جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۹:۱۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
یادمان یاس کبود روستای فتح آباد شهرستان خفر، در مساحت ۲۰ هزار متر مربع، آماده بازدید عموم مردم می باشد.
دبیر اجرایی یادمان یاس کبود روستای فتح آباد شهرستان خفر، چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار تنویر جهرم گفت: این یادمان فاطمی، با ۲۰هزار مترمربع مساحت، بزرگترین یادمان کشور است و روستای فتح‌آباد به دیار فاطمیون معروف است.

محمد حسین حیدری با بیان اینکه در این یادمان، سیره تاریخی میلاد پیامبر اکرم (ص) تا ظهور حضرت، ولی عصر(عج) به صورت نمادین به تصویر کشیده شده است، افزود: در آن بخش‌های مختلف شامل عصر جاهلیت، شهادت حمزه سید الشهدا، شهادت حضرت زهرا(س)، انقلاب فاطمی، انقلاب حسینی، انقلاب اسلامی، انقلاب مهدی و انتظار فرج به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خفر دیار بیش از ۱۸۰شهید گلگون کفن است افزود: امسال ایام فاطمیه در یادمان فاطمی یاس کبود رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت و بار دیگر فضای شهرستان با حضور پیکر شهید گمنام گلگون کفن تازه تفحص‌شده عطرآگین خواهدشد.

حیدری اضافه کرد: بزرگترین یادمان یاس کبود در کیلومتر ۱۲۵ بزرگراه جهرم-شیراز تا ۶ دی ماه از ساعت ۱۵تا۲۰ پذیرای عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) است.

به گفته وی همچنین در این یادمان نمادهایی از کوچه های مدینه، بیت الزهرا(س)، بقیع، مسجد النبی(ص)، زندان امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، سرداب امام رضا(ع)، دفاع مقدس و... به نمایش در آمده است.

 وی با اشاره به ویژگی‌های هجدهمین یادمان فاطمی یاس کبود، عنوان کرد: در یادمان امسال به صورت ویژه به مسئله مهدویت پرداخته شده و در ابتدای یادمان گنجانده شده است.

 زاهدی ادامه داد: همچنین با توجه به نزدیکی سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخشی از فضاسازی یادمان به این شهید بزرگوار و شهدای مدافع حرم اختصاص پیدا کرده و در مورد دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی با محوریت امید و انتظار فرج نیز فضاسازی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: