پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۴:۵۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس:
همزمان با ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا(س)، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم با حضور پیکر مطهر شهید شهبازیفرد که تازه تفحص گردیده، در دانشگاه جهرم برگزار شد.
به گزارش تنویر جهرم به نقل از معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه جهرم، در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آیین بزرگداشت سالگرد تدفین شهید گمنام و یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم در دانشگاه دولتی این شهرستان، برگزار شد.

این آیین همزمان با روز شهدای دانشجو به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم و اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشگاه جهرم برپا شد.

در ابتدای این مراسم که معطر به عطر حضور شهید تازه تفحص‌شده «شهید شهبازی‌فرد» بود، دکتر کامبیز مینایی، رئیس دانشگاه جهرم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و افزود: ایران اسلامی تا ابد مدیون شهدای گرانقدر خواهد بود به طوری که اگر آن رشادت ها و فداکاری‌ها نبود امروز دانشجویان، استادان و دیگر عزیزان نمی‌توانستند در آرامش و امنیت به امر آموزش و پژوهش بپردازند.
وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان اظهار کرد: دانشگاه جهرم افتخار میزبانی از شهید گمنامی را دارد که باعث انس و الفت فزاینده جوانان دانشگاه با آن شهید بزرگوار شده است.

سرهنگ غلامعلی احمدی جابری، فرمانده سپاه جهرم نیز در این مراسم ضمن ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای به ویژه شهدای گمنام و شهدای دانشجو افزود: امروزه زنده نگه‌داشتن و پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه‌ی سنگینی است که بر عهده‌ی مسئول فرهنگی گذاشته شده است.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چند عامل را موجب ماندگاری شهدا برشمردند و افزودند: ولایتمداری، صداقت در گفتار و عمل و تقدیم جان خود به مردم به جای دست بردن در جیب مردم  از رمزهایی است که باعث شده شهدا حتی پس از گذشت چهل سال همچنان مطلوب و خواستنی باشند.
سرهنگ کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود جان فشانی شهدای گرانقدر را در مقاطع مختلف تاریخی بیان کردند: ایتدا در ۱۵خرداد ۱۳۴۲، سپس در سال‌های ابتدایی انقلاب، بعد در سال‌های دفاع مقدس، در ادامه‌ی دفاع از حریم اهل بیت(ع) و امروز شهدای مدافع سلامت، از جمله جانفشانی‌های شهدای گرانقدری بوده که باعث قوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم تاکید کردند: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید در مسیر شناساندن راه و اهداف آن بزرگواران به نسل جوان و به ویژه دانشجویان تلاش کنیم.

از دیگر برنامه های این مراسم روایت‌گری حجت‌الاسلام رضا آبیار، مداحی حجت الاسلام حمیدرضا قناعتیان و آیین اهتزاز پرچم اهدایی مسجد مقدس جمکران در بالای گنبد گلزار شهید گمنام با حضور مسئولین شهرستان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، آحاد مردم و دیگر علاقه‌مندان بود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: