، اضافه کرد: اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم، ایمان، اخلاق و معنویت از صفات ذاتی سپاه است و سپاه بدون این صفات دیگر کاربرد موردنظر را نخواهد داشت.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سپاه باید مراقب تهدیدهای مختلف از جمله فضای مجازی باشد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی با وجود داشتن فرصت‌ها مشکلات بسیاری را نیز برای جامعه به دنبال دارد و بسیاری از دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف می‌کند چراکه دشمن با استفاده از این ابزار به دنبال تاثیرگذاری بر خانواده‌هاست.

وی یادآور شد: این ظرفیت مجازی باید باشد اما باید اصلاح شود، ما مخالف فضای مجازی نیستیم و نمی‌گوییم دور کشور دیوار بکشید اما نباید اجازه دهیم که میکروب‌هایی وارد کشور شود که بعد نتوانیم آن‌ها را معالجه کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی صادقی در ادامه دیدارهای خود در شهر مقدس قم با آیت‌الله محمدتقی مصباح رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وآیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)و امام جمعه قم دیدار کرد

آیت الله مصباح یزدی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه ، اظهار داشت: خداوند متعال در اعطای نعمت به انسان‌ها مصالح و حکمت‌های لازم را در نظر داشته است.


وی افزود: حقیقت این بوده که خداوند متعال تمام نعمت‌ها را در یک فرد جمع نکرده است، بنابراین افراد برای پیشرفت و کمال باید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از تجربیات هم استفاده کنند
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت شناخت درست و جامع از احکام الهی گفت: برای سعادتمندی و تکامل باید در وهله نخست احکام الهی را به‌درستی شناخت و به آن‌ها عمل کرد، شناخت احکام و دستورات اجتماعی اثرگذاری عمیقی در تکامل و سعادتمندی انسان دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در وجود انسان دو نوع میل و کشش درباره خیر و شر وجود داشته که هرگز از بین نمی‌رود و خداوند متعال نیز باوجود همین ویژگی‌ها انسان‌ها را در طول تاریخ آزمایش کرده است.

 آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر تقابل همیشگی خیر و شر در جهان هستی عنوان کرد: انسان باید در راستای خیر و در مسیر سعادت و عبودیت حرکت کند، چراکه تقابل و جنگ خیر و شر در هیچ بخشی از تاریخ پایانی نداشته و هیچ‌کدام بر دیگری به‌صورت کامل پیروز نشده است.

وی تأکید کرد: نعمت ولایت یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین نعمت‌های الهی بوده که هرکس آن را درک و به آن ملتزم شده راه سعادتمندی را سپری کرده است، خودسازی نقش مهمی در سعادتمندی و شناخت راه صحیح از ناصحیح دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه را موردتوجه قرار داد  و گفت: خون‌های زیادی در راستای بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ریخته شده است اما نبود ولی‌فقیه و نعمت ولایت سبب شده تا اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته با موفقیت‌های کامل همراه نباشد، بی‌مهری کردن نسبت به جایگاه ولایت تیشه به ریشه خود زدن است.

وی با تأکید بر اهمیت شناخت صحیح از جایگاه ولایت در کشور ابراز کرد: برنامه‌ریزی‌های کشور باید بر مبنای توسعه ولایت دنبال شود، متأسفانه برخی افراد در کشور هنوز درک و شناخت دقیقی از ولایت‌فقیه و کارکردهای آن ندارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: نفوذ و گسترش فضای مجازی وضعیت فرهنگی دشواری را در جامعه به وجود آورده و مشکلات فکری و عملی فراوانی را نیز ایجاد کرده است، مسئله بی‌حجابی یکی از آسیب‌های بزرگ و معضلات اصلی جامعه امروز است.

وی با تأکید بر رسالت روحانیت در برابر آسیب‌های موجود در جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از صحنه‌هایی که در جامعه مشاهده می‌شود با احکام و آموزه‌های اسلامی در تناقض است که شایسته است روحانیت در این زمینه اثرگذاری ویژه خود را داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آن چیزی که سبب بروز انقلاب اسلامی شد روحیه شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی مردم بود، مشکل و مطالبه امروز مقام معظم رهبری بازگشت و ارتجاع برخی مردم به ارزش‌های قبل از انقلاب و دوران پهلوی است.

آیت‌الله سعیدی  نیز در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه  باید به اصل اولویت‌بندی در اجرای امور پایبند بود،گفت: در اجرا و تصمیم‌گیری باید اولویت‌های اساسی کشور را به سمت و جهتی سوق داد که از دغدغه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری باشد، ضرورت اجرای برخی امور در کشور به‌خوبی احساس می‌شود اما باید به اهمیت اولویت انجام کارها توجه کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در اجرا و برگزاری همایش‌ها باید به مطالبات مقام معظم رهبری توجه کرد چراکه عدم توجه به مطالبات مقام معظم رهبری خروجی‌های لازم را در کشور نمی‌تواند به‌جا گذارد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر نقش سپاه پاسداران در دفاع و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد: سپاه پشتیبان اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی بوده که باید همواره تقویت شود، نگاه مثبتی نسبت به فعالیت‌های سپاه و بسیج در استان وجود دارد و نشست‌های مربیان صالحین نیز هر هفته در حرم مطهر برگزار می‌شود.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی، فرماندهان، و روحانیون افرادی بوده که مورد توجه و اهتمام مقام معظم رهبری هستند باید از نکات و مطالبه‌های رهبری که در سخنرانی‌های مختلف بیان داشته می‌شود، دغدغه‌های اصلی را پیداکرده و در جهت حل آن‌ها حرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نیز در دیداربا آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باورمان این است توفیقاتی که سپاه و بسیج دارد بعد از ولایت مداری پیوند با مراجع و روحانیت است و هر چه پیوند با بسیج بیشتر باشد اقتدار سپاه و بسیج افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال اقتدار زدایی از سپاه پاسداران است، افزود: مقام معظم رهبری سه مؤلفه اصلی را برای مأموریت سپاه تعریف کرده‌اند که عبارتند از معنویت، بصیرت دینی و روحیه و فرهنگ عاشورایی است ما مؤلفه چهارم به نام ولایت مداری را اضافه کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حضرت‌عالی از پیشتازان ولایت مداری هستید، گفت: از مجموعه نهادهایی که سپاه را در این 4 مؤلفه یاری می‌رسانند تقاضا داریم مرجعیت نیز در کنار سپاه باشد تا بتوانیم نهر و جویباری باشیم که بتوانیم این سرچشمه را تغذیه کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به وجود 140 هزار طلبه بسیجی در کشور ابراز کرد: سپاه پاسداران سنگر نشین خط مقدم انقلاب است، مقام معظم رهبری نیز راهکارها را مشخص کرده‌اند و دستور فرموده‌اند که با علما و روحانیون آگاه و اثرگذار ارتباط داشته باشیم، دو هزار روحانی رسمی در سپاه پاسداران داریم که به‌صورت استخدامی مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است دیدارهای روز چهارشنبه (23 اسفند) نماینده ولی فقیه در سپاه با آیات عظام جوادی آملی و علوی گرگانی به دلیل تلاقی با برنامه تکریم و معارفه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در تهران، با کسب اجازه از حضرات آیات به فرصتی دیگر موکول گردید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: